تاریخ انتشار: 1395/10/11 14:58
کد خبر: 239142

رئال زیدان، سرسخت ترین تاریخ!

در میان تمام سرمربیانی که هدایت کهکشانی‌ها را برعهده داشته‌اند، زیندین زیدان در حال حاضر تیمی را ساخته که شکست دادنش برای رقبا سخت‌تر است.
رئال زیدان، سرسخت ترین تاریخ!

به گزارش فرتاک ورزشی، در سالی به یاد ماندنی برای هواداران رئال مادرید که با ثبت سه قهرمانی و تنها دو شکست در کارنامه آنها خاتمه یافت، کهکشانی‌های تحت هدایت زین‌الدین زیدان به سرسخت‌ترین تیم در تاریخ باشگاه رئال‌ مادرید تبدیل شدند. 

رئالی که در سال 2016 فاتح لیگ قهرمانان، سوپرجام اروپا و جام باشگاه‌های جهان شد، آخرین شکست خود را روز ششم آوریل (18 فروردین) در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برابر ولفسبورگ تجربه کرد، هر چند که آن شکست هم مانع از صعود مردان زیزو که صعود به مرحله نیمه نهایی بود نشد. 

تا پیش از امسال، در تاریخ 115 ساله باشگاه رئال‌ مادرید هرگز سالی به ثبت نرسیده بود که این تیم در 365 روز سال تنها در دو بازی رسمی تن به شکست داده باشد و حتی بهترین تیم‌های تاریخ باشگاه از جمله تیم تحت هدایت لئو بن‌هاکر و تیمی که آلفرود دی‌استفانو برایش بازی می‌کرد هم موفقیت به کسب چنین دستاوردی نشده بودند. 

برای مرور نزدیک‌ترین رکورد به رکوردی که تیم زیزو در سال 2016 به ثبت رسانده است باید به سال 1932 برگردیم؛ زمانی که سفیدپوشان مادرید در کل سال تنها سه بار متحمل شکست شدند که یک بار آن در لیگ برابر اسپانیول بود، یک بار دیگر در جام حذفی برابر دپورتیوو لاکرونیا و دیگر مورد آن برابر سویا در تورنمنت قهرمانی منطقه‌ای که دیگر برگزار نمی‌شود. 

اکنون پس از گذشت 84 سال از آن فصل، رئال با بازیکنان مانند کریستیانو رونالدو، گرث بیل، کریم بنزما، لوکا مودریچ و ... رکوردی جدید برجای گذاشته است. این رئال در 54 بازی‌اش با هدایت زین‌الدین زیدان، 40 پیروزی کسب کرده است و 12 بار به تساوی رضایت داده است. شمار گل‌های زده این تیم در این بازی‌ها هم 152 گل است که آماری تحسین‌ برانگیز محسوب می‌شود. این در حالی است که در این 54 بازی دروازه کهکشانی‌ها 51 باز شده است. 

کمتر کسی فکر می‌کرد سالی که با برکناری رافائل بنیتس از سرمربیگری کهکشانی‌ها آغاز شد، چنین پایان درخشانی داشته باشد اما ورود زیدان به کادر فنی تیم همه چیز را عوض کرده و حالا تیم او تنها دو بازی بدون شکست دیگر می‌خواهد تا به رکورد 39 بازی بدون باخت بارسلونا در فصل گذشته برسد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2rkq8z

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


عملکرد درخشان فوق ستاره رئال