تاریخ انتشار: 1395/05/08 14:13
کد خبر: 271242

فرناندز: هیچ کسی نمی تواند رونالدو را از مسی برتر بداند یا مسی را از رونالدو!

دروازه بان اسپانیایی ماشین سازی در گفت و گویی متفاوت از روزهای حضورش در لالیگا صحبت کرد.
فرناندز: هیچ کسی نمی تواند رونالدو را از مسی برتر بداند یا مسی را از رونالدو!
گفت و گوی متفاوت با دروازه بان اسپانیایی ماشین سازی در مورد لالیگا و تیم ملی کشورش؛

 انتخاب یکی از میان مسی و رونالدو احمقانه است؛ اسپانیا در یورو 2016 خسته بود

 
به گزارش سرویس فوتبال خارجی فرتاک ورزشی، حضور مانوئل فرناندز دروازه بان اسپانیایی فصل گذشته تیم دیپورتیوو لاکرونیا در تیم ماشین سازی یکی از اتفاقات ویژه لیگ شانزدهم بود. در اولین روزهای حضور مانو در ایران سراغ وی رفته و گفت و گویی متفاوت با وی در مورد لالیگا و فوتبال کشورش انجام دادیم که می توانید ماحصل آن را در ادامه بخوانید:

مانوئل از تیم لاکرونیا برایمان صحبت کن، تیمی که هواداران فوتبال ایران آن را با ستاره هایی چون ریوالدو، روی ماکای و به به تو به یاد دارند.

بله زمانی دیپورتیوو لاکرونیا با بازیکنانی که شما از آنها نام بردید تیم بزرگی بود ولی پس از رفتن آنها کمی در پیدا کردن جایگزین برای این بازیکنان دچار مشکل شد و لاکرونیا آرام آرام از آن تیم سرشناس به تیمی متوسط تبدیل شد که من دلیل آن را مشکلات اقتصادی باشگاه می دانم.

ده سال در لالیگا حضور داشتی، این ده سال را چگونه ارزیابی می کنی؟

سال های بسیار خوبی در این مدت داشتم که بیشتر آن را در لاکرونیا سپری کردم. در این مدت فصل هایی بود که بازیکن فیکس بودم و فصل هایی هم روی نیمکت نشستم و فرصت بازی کمی پیدا کردم ولی روی هم رفته از عملکردم راضی هستم.

حضور در لالیگا و تجربه رویارویی با تیم های بزرگی چون رئال مادرید و بارسلونا! کمی در این مورد صحبت کن.

این دو تیم، تیم های هستند که بدون هیچ تردیدی با کل تیم های دنیا متفاوت اند. ستاره های بزرگ و ابهتی که این دو تیم دارند را در هیچ تیم دیگری نمی توان دید. من بارها مقابل این دو تیم بازی کرده ام ولی همیشه در برابرشان احساس ویژه ای داشتم. کل مجموعه تیم مان وقتی قرار بود مقابل رئال یا بارسا بازی کنیم وضعیت خاصی به خود می گرفت و حسی همراه با نگرانی و البته اشتیاق برای رویارویی با فوق ستاره های فوتبال دنیا در طول هفته منتهی به بازی کل مجموعه تیم را فرا می گرفت و انگیزه ای که مقابل این دو تیم داشتیم چندین برابر بازی های دیگر بود.

رونالدو یا مسی؟

پاسخ این سوال مشخص است! هر دوی این بازیکنان بهترین هستند و نمی شود از میان شان یکی را انتخاب کرد و به نظرم این کار احمقانه است. صادقانه می گویم که هیچ کسی نمی تواند رونالدو را از مسی برتر بداند یا مسی را از رونالدو! چرا که هر دو بازیکن فوق ستاره هایی هستند که در تاریخ فوتبال نظیر آنها وجود نداشته است.

فصل قبل هشت گل از بارسلونا دریافت کردید و تیم تان یک بازی تلخ را پشت سر گذاشت، کمی از آن شب برایمان بگو.

شب سختی بود، همه تیم در این شکست سهیم بودند و می توانم بگویم که کل یازده بازیکن درون زمین مقهور قدرت نمایی ستاره های بارسلونا شده بودند و نتوانستیم آن گونه که باید باشیم و حتی موفق به انجام بازی خودمان نیز نشدیم.

 زمانی عضو تیم پایه های فوتبال اسپانیا بودی، در آن دوره از بازیکنان مطرح فعلی کدامیک هم تیمی ات بود؟

سرخیو بوسکتس، سسک فابرگاس، داوید سیلوا و سرخیو راموس بازیکنانی بودند که من تجربه هم تیمی شدن با آنها را در آن دوره داشتم و اینک باعث خوشحالی و افتخار من است که می بینم آنها در بالاترین سطح فوتبال دنیا در حال درخشش هستند.

 به عنوان آخرین سوال، دلیل ناکامی اسپانیا را در یورو 2016 چه می دانی؟

ناکامی اسپانیا در یورو ربطی به قدرت این تیم نداشت چرا که این تیم در حال حاضر یکی از پرستاره ترین تیم های فوتبال دنیاست اما فصلی که پشت سر گذاشته شده بود فصلی سنگین برای بازیکنان تیم ملی اسپانیا بود چرا که هر یک از آنها فشار فوق العاده زیادی در بازی های باشگاهی متحمل شده بودند و این روی کیفیت کاری شان تاثیر مستقیمی داشت.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2rlm9y

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


فهرست ارزشمندترین بازیکنان فوتبال جهان/ مسی با 163 میلیون پوند در صدر