تاریخ انتشار: 1395/05/15 14:00
کد خبر: 269802

۳ کاندیدای نهایی جایزه بازیکن سال اروپا معرفی شدند/ خبری از مسی نیست

اتحادیه فوتبال اروپا اسامی سه کاندیدای دریافت جایزه برترین بازیکن قاره اروپا در سال ۲۰۱۶ را اعلام کرد که در این فهرست نام برترین بازیکن جهان در سال ۲۰۱۵ دیده نمی‌شود.
 ۳ کاندیدای نهایی جایزه بازیکن سال اروپا معرفی شدند/ خبری از مسی نیست

اتحادیه فوتبال اروپا کریستیانو رونالدو مهاجم پرتغالی رئال مادر، هم‌تیمی ولزی او گرث بیل و نیز آنتوان گریزمان مهاجم فرانسوی تیم فوتبال اتلتیکومادرید را به‌عنوان سه نامزد نهایی دریافت جایزه بازیکن سال فوتبال اروپا معرفی کرد.

رونالدو امسال نه تنها با رئال مادرید قهرمان لیگ قهرمانان شد، بلکه در رده ملی با تیم ملی پرتغال نیز یورو 2016 را فتح کرد و به‌همین دلیل خیلی‌ها او را شایسته دریافت توپ طلای سال 2016 نیز می‌دانند.

بیل نیز مانند رونالدو امسال افتخار فتح مهم‌ترین تورنمنت باشگاهی دنیای فوتبال را تجربه کرد و در رده ملی نیز به تیم ملی ولز کمک کرد تا مرحله نیمه نهایی یورو 2016 صعود کند.

گریزمان نیز که فصل گذشته در رسیدن اتلتیکومادرید به فینال لیگ قهرمانان اروپا و نیز فینالیست شدن تیم ملی فرانسه در یورو 2016 تأثیر بسزایی داشت، جزو سه نامزد نهایی دریافت جایزه برترین بازیکن قاره سبز قرار گرفته است.

1395051514230516282933610

 به این ترتیب لیونل مسی، مهاجم آرژانتینی بارسلونا که فصل گذشته با این تیم قهرمان لالیگا و جام حذفی اسپانیا شد، فرصت کسب جایزه‌ای که پیش از این دو بار درسال‌های 2011 و 2015 کسب کرده است را از دست داد. مسی در میان 10 کاندیدای نهایی کسب این جایزه چهارم هم نشده است و پایین‌تر از هم‌تیمی اروگوئه‌اش لوئیز سوارز در رده پنجم قرار دارد.

در فهرست 10 بازیکن برتر اروپا در سال 2016 که با آرای خبرنگاران منتخب یوفا در هر یک از اتحادیه‌ها و فدراسیون‌های عضو اتحادیه فوتبال اروپا انتخاب شده‌اند، پس از مسی، جان لوئیجی بوفون، دروازه‌بان و کاپیتان یوونتوس و تیم ملی ایتالیا(19 امتیاز)، په‌په مدافع پرتغالی رئال‌مادرید(9 امتیاز)، مانوئل نویر، دروازه‌بان تیم ملی آلمان و بایرن‌مونیخ (6 امتیاز) تونی کروس، هافبک آلمانی رئال‌مادرید (5 امتیاز) و توماس مولر، مهاجم آلمانی بایرن‌مونیخ (2 امتیاز) نفرات ششم تا دهم هستند.

برنده نهایی جایزه بازیکن سال اروپا، در تاریخ 25 آگوست (چهارم شهریور) همزمان با مراسم قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا معرفی می‌شود و رونالدو  با سبب افتخاراتی که در سال جاری کسب کرده است، بیشترین شانس را برای کسب این جایزه دارد. او پیش از این یک بار در فصل 14-2013 این جایزه برده است.

 

منبع : تسنیم


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27jxan

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



زیدان می‌داند که گذشته به کارش نخواهد آمد