تاریخ انتشار: 1396/05/04 18:41
کد خبر: 193270

مقایسه لوکاکو و موراتا، کدام یک بهتر است؟

داستان لوکاکو و موراتا در تابستان ۲۰۱۷ بسیار پیچیده بود، در ابتدا و برای هفته ها تصور می شد لوکاکو راهی چلسی می شود و منچستریونایتد هم در آستانه جذب موراتا قرار داشت ولی در عرض چند روز همه چیز تغییر کرد و حالا موراتا شماره ۹ چلسی را به تن کرده و لوکاکو هم وارث پیراهن زلاتان در یونایتد شده است.
مقایسه لوکاکو و موراتا، کدام یک بهتر است؟

به گزارش فرتاک ورزشی،داستان لوکاکو و موراتا در تابستان ۲۰۱۷ بسیار پیچیده بود، در ابتدا و برای هفته ها تصور می شد لوکاکو راهی چلسی می شود و منچستریونایتد هم در آستانه جذب موراتا قرار داشت ولی در عرض چند روز همه چیز تغییر کرد و حالا موراتا شماره ۹ چلسی را به تن کرده و لوکاکو هم وارث پیراهن زلاتان در یونایتد شده است. قیمت موراتا با احتساب افزونه های قرارداد، ۷۰ میلیون پوند شده و قیمت لوکاکو با احتساب هزینه های افزونه، می تواند به ۹۰ میلیون پوند برسد.

 
اما کدام یک مهاجم بهتری هستند؟ نگاهی داریم به وضعیت این دو بازیکن در فصول اخیر.
 
موراتا در دوران حرفه ایش هرگز نتوانسته در یک فصل در سطح اول فوتبال، بیش از ۱۵۰۰ دقیقه برای تیمش به میدان برود. او فصل قبل هم در ترکیب رئال مادرید، از ۲۶ بازی ای که انجام داد، فقط ۱۴ بار در ترکیب اصلی قرار گرفت ولی موفق به زدن ۱۵ گل شد. در آن سمت، لوکاکو در ۵ فصل اخیر در ترکیب چلسی، وست برومویچ و اورتون، توانسته به رکورد بیش از ۲۰۰۰ دقیقه بازی برسد. لوکاکو در ۴ فصل از این ۵ فصل، حداقل ۱۵ گل در لیگ زده است. او فصل قبل هم رکورد زد و ۲۵ گل در لیگ جزیره به ثمر رساند.
 

مقایسه لوکاکو و موراتا، کدام یک بهتر است؟

 
موراتا فصل قبل در لالیگا، ۱۳۳۱ دقیقه بازی کرد، لوکاکو در ترکیب اورتون در لیگ جزیره در فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۷، ۳۲۶۷ دقیقه بازی کرد.
 
 
آمار گلزنی این دو بازیکن در فصل قبل
 
 
هر دو بازیکن در گلزنی با پای تخصصی خود بهتر کار کرده اند. اگرچه لوکاکو گل های بیشتری به ثمر رسانده ولی میانگین گلزنی موراتا بهتر از مهاجم بلژیکی است. همچنین مهاجم چلسی در استفاده از موقعیت های مسلم گلزنی، عملکرد بهتری داشته است. در عین حال، موراتا نه تنها در زدن گل با ضربه سر، بهتر کار کرده بلکه بیرون از محوطه جریمه هم مهاجم بهتری بوده است. مهاجم بلژیکی سابق اورتون، فصل گذشته ۱۲ گل از گل هایش را با پای چپ به ثمر رساند.
 
آمار از نظر خلق موقعیت
 

مقایسه لوکاکو و موراتا، کدام یک بهتر است؟

 
موراتا در این بخش هم برتری نسبت به لوکاکو دارد، اگرچه در زمینه دریبل، سانتر و پاس تفاوت فاحشی بین دو بازیکن وجود ندارد ولی در زمینه شوت درون چارچوب و پاس گل، موراتا باز هم بهتر کار کرده و تنها برتری لوکاکو در این بخش، خلق موقعیت در جریان بازی بوده است.
 
 
 
دو بازیکن در زمینه لمس توپ، دوئل بر سر توپ عملکرد یکسانی داشتند ولی هر یک در یک مورد برتری کاملی داشتند. موراتا در تکل عملکرد خیلی بهتری داشته است. در حالی که لوکاکو با وجود آن که فقط ۲ سانتی متر بلندتر از موراتا است، در نبردهای هوایی برتری محسوسی نسبت به موراتا داشته است. فصل قبل خطاهای بیشتری روی موراتا نسبت به لوکاکو صورت گرفت. 
 
ضعف های دو بازیکن
 

مقایسه لوکاکو و موراتا، کدام یک بهتر است؟

 
 در این زمینه، در هر ۵ مورد، لوکاکو بهتر عمل کرده است. موراتا در فصل قبل ۱۳۳۱ دقیقه برای رئال مادرید به میدان رفت ولی هشت کارت زرد گرفت و ۳۱ بار هم مرتکب خطا شد. ضمن این که عملکرد او در زمینه آفساید و از دست دادن موقعیت ضعیف تر از لوکاکو بوده است. موراتا به مراتب بیشتر در تله آفساید گیر افتاده و البته موقعیت های مسلم گلزنی بیشتری را از دست داده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4ydl7e

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


انتقاد مارسلو از بیل بعد از توقف کهکشانی‌ها