تاریخ انتشار: 1395/10/24 16:20
کد خبر: 236161

عزت اللهی: از هامبورگ پیشنهادی ندارم، بی میل به حضور در آلمان نیستم

سعید عزت‌الهی ضمن تکذیب پیشنهاد هامبورگ اعلام کرد چندان بی‌میل به حضور در فوتبال آلمان نیست.
عزت اللهی: از هامبورگ پیشنهادی ندارم، بی میل به حضور در آلمان نیستم

به گزارش فرتاک ورزشی، سعید عزت‌اللهی پس از جدایی از روستوف حالا منتظر پیشنهادهای جدید است تا راه پیشرفتش در فوتبال اروپا را ادامه بدهد. بازیکنی که طبق بازی‌هایی که در روستوف انجام داد آمار خوبی از خود به جا گذاشت، اما حالا برای پیشرفت به دنبال حضور در تیمی جدید است.

سعید عزت‌اللهی در خصوص جدایی از روستوف، بحث جدید پیشنهاد هامبورگ، شرایط خودش، تیم ملی و بازی‌های انتخابی جام جهانی و... صحبت کرده است.

-این روزها بحث جدایی‌ات از روستوف و حضور در تیمی جدید حسابی خبرساز شده است. شرایطت به چه شکل است؟

من در نیم‌فصل قراردادم با روستوف تمام شد و اکنون بازیکن آزاد هستم. اکنون هم در ایران هستم و تمرینات اختصاصی‌ام را پیگیری می‌کنم تا آمادگی بدنی‌ام را از دست ندهم. اعتقاد دارم که باید به جایی بروم تا بیشتر به من اعتماد شود، چون سال آینده جام جهانی برگزار می‌شود و باید بتوانم توانایی‌هایم را بیشتر نشان بدهم. پس باید پیشرفت کنم و بالاتر بروم.

-روستوف پیشنهاد تمدید قرارداد داده بود. دلیل اینکه قصد جدایی از این تیم را داری پیشنهاد مالی آنهاست یا اینکه کمتر فرصت بازی کردن پیدا کرده‌ای؟

پیشنهاد روستوف نسبت به قرارداد فصل گذشته بیشتر از دو برابر شده بود، اما باز هم پیشنهادی نبود که من می‌خواستم. این مسئله دخیل بود و دلیل اصلی هم اعتمادی است که باید به من می‌شد و صورت نگرفت. فکر می‌کنم نسبت به عملکردی که داشتم و حتی هواداران هم از عملکردم رضایت داشتند، فضای لازم به من داده نشد. هواداران حتی اکنون هم به من می‌گویند در روستوف بمان، اما فضایی که باعث پیشرفت من شود و بتوانم به خواسته‌هایم برسم، نیست. به همین دلیل به پیشنهاد تمدید قرارداد روستوف جواب منفی دادم تا اگر پیشنهاد بهتری بود روی آن فکر کنم و اگر نه برای تمدید قرارداد با روستوف صحبت خواهم کرد.

-در این میان در رسانه‌های آلمانی خبرهایی آمده که باشگاه هامبورگ برای جذب تو ابراز علاقه کرده است. پیشنهاد رسمی از این تیم داری؟

تاکنون پیشنهاد رسمی به من نرسیده و صحبت‌هایی که شده رسمیت ندارد. البته هامبورگ باشگاه بزرگی محسوب می‌شود که آقای مهدی مهدوی‌کیا سال‌ها در این تیم بازی کرده و اسطوره این باشگاه آلمانی است. مطمئناً اگر فضای پیشرفت در این تیم باشد و پیشنهاد رسمی برسد، مدیر برنامه‌هایم در جریان کارها قرار خواهد گرفت و با آنها وارد مذاکره می‌شود. امیدوارم خدا کمک کند و هر چیزی که به صلاح است اتفاق بیفتد. من پیشنهاد هامبورگ را از طریق رسانه‌ها شنیدم و مطمئناً اگر مسئله‌ای باشد مدیربرنامه‌هایم من را هم در جریان قرار می‌دهد.

