تاریخ انتشار: 1395/10/19 19:11
کد خبر: 237210

پیش بازی ویارئال و بارسا / جدال انریکه واسکریبا در ال مادریگال

امشب در لالیگا و در هفته هفدهم تیم های بارسلونا و ویارئال در ورزشگاه آل مادریگال به مصاف هم می روند.
پیش بازی ویارئال و بارسا / جدال انریکه واسکریبا در ال مادریگال

امشب ازسری رقابت های هفته هفدهم  لالیگا وازساعت 23:15به وقت ایران دریکی از مهم ترین و حساس‌ترین دیدارهای فوتبال اسپانیا در ورزشگاه ال مادریگال شهر کوچک ونزدیک مادرید،تیم فوتبال خوش ترکیب وخوش نقش  ویارئال میزبان آبی اناری های شهربندری بارسلونا خواهند بود.

ویارئال این تیم دوست داشتنی وجذاب درمنطقه والنسیا وکاستیلا قرار دارد. آنها همواره یقه بزرگان فوتبال اسپانیا را گرفته اند و به زیر دریایی های زرد، در کشور ماتادورها معروفند، اسکریبا پس از مارسلینو مربی پیشین آنها، توانسته است که روند صعودی ویا رئال را همچنان پابرجا نگه داشته و آن را حفظ کند.

زیر دریایی‌های زرد پوش، در فصل جاری،نیز مانند چند فصل گذشته، نتایج ایده آلی دررقابت های لالیگا را بدست آورده اند و در حال حاضر با ۲۹ امتیاز و یک بازی کمتر نسبت به اتلتیکو مادریدِ ۳۱ امتیازی، در رده پنجم جدول لالیگا جای گرفته است.

P6NeTJTEubbV

زردپوشان ویارئال در یورو لیگ نیز عملکرد خوبی داشته اند و پس از این که در رده دوم گروه خود جای گرفتند،توانستند به دور حذفی صعود کنند و در مرحله دوم و دور حذفی باید به دیدار تیمی ازقبرس بنام آپوئل نیکوزیا بروند.

شاگردان فران اسکریبا در چند هفته گذشته ی گذشته با نمایشی عالی وتحسین برانگیز در ورزشگاه خانگی خود، ال مادریگال، اتلتیکو مادرید را با ۳ گل ازپیش و روی برداشتند وتیم سیمیونه را بادستی خالی روانه پایتخت کردند. همین نتیجه فوق العاده مقابل بلانکو روخوها،سختی و دشواری کار بارسا، دربازی امشب را به کاتالونی ها،نشان می دهد و تاثیر این پیروزی آنها مقابل اتلتیکو را بعنوان زهرچشم گرفتن از بارسا و سختی کار برای شاگردان انریکه دراین دیدار مهم را مورد استفاده قرار می دهند.

ازطرفی شاگردان اسکریبا در دور رفت مرحله یک هشتم نهایی کوپا دل ری در خانه شاگردان ساکرستین اوزه بیو در تیم سوسیه داد که خود دیشب درخانه شکست سختی مقابل سویا متحمل شدند، نتیجه را واگذار کرده بودند و ممکن است که ازگردونه ی رقابت های کوپا دل ری کناربروند.

PQgO5hVH2cpI

اسکریبا دراین بازی مهم وحساس بازیکنان مصدوم خود را همچون: موساکیو، کاستیخو و ویکتور رویز را پس از طی کردن کردن دوران مصدومیت، احتمالا در ترکیب اصلی تیم نیز برابر بارسلونا قراردهد. دراین بازی اسکریبا ازمدل 4-4-2استفاده میکند و از آسنخو،ماریو، ویکتور رویز،موساکیو،کوستا درخط دفاعی و از،تریگوئرس،برونو سوریانو، درمرکز خط میانی استفاده کند و از جاناتان دو سانتوز و کاستیخو در کناره های خط میانی استفاده خواهد کرد و دو مهاجم ویارئال را پاتو و سانسونه تشکیل دهند که زوج بسیارهماهنگی را شکل می دهند و تقابل آنها با مدافعین بارسا،قطعا دیدنی وتماشایی خواهد بود.

از آن طرف بارسا که دراین دیدار سخت ودشوار مهمان ویارئال است، در حالی گام به ال مادریگال خواهد گذاشت که بخوبی می داند برای جبران عقب ماندگی امتیازات ازدست رفته اش نسبت به حریف سنتی اش ،باید هرسه امتیاز این بازی را کسب کند وهیچ گونه راهی به جز این ندارد و همین امر ممکن است استرس زیادی را بر بازیکنان انریکه و خود لوئیس وارد کند زیرا شکست آنها در کوپا دل ری، مقابل اتلتیک بیلبائو را می توان، به شکلی در بازی برگشت در نیوکمپ جبران کند، ولی امتیاز ازدست دادن در لالیگا آن هم در رقابت با زیدان ویارانش  که حریفان را یکی پس از دیگری از پیش و روی برمی‌دارند،ممکن است با وداع زودهنگامی با جام قهرمانی درلالیگا همراه باشد.زیرا تیم زیدان هم اکنون با ۶ امتیاز اختلاف با بارسا ویک دیدار عقب مانده، به تنهایی درصدرلالیگا قرار دارد.

