تاریخ انتشار: 1395/10/19 13:29
کد خبر: 237285

نابودی ورزشگاه خاطره انگیز ماراکان+عکس

روزنامه برزیلی اُگلبو از شرایط بسیار بد استادیوم ماراکانا چند ماه بعد از پایان المپیک ریو خبر داد.

به گزارش فرتاک ورزشی، در حالیکه چند ماه از پایان المپیک 2016  ریودوژانیرو نمی گذرد روزنامه برزیلی آُگلبو در گزارشی اعلام کرد که استادیوم ماراکانا به علت بی توجهی مسئولان در حال فروپاشی است.

در این گزارش آمده است که استادیوم ماراکانا که چند ماه پیش مراسم افتتاحیه و اختتامیه المپیک 2016 در آنجا برگزار شد در سال جدید میلادی سوژه خبری بسیاری از رسانه ها شده است. 

طبق گزارش منتشره استادیوم ماراکانا به علت بی توجهی مسئولان ذی ربط در آستانه فروپاشی قرار گرفته است. عکس های منتشره از این استادیوم گویای این واقعیت است. علف های هرز خارج مجموعه و نبود چمن در زمین استادیوم، حضور گربه و سگ های ولگرد و آشغال هایی که روز به روز بر تعدادشان افزوده می شود، دیوارهایی ترک خورده اند و سالن های ویژه ای که از سوی سارقان غارت شده اند و هفت هزار صندلی که یا از دست رفته اند و یا در جای درستی تعبیه نشده اند و تجمع صندلی های شکسته در نقاط مختلف استادیوم از جمله واقعیاتی است که تصاویر از این استادیوم منتشر کرده اند.

طبق گزارش اُگلبو این اتفاق بسیار شگفت انگیز است زیرا 28 دسامبر این استادیوم میزبان بازی دوستانه ای میان ستاره ها بود که با هماهنگی زیکو برگزار شد و حالا یک ماه از برگزاری این مسابقه نمی گذرد که چنین شرایطی در ماراکاما ایجاد شده است.

 این در حالیست که این استادیوم قبل از  شرایط کنونی مشکلاتی هم داشت که از جمله می توان به استفاده از حجم وسیعی از موزائیک های سفید و آبی برای نصب صندلی های عقب سکوها و یا مشکلاتی که در اثر آتش بازی در جشن اختتامیه المپیک به پشت بام استادیوم وارد شد و به انتقاد استاد دار ریو انجامید اشاره کرد. اما واقعیت این است که از شب اختتامیه به بعد به علت نداشتن متولی ماراکانا به حال خود رها شده است. 

شرکتی که مدیریت استادیوم ماراکانا را بر عهده داشت تا قراردادش پایان دسامبر به پایان رسیدو آنطور که برخی منابع اعلام کرده اند در چند ماه اخیر تورنمنت هایی که در ماراکانا برگزار شده همگی به شیوه های غیر رسمی بوده است. از آن زمان به بعد این شرکت از پرداخت صورتحساب (برق و آبیاری زمین بازی) ممانعت و اعلام کرده است هیچ ضمانتی در قبال حفاظت از امکانات مجموعه ندارد.

این شرکت کمیته برگزاری بازی های المپیک ریودوژانیرو را در این رابطه مقصر دانست و اطمینان داد که مدیریتش در ماراکانا به اتمام رسیده است. استادیوم ماراکانا جز دارایی های شهر ریودوژانیرو است ولی سیاست این منطقه نه تنها خواستار اداره آن نیست بلکه ابزار آن را هم در اختیار ندارد. این در حالیست که به علت شرایط خاص حاکم بر این منطقه استادیوم ماراکانا می تواند به عنوان یکی از جاذبه های توریستی شهر محسوب شود. هم اکنون یک شرکت از فرانسه و یک شرکت از هلند در رقابت برای در اختیارگیری مدیریت این مجموعه هستند.

 نکته قابل توجه اینکه مسئولان باشگاه مشهور فلامینگو یک جانبه تهدید کرده اند که اگر مدیریت مجموعه در اختیار شرکت فرانسوی قرار بگیرد اقدام به تَرک همیشگی آن خواهند کرد و مسابقات این تیم را در آن برگزار نخواهند کرد. استادیومی که می تواند میزبانی مسابقات جام جهانی و المپیک را بر عهده داشته باشد مشکلات بسیار زیادی دارد و طعمه تخریب شده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4mbmrw

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


۵ ایراد از تیم منچسترسیتی بعد از شکست برابر لستر