تاریخ انتشار: 1395/12/03 12:52
کد خبر: 227671

گواردیولا-ژاردیم؛ نبرد سوپرمربی ها

با توجه به شکست سنگین و غیرمنتظره آرسنال در آلیانس آره نا و احتمال بالای حذف شاگردان ونگر، حالا به نظر می رسد منچسترسیتی بزرگ ترین امید فوتبال جزیره برای موفقیت در لیگ قهرمانان است.
گواردیولا-ژاردیم؛ نبرد سوپرمربی ها

با توجه به عدم احتمال شکست سنگین سیتی در دیدار رفت مانند توپچی ها و همچنین اوضاع اسفناک لسترسیتی در لیگ برتر، انتظار درخشش از شاگردان گواردیولا خیلی هم عجیب نیست.

البته این تفکر در مورد سیتیزن ها ممکن است به زودی و با توجه به قرعه دشوار آنها برابر موناکو به زودی تغییر یابد. گرچه با توجه به برگزاری بازی رفت در ورزشگاه اتحاد، احتمالا حداقل تا دیدار برگشت آنها شانس صعود خود را حفظ خواهند کرد.

بعد از پیروزی برابر بورنموث در لیگ برتر و صعود به رتبه دوم، حالا ابرهای تیره کم کم از آسمان ورزشگاه اتحاد کنار رفت، اما بروز دو اتفاق کام گواردیولا را کمی تلخ کرد.

فردای دیدار برابر بورنموث خبر قطعی مصدومیت گابریل ژسوس و به پایان رسیدن فصل برای او منتشر شد و چند ساعت بعد، بارسلونا در شبی کابوس وار با 4 گل در خانه پاری سن ژرمن مغلوب شد.

اگرچه هرگز در سالهای اخیر چنین نتیجه ای برای بارسا در لیگ قهرمانان به ثبت نرسیده، اما نباید فراموش کنیم که منچسترسیتی نیز در فصل جاری در برابر همین بارسا به میدان رفته است. اگرچه تغییرات اونای امری در پاریس کم کم در حال نتیجه دادن است، اما با مرور جدول لاشامپیونه در می یابیم که هنوز آنها قادر به رسیدن به موناکو در صدر جدول نبوده اند.

شاید تاتنهام بیش از هر تیم دیگری از تهدیدی به نام موناکو و ستاره ای مانند رادامل فالکائو در خط حمله این تیم باخبر است. مهاجم کلمبیایی موناکو دو فصل تلخ را در اولدترافورد سپری کرد اما نباید فراموش کرد که آسیب دیدگی از ناحیه رباط صلیبی باعث شد تا یکی از بهترین مهاجمان اروپا در دهه جدید مدتی افت را تجربه کند.

شاید به همین دلیل بود که مورینیو نیز در چلسی خواهان جذب او شد زیرا می دانست کسی فالکائوی واقعی را در ترکیب شیاطین سرخ ندیده است.

گرچه ستاره کلمبیایی در چلسی نیز عملکرد موفقی نداشت، اما در فصل جاری شاهد بازگشت او به معنای واقعی در ترکیب موناکو هستیم. با 31 سال سن و سپری کردن انواع مصدومیت ها در دوران حرفه ای، گرچه شاید دیگر نمی توان او را در بین بهترین مهاجم های اروپا جای داد، اما به ثبت رساندن میانگین یک گل در 60 دقیقه، بی شک موید توانایی های این مهاجم گلزن می باشد.

فالکائو در ترکیب اتلتیکو مادرید در کنار دیگو کاستا نیز به میان رفت. اما مادریدی ها در سال 2011، او را به عنوان گرانترین مهاجم تاریخ باشگاه و جانشین سرخیو آگوئرو به خدمت گرفتند.

 

اما در آن سو، آگوئرو نیز در ششمین فصل حضور خود در ترکیب سیتی، آماری حتی بهتر از دوران حضور در اتلتیکو به ثبت رسانده و با توجه به غیبت گابریل، انتخاب اول گواردیولا برای دیدار مقابل موناکو خواهد بود.

 

در اواسط فصل، سرمربی اسپانیایی خیلی راحت نام آگوئرو را از ترکیب اصلی حذف کرد و علیرغم صحبت های فراوان در مورد ارزش های مهاجم آرژانتینی، تمایل خود به استفاده از مثلث سانه، استرلینگ و گابریل را پنهان نکرد و به 3 مهاجم جوان و سرعتی خود اعتماد کرد.

گواردیولا حتی اعتراف کرد که اگر آگوئرو در پایان فصل تمایل به جدایی داشته باشد، تصمیم او را درک خواهد کرد. احتمالا آگوئرو نیز می داند که با بازگشت گابریل، او باز هم جایی در ترکیب اصلی نخواهد داشت و نیمکت جای مناسبی برای این مهاجم 28 ساله که در بهترین زمان دوران حرفه ای خود قرار دارد، نخواهد بود.

 

البته احتمالا سیتی خسارت زیادی از غیبت گابریل نخواهد دید گرچه او تنها در 3 بازی به میدان رفت و 3 بار موفق به گلزنی شد. سیتیزن ها با وجود آگوئرو نیز فصل را به خوبی آغاز کردند و عملکرد او به شکلی بود که سرمربی سابق بارسا آگوئرو را هم سطح با مسی و رونالدو قلمداد کرد و تاکید کرد که انتظارات از قابلیت های بالای او بیش از این است.

در دیدارهای که آگوئروغایب بود، با سرعت و تحرک بالای گابریل و دیگر مهاجمان، سیتی تیمی سریع تر و غیرقابل پیش بینی تر به نظر می رسید. پس آنچه در دیدار برابر بورنموث رخ داد بی شک باعث ناراحتی گواردیولا و البته خود گابریل ژسوس شده است.

 

اما دیدار برابر موناکو، شاید فرصت بزرگی برای اثبات دوباره توانایی های مهاجم آرژانتینی باشد و با این تفاسیر، سیتیزن ها باید تمرکز خود را روی دیدار با موناکو قرار دهند زیرا در آینده ممکن است اتفاقات مختلفی رخ دهد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3zrzpj

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پیراهن یونایتد در دنیا پرفروش ترین شد