تاریخ انتشار: 1395/06/04 13:17
کد خبر: 265619

ایرانی‌های چمپیونزلیگ سرخابی نیستند

بعد از سال ها غیبت ستاره های ایرانی در تورنمنت های معتبر اروپایی این بار هر دو جام معتبر قاره سبز نمایندگانی از نسل جدید فوتبال ایران را به خود می بیند
ایرانی‌های چمپیونزلیگ سرخابی نیستند

به گزارش سرویس فوتبال خارجی فرتاک ورزشی،همواره عادت کرده بودیم ستاره های پرسپولیس و استقلال را در لیگ های معتبر اروپایی و تورنمنت های این قاره ببینیم درست مثل مهدی مهدوی کیا، علی کریمی، علی دایی، جواد نکونام و ... اما این بار قصه متفاوت شد چون بعد از این که سال ها خبری از فوتبالیست های افول کرده ایرانی در اروپا نبود این بار هم چمپیونزلیگ هم یورولیگ بازیکنان نسل جدید فوتبال ایران را در خود خواهد دید.

 

در لیگ قهرمانان اروپا که معتبرترین تورنمنت باشگاهی در سطح دنیا است شاهد حضور سه بازیکن جوان ایرانی با تیم های روستوف و دیناموزاگرب خواهیم بود. بازیکنانی که هیچ کدام برخلاف نماینده های قبلی ایران در قاره سبز سابقه پوشیدن پیراهن تیم های پرطرفدار پایتخت را ندارند و با سبک و سیاقی متفاوت نسبت به آنها رشد کرده و به چمپیونزلیگ رسیدند.

 

سردار آزمون و علی کریمی بازیکنانی هستند که در مکتب باشگاه سپاهان در نصف جهان رشد کرده و با شرایطی خاص به اروپا رسیدند به خصوص سردار که برای رسیدن به جایگاه فعلی سختی های زیادی را متحمل شد. آزمون که گل سرسبد فوتبالیست ها و نسل جدید فوتبال ایران است و شاهکار این بازیکن را به عنوان یکی از پدیده های مرحله مقدماتی دیدیم بعد از 5 سال حضور در فوتبال روسیه حالا مرد شماره یک خط حمله روستوف است و علی کریمی هم بعد از درخشش در سپاهان و تیم امید حالا شاگرد کرانچار در فوتبال متفاوت کرواسی.

 

سعید عزت الهی اما نماینده مکتب ملوان در اروپا خواهد بود. بازیکنی که راه پدرش را به خوبی پیمود تا پله پله رشد و پیشرفت را لمس کند. بازیکنی که کی روش علاقه خاصی به او دارد این روزها در روستوف برای خود جایگاه نسبتا مناسبی رقم زده و مسلما شرایطش از اینم هم بهتر خواهد شد. با نگاهی به ایرانی های چمپیونز لیگ می توان این گونه برداشت کرد که تابوی رسیدن به اروپا از راه استقلال و پرسپولیس در فوتبال ایران کاملا شکسته شده و هر بازیکنی در هر تیم و مکتبی اگر واقعا توانایی داشته باشد می تواند به سقف آرزوهایش یعنی اروپا برسد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4vpdzn

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اعلام سید بندی لیگ قهرمانان اروپا/ سردار با کدام تیم‌ها روبرو می‌شود؟