تاریخ انتشار: 1395/08/18 19:58
کد خبر: 250181

چرا خونه به خونه به اکسین باخت/ از اشتباه در ترکیب بازی تا ترسو بودن مرزبان در لیگ یک!

خونه به خونه بابل با شکست مقابل اکسین البرز از صدرجدول لیگ یک فاصله گرفت.
چرا خونه به خونه به اکسین باخت/ از اشتباه در ترکیب بازی تا ترسو بودن مرزبان در لیگ یک!

به گزارش سرویس لیگ یک فرتاک ورزشی، باخت خونه به خونه مقابل اکسین سبب شد تا آنالیزی جامع و کامل از روی اشتباهات علیرضا مرزبان در این هفته داشته باشیم و این شکست را ریشه یابی کنیم.

اولین اشتباه: ضعف در شناخت بازیکنان!

مرزبان بارها و بارها در لیگ یک از ترکیب های گوناگونی استفاده کرده و همیشه این دگرگونی ها سبب حیرانی رقبای خونه به خونه شده است. اما این تغییرات به حدی زیاد بوده است که خود هوادران بابلی نیز از این عمل مرزان آزرده شده اند و از وی می خواهند تا تیم را به یک سباط اساسی برساند.

تغییرات در ترکیب خونه به خونه از دروازه گرفته تا خط حمله رخ داده است. جایی که دو هفته متوالی است میکائیل ایمن تراج از دروازه این تیم حفاظت می کند و شش هفته نائیجی! یک هفته سلیمان زاده در ترکیب اصلی است و یک هفته سعید صادقی!

تنها ثبات مرزبان در خونه به خونه در خط هافبک است. جایی که معمولا از پژمان نوری و میثم نقی زاده و یا مازیار زارع استفاده می کند. امری که به نحوی در ترکیب خونه به خونه جواب داده و در این خصوص ضعفی شامل تیم مرزبان نیست.

اوج بی تدبیری مرزبان در بابل زمانی است که او نمی داند از کدام مهاجم باید استفاده کند. مرزبان که اعتقاد فراوانی به محمد غلامی داشته، با ورود جلال رافخایی، او را در ترکیب اصلی گذاشته و غلامی مانند روح اله باقری و حمید کاظمی، به نیمکت نشین ثابت خونه به خونه تبدیل شده است.

دومین اشتباه: سن بالای بازیکنان ورودی به باشگاه!

خونه به خونه در این فصل علاوه بر جذب فقط دو الی سه بازیکن جوان، از باتجربه ها در ترکیبش استفاده کرده و همین امر سبب شده تا هرچه بازیهای لیگ یک به روزهای سخت تر خود می رسد، بدن بازیکنان این تیم نیز تحلیل برود و رفته رفته از کیفیت اصلی خود دور شوند.

مرزبان به خوبی می داند که نقش بازیکنان جوان در ترکیب این تیم نقشی حیاتی را ایفا می کند، اما میدان دادن به سعید صادقی فقط درد این مشکل را دوا نمی کند و می بایست او به بازیکنان بیشتری در نقاط مختلف زمین بازی دهد تا روزی عصای دستش در روز غیاب سالمندانش باشد.

سومین اشتباه: نشناختن پاسور در خونه به خونه!

تمامی تیم های موفق داخلی و خارجی از جمله پرسپولیس (محسن مسلمان)، بارسلونا (اینیستا-بوستکتس) از یک هافبک خلاق و با برنامه در تیمشان بهره می برند. هافبکی که نبض تیم را در اختیار دارد و علاوه بر کنترل نوسان بازی، نقش مهمی را در شکل گیری حملات تیمش ایفا می کند.

درحالی که روح الله باقری به عنوان یک مهاجم در فوتبال ایران مطرح است، در بازی امروز به عنوان مهاجم مرکزی از وی استفاده نشد و وی به عنوان یک هافبک طراح، پشت سر رافخایی به میدان رفت. این اوج بی برنامگی مرزبان را مقابل اکسین نشان می دهد.

به جای اینکه مرزبان از یک هافبک طراح و خلاق مانند مهدی خیری و یا امیرحسین فشنگچی (البته پست تخصصی این دو هافبک خلاق نیست)، می توانست میانه میدان را از آن خود کند و شکل و شمایل هجومی تیم خود را بهتر به نمایش بگذارد.

اشتباه چهارم: ترسو بودن مرزبان در لیگ یک!

علاوه بر ضعف تاکنیکی خونه به خونه در بازی امروز، مرزبان علنا نشان داد که محتاطانه در لیگ یک حاضر می شوند و علاقه ای به پیروزی های پرگل ندارد و تنها هدفش، کسب نتیجه است. امری که شاید به مزاج هواداران بابلی خوش نیاید.

مرزبان که در شخصیت خونه به خونه حرف اول را می زند، وقتی از نتیجه گیری در بازیها سخن می گوید و به دنبال بازی زیبا نیست، باید چنین باخت هایی را در خانه منتظر باشد و شاید این اولین باخت خانگی آنها در لیگ یک نباشد.

طبیعتا بازی زیبا نتیجه را در بر خواهد داشت، ولی نتیجه گرفتن منوط به بازی زیبا نیست. مرزبان برای اینکه همچنان در دل هوداران بابلی جایی داشته باشد، می بایست بازی زیبا را به جای نتیجه گیری بگذارد و از این پروسه در تفکرات خود استفاده کند.

نویسنده: "حسین پنبه کار"

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gekp9

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کری خوانی فیروز کریمی به علیرضا مرزبان/ بیا و فوتبال بازی کن!