-پیش از این بحث ابراز علاقه‌ات برای حضور در فوتبال هلند هم بود. پیشنهادی از این کشور داری یا آن علاقه همچنان در تو وجود دارد که به هلند بروی؟

لیگ فوتبال هلند، جزو لیگ هایی است که اعتبار بالایی دارد. محیط مناسبی در لیگ فوتبال هلند حاکم است که فکر می‌کنم مانند لیگ آلمان بازیکن‌ها در سن پایین می‌توانند به خوبی در آن پرورش پیدا کنند. در هلند به جوان‌ها بسیار بها داده می‌شود و از پایه همه چیز به صورت اصولی گفته می‌شود. من توکلم به خداست و اگر پیشنهاد مناسبی باشد روی آن فکر می‌کنم.

 

-درباره تیم ملی هم صحبت کنیم. پس از تشنج‌هایی که با برگزاری اردو در دبی ایجاد شده بود، فدراسیون تصمیم به رد کردن استعفای کی‌روش گرفت تا فضا کمی آرام شود. نظرت در مورد این اتفاقات چیست؟

اگر به عقب برگردیم، فکر می‌کنم روزهایی بود که ما از داشتن یک مربی خوب و یک تیم ملی خوب استرس داشتیم. همیشه می‌ترسیدیم که نکند به تیم‌های درجه دو آسیایی هم ببازیم یا با آنها مساوی کنیم، اما اکنون تیم ملی این شرایط را ندارد. تیم ملی به مرحله‌ای رسیده که در حال تبدیل شدن به قدرت جهانی است، چون وقتی در سال گذشته میلادی رکورددار می‌شویم، سال‌هاست اول آسیا هستیم و چند موضوع دیگر یعنی تیم ملی اکنون هویت دارد. با این حال برخی به هر نوعی می‌خواهند به تیم ملی ضربه بزنند که این افراد به کشور و مردم خیانت می‌کنند. جایی که تیم ملی نیاز به حمایت دارد، برخی سنگ پرانی کرده و مشکل ایجاد می‌کنند. اگر این افراد واقعاً ایرانی و دلسوز هستند، باید کنار هم باشند و از تیم ملی و کی‌روش حمایت کنند تا تیم کشورمان موفق شود. تیم ملی ما این همه خوب نتیجه می‌گیرد، اما برخی افراد بازهم تخریب می‌کنند. با این حال خدا را شکر مسئولان فدراسیون باهوش رفتار کردند و خوشحال شدم که از کی‌روش حمایت شد و این حمایت باید درسی برای همه مردم باشد.

-تیم ملی فروردین‌ماه دو بازی مهم دارد که باید به مصاف قطر و چین برود. فکر می‌کنی تا رسیدن آن زمان چه اتفاقاتی باید برای تیم ملی رخ بدهد؟

مهم‌ترین موضوع این است که همه باید کنار تیم ملی باشند تا ان‌شاءالله از بازی با قطر استارت خوبی بزنیم و بعد بازی با چین را به خوبی پشت سر بگذاریم که بتوانیم سهمیه جام جهانی را کسب کنیم. انگیزه زیادی برای این دو بازی داریم و باتوجه به اینکه در دور رفت بسیار مفت سه امتیاز دیدار با چین را از دست دادیم، نباید دیگر این اتفاق رخ بدهد و باید در هر دو بازی تلاش کنیم که به پیروزی برسیم.

-البته بازی با قطر سخت‌تر از هر بازی دیگری به حساب می‌آید. هم باتوجه به شرایط جدول و فاصله کم کره‌جنوبی و ازبکستان با ایران و هم اینکه قطر برای اینکه همچنان شانس داشته باشد فقط سه امتیاز را می‌خواهد.

قطعاً همه تیم‌ها تلاش می‌کنند که خودشان را در کورس نگه دارند. قطر هم این شرایط را دارد، اما ما هم دست و پا بسته نیستیم. تیم اول آسیا هستیم، سر گروهیم. وحشت از ایران در جان قطری‌هاست و به همین دلیل فکر نمی‌کنم آنها بی‌مهابا کاری کنند که کار دست خودشان بدهند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4mbq68

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


گزینه خارجی مربیگری استقلال، مربی شاندونگ چین است!