تاریخ انتشار: 1396/03/13 12:15
کد خبر: 206507

آیا بوفون با تسلیم نمودن کریس جام را بالای سر خواهد برد؟

شنبه 13 خرداد ماه 96 و راس ساعت 23:15 ، ورزشگاه میلنیوم شهر کادیف کشور ولز میزبان یکی از دیدنی ترین فینال های لیگ قهرمانان اروپا مابین دو تیم پرافتخار یوونتوس ایتالیا و رئال مادرید اسپانیا خواهد بود .
آیا بوفون با تسلیم نمودن کریس جام را بالای سر خواهد برد؟

به گزارش فرتاک ورزشی، رئال که در مجموع دو مسابقه رفت و برگشت موفق شد تیم همشهری اش اتلکتیکو را مقتدرانه از پیش روی بردارد ، در مقابل یووه کاری به مراتب دشوارتر خواهد داشت . زیرا یووه در مراحل قبل و مقابل بارسا ثابت نمود که اگر نخواهد گل بخورد ، قطعا اسطوره هایی همچون لیونل مسی ، سوارز و نیمار که بهترین خط حمله دنیای فوتبال را تشکیل می دهند نیز ، نخواهند توانست راهی به دروازه اش بیابند .

البته این بازی از آن جهت برای رئال مهم است که بازگشتی شکوهمند بر فراز آسمان فوتبال اروپا خواهد داشت و کسب این قهرمانی می تواند کریس رونالدو را صاحب پنجمین توپ طلای خویش نموده و وی را از زیر سایه افتخارات لیونل مسی خارج کند . در حقیقت شکار نمودن این عنوان ارزشمند از چنگال لیونل مسی آماده ، تا حدود زیادی بستگی به این قهرمانی داشته و در صورت باخت رئال در این فینال ، کسب کفش طلا توسط مسی ششمین توپ طلا را برایش به ارمغان خواهد آورد  .

از طرفی فوتبال ایتالیا که سالهاست در عرصه بین المللی زیر سلطه بلا منازع اسپانیایی ها و آلمانی ها له شده ، امید دارد با طلسم شکنی و قهرمانی یووه ، ضمن بازگردان اقتدار به چکمه ، تنها آرزو و افتخار کسب نشده بوفون در آستانه ورودش به دهه پنجم زندگی و در آخرین سال حضورش در مستطیل سبز برآورده شود . لذا هر دو تیم انگیزه فراوانی داشته و به اعتقاد من یک بازی تماما تاکتیکی را نظاره گر خواهیم بود . (( احتمالا یووه با سیستم 343 یا 3421 وارد میدان شده و در فاز دفاعی و زمان صاحب توپ شدن یاران کریس ، پرسینگ سنگینی را از یک سوم میانی در دستور کار داشته و یک سوم دفاعیش را نیز به باتلاقی غیرقابل نجات برای رئال تبدیل نماید )) .

قطعا زمانی که رئال با دشواری هر چه تمامتر توپ را به پشت یک سوم دفاعی این تیم برساند ، هر 11 بازیکن یووه با آرایشی اتوبوسی و ناگسستنی همچون دانه های زنجیر ، با انواع شیوه ها از جمله دفاع من تو من و منطقه ای ، یارگیری نفر به نفر و همچنین بستن فضا ها ، عمق و کناره ها بازیکنان رئال را از کار های ترکیبی و خلاقانه مایوس و آنان را متقاعد به شوتزنی یا حتی گرفتن ضربات ایستگاهی نمایند .

دقیقا همان کاری که در بازی برگشت مقابل بارسا انجام داد و 14 شوت این تیم به سمت دروازه یووه ، کوچکترین خطری برای جیان لوییجی بوفون ایجاد نکرد .

