تاریخ انتشار: 1396/03/01 15:21
کد خبر: 209244

عواقب تلخ دوم شدن بارسلونا در لالیگا

بارسلونا لالیگا را با قرار گرفتن در جایگاه دوم به اتمام رساند و پس از 5 سال، پایین تر رئال مادرید قرار گرفت.
عواقب تلخ دوم شدن بارسلونا در لالیگا

از یکی، دو سال گذشته و طبق قوانین جدید، سرگروه شدن در قرعه کشی لیگ قهرمانان به جایگاه تیم ها در رده بندی برترین تیم های اروپایی یوفا ارتباطی ندارد و تنها تیم های قهرمان 8 لیگ برتر اروپا می توانند سرگروه شوند.

به این ترتیب بارسا با وجود اینکه پس از رئال و بایرن در رده سوم بهترین تیم های اروپایی قرار دارد، در لیگ قهرمانان فصل بعد، در سید دوم جای خواهد داشت و این به آن معناست که آبی اناری ها ممکن است در گروه تیم های خطرناکی چون بایرن، چلسی، یوونتوس و موناکو قرار بگیرند.

بارسا طبق قوانین نمی تواند با رئال مادرید (قهرمان اسپانیا) همگروه شود. بنفیکا، اسپارتاک مسکو و شاختار اوکراین نیز دیگر سرگروه هایی هستند که ممکن است بارسا در گروه آنها قرار بگیرد.

 

بارسا با قرار گرفتن در این سید، با دورتموند، پی اس جی، سیتی، پورتو و ( قهرمان لیگ اروپا از بین یونایتد و آژاکس) همگروه نخواهد شد. تاتنهام، ناپولی و لیورپول(در صورت صعود از دور مقدماتی) که در سید سوم قرار خواهند داشت، نیز ممکن است به بارسلونا برخورد کنند.

رئال مادرید که سال گذشته در لالیگا دوم شده بود، به دلیل قهرمان شدن در چمپیونزلیگ در سید یک قرار گرفت ولی دو سال پیش با نایب قهرمانی در لالیگا و عدم قهرمانی در چمپیونزلیگ، در سید دو قرار گرفته و با پی اس جی همگروه شده بود.

 

فینال سال آینده لیگ قهرمانان در کیف برگزار خواهد شد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3w7k85

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


طلسم عجیب بارسلونا باطل می شود؟