تاریخ انتشار: 1395/06/04 17:53
کد خبر: 265544

تاریخچه نبردهای ارتش سرخ با قوهای سپید

این مسابقه برای مردم رشت و انزلی نه یک بازی ساده فوتبال که نبرد آرزوهای گذشته و دل مشغولی های آینده و برای آدم های نوستالژیک یاد آور روزهای خاکستری گذشته است، پس از سال ها انتظار رویارویی مجدد. و شاید آغازی باشد برپایان رکود فوتبال گیلان و باز دوباره گرد هم آیند هوادارانی که عشق شان هنوز در دنیای الکترونیک نشستن بر روی سکوهای سیمانی و سرد ورزشگاه است
تاریخچه نبردهای ارتش سرخ با قوهای سپید

به گزارش سرویس فوتبال لیگ برتر فرتاک ورزشی،سابقه بازی های این دو تیم بر می گردد به سال ها پیش. آخر شوخی که نیست صحبت نیم قرن قدمت است جایی که سپیدرود با سال تاسیسس 1347 با همت مرحوم غلامرضا صومی شکل گرفت در برابر ملوان با تاریخ تاسیس 1348 که توسط بهمن صالح نیا و جمعی از بزرگان انزلی بنا نهاده شد، قرار است برابر هم قرار بگیرند.

 

نخستین رویارویی رسمی در جام حذفی در دهه ی پنجاه شکل گرفت و ملوانان دو بر یک سپیدرود را بردند و در پایان همان سال قهرمان جام حذفی شدند و اتفاقا آخرین نبرد دو تیم هم در سال 89 در جام حذفی شکل گرفت و ملوانان با دو گل مرحوم اولادی در برابر تک گل میلاد گوهری سرخ پوشان رشتی را پشت سر گذاشتند..

 

ملوانان در بازی های رسمی 13 بار پیروز شده اند و سپیدرودی ها تنها 4 بار و 8 مسابقه هم به تساوی کشیده شده است.

 

آخرین پیروزی سرخ پوشان در بندر بر می گردد به 3 سال پیش و جایی که در سال 64 در دو بازی رفت و برگشت با هدایت امحمد صومی سپیدرود موفق شد تا در رشت با تک گل حسن حاجی پور و در بندر با دو گل حاجی پور و رسول حقدوست قوهای سپیدرود را از پیش بردارد و قهرمان استان شود.

 

شاخص ترین چهره این نبرد تاریخی در ملوان مرحوم سیروس قایقران است که موفق شد تا در نخستین بازی رسمی عمرش برای قوها در سال 62 به سپیدرود گل بزند تا تیمش با نتیجه دو بر یک برنده از بازی خارج شوند و در سپیدرود حمیدرضا منصوری عجوبه ی گلزنی گیلان که امروز مربی این تیم هم هست با 8 گل زده به رقیب دیرینه بهترین دربی باز تاریخ است.

 

بهمن صالح نیا از ملوان و احمد صومی از سپیدرود سابقه بیشترین حضور بر روی نیمکت دو تیم را در بازی های مشترک دارند که در این میان صومی با سه پیروزی بر رقیب بهترین مربی سپیدرود در بازی های رو در رواست.

 

نکته جالب در ارتباط با این بازی به جز حواشیپرشمار و سکوهای همیشه لبریز از جمعیت بر می گردد به آوراژ گل تیم برنده که هرگز هیچکدام از دو تیم موفق نشدند در بازی های رسمی با اختلافی بیش از دو گل برنده از زمین خارج شوند.

 

در هر صورت چند ساعتی بیشتر به شروع، پایان یافتن جنگ موسمی شمالی ها باقی نمانده است و با نواخته شدن سوت پایان توسط محسن ترکی فارغ از هر نتیجه ای که می خواهد اتفاق افتاده باشد، همه چیز موقتا پایان می یابد. درست مثل نواخته شدن آژیر سفید در دوران جنگ، آژیری که همه می دانستند به منزله ی پایان جنگ نیست اما نمایانگر این بود که می توان فعلا به زندگی عادی ادامه داد.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3wql6x

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


بازگشت سه بازیکن سپیدرود به انزلى
اختصاصی/