تاریخ انتشار: 1396/03/30 19:24
کد خبر: 202167

به بهانه بازگشت احتمالی CR7 به اولدترافورد/رونالدو – مورینیو؛ دشمنی از کجا آغاز شد؟

در این سالها، رابطه مورینیو و رونالدو فراز و نشیب فراوانی داشته است. آیا دوباره این 2 سوپراستار پرتغالی را کنار هم خواهیم دید؟
 به بهانه بازگشت احتمالی CR7 به اولدترافورد/رونالدو – مورینیو؛ دشمنی از کجا آغاز شد؟

 این تصویر کاملا نمادین بود. رونالدو بعد از هت تریک برابر لوانته به سمت نیمکت رئال آمد و در یک لحظه او و مورینیو یکدیگر را در آغوش گرفتند و دوربین های زیادی نیز این صحنه را ثبت کردند اما آیا واقعیت اینگونه بود؟

رونالدو تصمیم داشت گلزنی در این دیدار را با روی فاریا، دستیار مورینیو جشن بگیرد اما سرمربی پرتغالی کهکشانی ها در میانه راه رونالدو را در آغوش گرفت و اگرچه در این میان تصویری شیرین و مثبت در ذهن هواداران نقش بست، اما در حقیقت رابطه دو عنصر پرتغالی رختکن رئال از همان ابتدا نیز مساعد نبود و رونالدو از ایرادات تاکتیکی وارد شده توسط مورینیو به او به ستوه آمده بود.

در فصل اول حضور مورینیو و هنگامیکه کهکشانی ها باید بعد از پیروزی در مستایا برابر بارسا با درخشش رونالدو، در نیمه نهایی لیگ قهرمانان باز هم مقابل بارسا قرار می گرفتند، اختلافات شدت گرفت.

رونالدو از رویکرد تدافعی تیمش ناراضی بود و از همبازیانش خواست بازی هجومی تری ارائه دهند که همین موضوع در رختکن باعث عصبانیت مورینیو شد.

در پایان بازی و در مقابل مطبوعات، رونالدو نشان داد که از تفکرات دفاعی تیمش راضی نیست. نتیجه چه بود؟ در بازی بعد لوس بلانکوس برابر ساراگوسا، کریستیانو در ترکیب تیمش جایی نداشت.

در این میان، وجود مدیربرنامه، دوست و همکار مشترکی به نام خورخه مندس باعث تلطیف شرایط می شد. مورینیو معمولا دستورات تاکتیکی خود را از طریق دستیارانش به CR7 منتقل می کرد و دوستی آنها مختص به روابط تجاری و در زیر سایه نام بزرگی مانند رئال مادرید دوام پیدا می کرد.

در این رابطه، یک منبع آگاه به سایت گل می گوید: "آنها طی 3 فصل حضور مورینیو در برنابئو با ندرت با یکدیگر صحبت می کردند و این مندس بود که رابطه آنها را حفظ می کرد."

در سال 2013 و هنگامیکه مورینیو به علت اختلافات با کاسیاس شرایط خوبی را در رختکن تجربه نمی کرد، به دنبال یک متحد در رختکن رئال می گشت و در این میان چه کسی بهتر از ستاره شماره 7 ترکیب کهکشانی ها؟

پس مندس از رونالدو خواست تا از سرمربی هموطن خود حمایت کند و کریستیانو نیز بعد از پیروزی تیمش برابر سوسیداد از نقش موثر آقای خاص در نتایج رئال تعریف کرد تا مورینیو نیز نفسی به راحتی بکشد.

اما تنها 9 روز بعد و در پایان دیدار برابر والنسیا، اوضاع بحرانی تر از همیشه شد. مورینیو در رختکن انتقادات تندی را نسبت به رونالدو روا داشت و با لحن تند و غیرمودبانه ای به او تاخت که باید بیشتر در خدمت تیم بوده و به عقب بازگردد.

بعد از این اتفاق، رونالدو با سکوت به سمت اتاق دوش روانه شد و فلورنتینو پرز با صحبت با وی، ستاره پرتغالی تیم خود را قانع کرد که بروز چنین اتفاقاتی طبیعی است.

بعدها مورینیو در مورد رابطه خود با رونالدو گفت: "در مقاطعی من از نقطه نظر تاکتیکی از او انتقاد می کردم زیرا معتقد بودم رونالدو می تواند بهتر از این هم باشد اما وی هرگز هیچ انتقادی را نمی پذیرفت زیرا معتقد بود همه چیز را می داند و هیچ کسی نمی تواند باعث بهبود و پیشرفت وی شود."

بعد از جدایی آقای خاص از جمع کهکشانی ها، تا مدتی شرایط آرام بود اما تنها یک سال بعد، مورینیو رونالدوی برزیلی را "رونالدوی اورجینال" نامید که این موضوع واکنش ستاره پرتغالی را بر انگیخت و او اذعان داشت که بعضی از افراد ارزش ندارند که در مورد آنها صحبت شود.

البته مورینیو بعدها و در مصاحبه ای از رونالدو به عنوان حرفه ای ترین بازیکنی نام برد که تا به حال هدایت کرده و رونالدو نیز در سال 2014، احتمال همکاری مجدد با مورینو را رد نکرد و اینگونه گفت: "چرا که نه؟ ما هر 2 حرفه ای هستیم و می توانیم دوباره کنار یکدیگر کار کنیم."

اما به هر حال، در مورد بازگشت رونالدو به یونایتد تنها یک نفر تصمیم نهایی را خواهد گرفت و آن شخص کسی جز ژوزه مورینیو نخواهد بود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4v88b6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 جوان ترین یونایتد تاریخ راهی میدان شد (عکس)

مورینینو: رونالدو در جمع بهترین های تاریخ نیست
پله، مارادونا و مسی بهترین های دنیا هستند