بارسا در این فصل، پرفراز و نشیب ظاهر شده ونتایجی سینوسی وار گرفته است وحتی دربسیاری از دیدارها نیز نمایش ضعیفی داشته است. آبی اناری ها همانند فصل گذشته در شکل و فرم مطلوب وایده آل شان در خیلی از مقاطع فصل نیز ناکام محض بوده اند. آنها به جز خط آتشین خود در دوخط میانی(درغیاب اینیستا و افت راکیتیچ و بوسکتس) و خط دفاعی، ضعیف ظاهر شده بودند وخصوصا خط دفاع شکننده‌ ی آنها در بسیاری از بازی‌های این فصل، انریکه و هوادارانش را تا مرز سکته پیش برده اند.

 

barcelona

بارسا چنانچه دراین بازی امتیازی را ازدست بدهند،حتی، به رتبه سوم لالیگا نیز سقوط خواهد کرد.اما مساله ای که هواداران بارسا را امیدوار می کند این نکته است که بارسا سالهاست به ویا رئال نباخته است واین تاریخچه پر بار می تواند بارسا وهوادارانش را سرپا نگه دارد تا هرسه امتیاز این بازی را با خود را خانه ببرد.

بارسا در فصل گذشته مقابل ویارئال یک پیروزی و یک تساوی کسب کرده است. به هر حال، بارسلونا شب فوق العاده دشواری را در ال مادریگا در پیش دارد.انریکه دراین بازی ازسیستم 4-3-3استفاده می کند واز تراشتگن و اومتیتی(ماسچرانو) و پیکه وآلبا  و،روبرتو درخط دفاعی و بوسکتس واینیستا و راکیتیچ درخط میانی استفاده می کند که آمادگی اینیستا می تواند موتور محرکه بارسا دراین بازی مهم وحساس باشد و راکیتیچ(دنیس سوارز) چنانچه درفرم ایده آلش باشد راه گلزنی را ازطریق زدن به عمق خط دفاعی حریف درهنگام ارسال ازجناح چپ را بخوبی می داند و بوسکتس نظم دهنده ورابط بی نظیر خطوط سه گانه بارسا

BF1AfMd1r3UB

محسوب می شود. او در هنگام شروع حمله ازخط دفاعی بارسا، بعنوان مدافع سوم مرکزی بین دومدافع میانی قرار می گیرد. بارسا عملا بشکل 3-4-3در می آید زیرا دومدافع کناری (آلبا و روبرتو) تیم انریکه، تبدیل به بازیکنان میانی وچسبیده به خط کناری قرار می گیرند، و راکتیچ و اینسیتا به داخل زمین متمایل می شوند و نهایتا سه تفنگدار وحشتناک خط تهاجمی بارسا، مسی ونیمار و سوارز،خط دفاعی ویارئال را به چالش خواهند کشید و آنها را با مشکلات فراوانی روبرو می کنند، هرچند آزادی عمل وشعاع حرکتی مسی ازدونفر دیگر بسیار بیشتر است و پاس های ویرانگر او بازیکنان ویارئال را گیج وسردرگم خواهد کرد. شوت های ناگهانی،دریلینگ های به موقع ، سرعت عمل و تصمیم گیری های آنی وچرخش های عالی او، درتاریخ فوتبال بی نظیر است.  هوش وخلاقیت بی بدیل مسی باعث می شود که تیم مقابل هنوز به زمین نیامده،دچار استرس وسرگیجه شود .هرگاه مسی به حرکت درآید، کاروان بارسا را نیز بدنبال خود به حرکت درخواهد آورد و این گونه بازیکنان درطول تاریخ همواره تفاوت ها را رقم زده اند و زیبایی فوتبال را دوچندان می کنند.

g5PhQQXGE96C

درتیم بارسا فقط  سیلسن دروازبان دوم وهلندی آنها مصدوم است.

ویارئال در این بازی قادر به استفاده از روبرتو سولدادو و دنیس چریشف به دلیل مصدومیت و سدریک باکامبو به علت شرکت  در جام ملت‌های آفریقا ،نیست.

آمار وارقام دوتیم را باهم مرور می کنیم.

بارسلونا در ۹ بازی از ۱۱ بازی اخیر خارج از خانه خود در لالیگا پیروزاز زمین خارج شده  است.

بارسلونا در ۱۶ دیدار اخیر خود مقابل ویارئال در همه رقابت‌ها شکستی متحمل نشده است.

ویارئال ۶ بازی از ۷ بازی آخر خانگی خود در لالیگا را با پیروزی پشت سر گذاشته است.

ویارئال در ۵ بازی از ۷ بازی آخر خانگی خود در لالیگا هم در نیمه اول و هم در نیمه دوم پیروزمیدان بوده است.

بارسا در۵ بازی اخیر خود برابر ویارئال در همه رقابت‌هاحداقل ۲ گل را به ثمر رسانده است.

ویارئال در ۶ دیدار از ۷ دیدار گذشته ی خانگی خود در لالیگا حداقل ۲ گل را به ثمر رسانده است.

بارسلونا در ۶ بازی از۷دیدار گذشته ی خارج از خانه خود در لالیگا نیز حداقل ۲گل را به ثمر رسانده است.

ویا رئال بازیکنان بزرگی ،چون مارکوس سنا ،دیگو لوپز و سانتی کازورلا را به فوتبال جهان معرفی کرده است.

امیدوارم با توجه به شرایط خوبی که هر دو تیم داشته و از بازیکنان بزرگی بهره می برند، شاهد دیداری جذاب و زیبا وحساس ومهیج و پرگل باشیم همانگونه که همواره ازاین دوتیم خوب وپرمهره لالیگا انتظار داشته و داریم تا ازنکات آموزشی وفنی آن درس ها بیاموزیم.

 

نویسنده: امین یردانی

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4j8m9k

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مسیر سخت بارسا برای عبور از زمستان