قطعا یووه برای ایسکو ، بنزما و کریس که از موثرترین بازیکنان رئال خواهند بود تدابیر ویژه ای تدارک خواهد دید . به احتمال فراوان اولین اولویت یووه گل نخوردن و سپس گلزنی از روی ضدحملات باشد . حتی به نظر می رسد عدم رغبت یووه به بازی تهاجمی آنقدر زیاد باشد که در تفکرات شوم آلگری ، تمایل به کشاندن بازی به دو وقت اضافی 15 دقیقه ای و حتی ضربات پنالتی جایی داشته باشد .

نتیجه این مسابقه برای یووه بسیار مهم تر از رئالی است که طی 1 دهه اخیر انواع جام ها را به ویترین افتخارات خویش افزوده است . (( اما زیدان که طی 11 سال اخیر همچون ماری زخمی به دور خویش پیچیده ، عزمش را جزم نموده تا تنور داغ است نان را چسبانده و با سیلی زدن در گوش یووه ، انتقام سختی از ایتالیایی ها گرفته و بالاخره زهر خویش را بریزد )) . (( زیرا ایتالیایی ها در فینال جام جهانی 2006 ، علیرغم شایستگی های فرانسه و زیدان و در پی جنگ روانی ایجاد شده توسط (( ماتراتزی )) و سپس ضربه سر (( زیزو )) به قفسه سینه وی و نهایتا اخراج تاثیر گذار زیزو از مسابقه ، هم جام و هم عنوان برترین بازیکن سال جهان را در روز روشن از دستان زین الدین ربودند )) . لذا بازی دشواری مابین تاکتیک های تهاجمی ، سعی بر نفوذ و نزدیکی به دروازه یووه از طرف رئال و دفاع عجیب و قریب و غیرقابل تصور یووه خواهیم داشت . در صورتی که گرت بیل به این مسابقه برسد احتمالا سیستم پایه رئال 433 باشد .

اما در صورت استفاده از ایسکو و عدم حضور بیل ، 4321 محتمل ترین پیش بینی برای سیستم پایه این تیم خواهد بود . آنچه مسلم است ، رئال در این مسابقه بارها سیستم و خصوصا تاکتیک های خویش را تغییر خواهد داد تا راهی به دروازه یاران بوفون به رهبری کیالینی بیابد . البته اگر رئال نتواند تا دقیقه 60 الی 70 گلی به ثمر برساند ، قطعا عصبی و بی انگیزه شده و ممکن است توسط ضد حملات سریع بازیکنان تعویضی و تازه نفس حریف گلی بدموقع دریافت نماید . اگر چنین شود ، به احتمال زیاد گرت بیل در دقایق انتهایی مسابقه شانس خواهد داشت تا به فرشته نجات رئال در سرزمین آبا و اجدادی اش تبدیل شود .

این یووه با دارا بودن بازیکنان سرشناسی همچون بوفون ، بونوچی ، دنی آلوز ، دیبالا ، مانجوکیچ ، کیالینی ، سامی خدیرا و هیگواین بهترین تیم تاریخ این باشگاه بوده و اگر گلی دریافت نکند ، احتمال پیروزی اش بسیار بالا خواهد رفت . از مهمترین نکات این مسابقه می تواند تقابل (( معماران دیواره های دفاعی بتنی )) با یکی از بهترین خطوط تهاجمی جهان باشد . ناگفته نماند تقابل اصلی مابین کریس رونالدو و بنزما با کیالینی و بوفون خواهد بود . البته عملکرد ناواس نیز می تواند نقشی تعیین کننده در سرنوشت این مسابقه داشته باشد .

البته زمان زیادی تا آغاز این مسابقه باقی مانده و باید دید چه اتفاقاتی رخ خواهد داد . اما قطعا تیمی که کمتر اشتباه کند و تمرکزش را تا انتهای مسابقه در راستای اهدافش حفظ نماید برنده این نبرد تمام عیار و دیدنی خواهد بود .

نویسنده: محسن بابادی(آنالیزور و تحلیلگر فوتبال ایران)

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4dogrd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


آمار فوق العاده رونالدو در هفته های اخیر؛ 13 گل در 8 بازی