تاریخ انتشار: 1395/11/17 19:39
هفته بیست و سوم لیگ یک؛
کد خبر: 231191

پیش بازی نفت مسجدسلیمان-استقلال اهواز؛ دومین آزمون سخت فکری در دربی خوزستان

در چهارچوب هفته بیست و سوم لیگ دسته اول فوتبال باشگاه های کشور، دوشنبه و از ساعت 14:30 دو تیم نفت مسجدسلیمان و استقلال اهواز در ورزشگاه شهید بهنام محمدی به مصاف هم میروند و دربی خوزستان را برگزار میکنند.
پیش بازی نفت مسجدسلیمان-استقلال اهواز؛ دومین آزمون سخت فکری در دربی خوزستان

به گزارش فرتاک ورزشی، نفت مسجدسلیمان در هفته بیست و دوم رقابتها در یک دیدار خارج از خانه به مصاف مس رفسنجان رفت که در نهایت و با گل دقایق پایانی از شکست گریخت و با محمود فکری اولین امتیاز خود را دشت کرد، استقلال اهواز نیز در خانه به مصاف دیگر نماینده استان کرمان، مس کرمان رفت و در نهایت با نتیجه پر گل 5-1 در هم شکسته شد.

بررسی موقعیت مکانی در جدول:

طلایی پوشان مسجدسلیمانی در حال حاضر و با انجام 21 بازی و کسب 20 امتیاز در رده چهاردهم لیگ دسته یک قرار دارند و آبی پوشان اهوازی با انجام 22 بازی و کسب 8 امتیاز در رده انتهایی جدول لیگ دسته یک قرار دارند.

بررسی عملکرد و نتایج:

آمار و عملکرد به جای مانده از دو تیم تا بدین جای کار هرچند برای هواداران خوزستانی راضی کننده نبوده است ولی کفه ترازو را به سود تیم میزبان سنگین تر کرده است.

نفتی ها سه پیروزی، یازده تساوی، و هفت شکست را در کارنامه خود به ثبت رسانده اند، استقلالی ها نیز به عنوان تنها تیم بدون برد رقابتهای لیگ یک و با کسب هشت تساوی و چهارده باخت در رده انتهایی جدول جا خوش کرده اند.

بررسی خطوط حمله و دفاع:

نفتی ها با به ثمر رساندن 17 گل در خط حمله و دریافت 20 گل و تفاضل گل 3- عملکرد تقریبا معمولی ای را پشت سر گذاشته است، اما در آنسوی میدان آبی پوشان اهوازی که در قعر جدول قرار دارند ضعیف ترین خط دفاع و حمله لیگ را با به ثمر رساندن 12 گل و دریافت 43 گل و تفاضل گل 31- به خود اختصاص داده اند.

بررسی تغیرات در نیمکت دو تیم:

هر دو تیم تا بدین جای کار شاهد تغییراتی بر روی نیمکت خود بوده اند، مسئولان تیم نفت مسجدسلیمان پس از کسب نتایج نامطلوب در انتهای نیم فصل با برکناری سهراب بختیاری زاده سکان هدایت خود را به فرزاد حافظی سپرد اما سرمربی گری حافظی هم سه هفته بیشتر بر روی نیمکت نفت مسجدسلیمان دوام نداشت و جای خود را به محمود فکری سپرد.

در نقطه مقابل، استقلال اهواز یکی از پر تغییر ترین نیمکت های لیگ یک را به خود دیده است، تیمی که در 22 هفته شش سرمربی را به خود دیده است، آبی پوشان اهوازی کار خود را با حمید فرزانه آغاز کردند و پس از آن ابراهیم تهامی، میرزاییان، سجادیان، بختیاری زاده و در روز گذشته علی حنطه به عنوان ششمین سرمربی این فصل آبی پوشان اهوازی هدایت این تیم را بر عهده گرفته است.

بررسی تغیرات در جدول:

تیم میزبان در صورت پیروزی در این دیدار و بدون احتساب بازی عقب افتاده مقابل فجرسپاسی میتواند در جدول صعود یک پله ای داشته باشد، تیم مهمان نیز چنانچه بتواند در این دیدار پیروز شود ضمن کسب اولین پیروزی خود در لیگ دسته یک و عدم نتیجه گیری فجر سپاسی میتواند اختلاف خود را با این تیم کاهش دهد.

نکته ویژه این دیدار:

تقابل دو تیم نفت مسجدسلیمان و استقلال اهواز که برگزار کننده دربی خوزستان در لیگ یک هستند یک نکته ویژه دارد که آن هم تقابل بازیکنان سابق نفت مسجدسلیمان که در حال حاضر با پیراهن استقلال اهواز به میدان میروند با تیم سابق خود و بازی در ورزشگاهیست که سالها در آن سابقه بازی کردن را در کارنامه دارند.

فرزاد محمدی، ستار دراجی، محمد معاوی و معین راشدی بازیکنانی هستند که در این دیدار باید مقابل تیم سابق خود به میدان بروند و قطعا از انگیزه های ویژه ای در این دیدار برخوردار خواهند بود.

قضاوت این دیدار بر عهده اشکان رضایی مقدم میباشد و محمد رضا طالبی و حمید نادری وی را در قضاوت این دیدار همراهی خواهند کرد و ناظر داوری این دیدار نیز محمود رفیعی میباشد.

نویسنده: "محمد مکوندی"

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4vwogb

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


زمین مساعد نفت در اختیار استقلالی‌ها