تاریخ انتشار: 1396/01/24 22:06
اختصاصی| یادداشت روز؛
کد خبر: 217310

داریوش یزدی بالاخره مچ تبریزی‌ها را در گچساران خواباند

از ساعت 16:30 تا 18:30 روز چهارشنبه 23 فروردین ماه 96 ، تماشاگران عاشق گچسارانی لحظاتی خاطره انگیز را در ورزشگاه شهید بشارت این شهر سپری نمودند .
داریوش یزدی بالاخره مچ تبریزی‌ها را در گچساران خواباند

به گزارش فرتاک ورزشی، روزی تاریخی که باز هم شاهد تقابل فوتبال متحول شده شهرشان با فوتبال حرفه ای تبریز بودند . اما این بار ، وضع به گونه ای دیگر رقم خورد و این داریوش یزدی و شاگردانش بودند که پیروز میدان شده و مچ تبریزی ها را خواباندند .

آن هم در چه دیدار حساسی . در پلی آف لیگ دو . مگر می شود ؟ داریوش یزدی که قصد نموده به همگان اثبات کند که لیاقتش مربیگری در لیگ برتر است ، بازی را چنان هجومی آغاز نمود که تا تیم حریف بخواهد بخود بیاید ، گل اول را از روی ضربه پنالتی و توسط مرتضی حیدری ، بازیکن خوش تکنیک گچسارانی در دقیقه 10 دریافت نمود .

بازی تهاجمی و حملات پرتعداد نفتی ها همچنان ادامه یافت تا اینکه بر اثر تلاش سهیل صالحی قبراق ، به پنالتی دیگری در دقیقه 32 رسیده و این بار نیز مرتضی حیدری ، توپ را به زیبایی هر چه تمام تر به تور دروازه شهرداری تبریز چسباند .

فشار و شعله های سوزان تیم نفت و گاز ، گرمای هوا و تشویق هواداران خونگرم گچسارانی به گونه ای بود که تیم شهرداری تبریز کلافه شده و با اخراج بازیکن خویش 10 نفره شد . در پی 1 کش و قوس ، خطای هند درون محوطه جریمه توسط علی کرمی بازیکن نفت و گاز ، منجر به اخراج وی در دقیقه 57 شد . شهرداری تبریز توسط علی محمدی در دقیقه 60 و از روی ضربه پنالتی صاحب اولین گل شد ، اما داریوش یزدی که برای لیگ 1 رویاهای بزرگی در سر داشت ، با صحبت های توام با آرامش و انگیزه خویش جانی دوباره به تیم تزریق نمود.

هر چه بازی به جلو پیش می رفت ، گویی روح آریوبرزن بیشتر در وجود بازیکنان نفت و گاز دمیده می شد که به یکباره و توسط علی جهانگیری توانستند گل سوم را در دقیقه 66 به ثمر برسانند . اما این پایان کار نبود . وقت آن بود که گچسارانی های پرتلاش از داشته های خویش دفاع کنند . گویی عزمشان را جزم کرده بودند که 10 نفره ، انتقام باخت در جام حذفی مقابل تراکتورسازی را از شهرداری ، دیگر تیم تبریزی گرفته و بر رتبه نخست جدول رده بندی بوسه ای عاشقانه بزنند . برای نیل به این هدف ، نیاز به تعویض های تاکتیکی و شطرنج گونه داریوش یزدی --کاسپاروف فوتبال ایران--احساس می شد .

تعویض دقیقه 75 سهیل صالحی جوان و آمدن فرشید علیزاده باتجربه ، از جمله ی این تدابیر بود . تعویض تاثیر گذار دقیقه 85 کریم شاوردی بجای محمد نوروزی نیز ، تبریزی ها را بیش از پیش گیج و سردرگم نمود تا تعویض دقیقه 90 مصطفی نوبخت بجای فرشید پاداش ، عملا نسخه تیم تبریزی را پیچانده و تیم داریوش یزدی که از 4 مسابقه قبل ، با دو پیروزی قاطع و دو شکست که مشکلات داوری نیز در آنها بی تاثیر نبود و با 6 امتیاز در رده دوم جدول قرار داشت ، با کسب سومین پیروزی ، ضمن نقل مکان به صدر جدول ، به صعود مستقیم امیدوار شود . ناگفته نماند که حتی 6 دقیقه وقت اضافه اعلام شده در پایان بازی نیز ، نتوانست تیم نفت و گاز را تسلیم نماید .

بدون تردید آنچه سبب این موفقیت ها شده ، اخلاق مداری داریوش یزدی ، دانش بالا ، تسلط بر کوچینگ و تعویض های بی نقص توسط این مربی ، استعداد یابی ، اعتماد و میدان دادن هر چه بیشتر به بازیکنان جوانی همچون سهیل صالحی ، اسماعیل هاشمی در کنار با تجربه هایی همچون فرشید علیزاده و نبی الله اسدی ، نظم تیمی بسیار عالی ، میل به پیروزی ، اشتباهات محدود خصوصا در خط دفاعی ، فرصت طلبی ، دوندگی بالا و .. بوده است .

نویسنده: محسن بابادی(کارشناس و تحلیلگر فوتبال کشور)

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4jv8pz

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بادرخشش مرتضی حیدری نفت و گاز به صدر جدول رسید
اختصاصی| در روز دومین باخت شهرداری تبریز؛

سه گل در چهار بازی برای ستاره 20 ساله نفت و گاز گچساران
اختصاصی| ستاره سهیل قصد خاموش شدن ندارد؛

تصاویر/ دیدار اروند خرمشهر و نفت و گاز گچساران
اختصاصی| از نگاه دوربین حسین عبدالله اصل؛

شکست شاهین در روز اشتباهات دامنه دار و مشکوک داور
اختصاصی| نفت و گاز با پیروزی به صدر تکیه زد؛