تاریخ انتشار: 1396/09/23 10:53
کد خبر: 169425

جنجال در پرسپولیس/رکوردزنان سرخپوش پولشان را میخواهند!

پرسپولیس توانست با ثبت رکوردهایی جالب توجه صدرنشینی با اختلاف امتیازی 7 را در نیم فصل به جا بگذارد اما باید در انتظار جنجالی بزرگ در آن باشیم.
جنجال در پرسپولیس/رکوردزنان سرخپوش پولشان را میخواهند!

 باشگاه پرسپولیس طی دو سال فقط 19 میلیارد تومان از حسین هدایتی گرفته، حامی مالی قبلی پول کلانی به باشگاه داده و اپراتور جدید به‌عنوان حامی مالی جدید باشگاه از ابتدای مرداد ماه امسال پا پیش گذاشته و رقم قابل توجهی در بدو همکاری طرفین پرداخت کرده است. به اینها اضافه کنید کمک‌های هواداری و البته درآمدزایی مجموعه ورزشی درفشیفر که هر ماه مبلغ قابل توجهی به خزانه باشگاه پرسپولیس واریز می‌کند اما با تمام این واریزی‌ها مشکلات اقتصادی این باشگاه پا برجاست و مربیان و بازیکنان از عدم دریافت مطالبات‌شان می‌گویند.

هر چند باشگاه پرسپولیس در ماه‌های گذشته با چالش‌های بزرگی از جمله حل پرونده مانوئل ژوزه مواجه بوده و اخیرا دو فقره پول قرض کرده تا درباره محرومیت باشگاه و موضوع گولچ به دادگاه عالی ورزش شکایت کند اما دریافتی‌های این باشگاه هم کم نبوده و نیست.

پرسپولیس قهرمان نیم فصل شده و همه رکوردهای مثبت فوتبالی لیگ برتر را در نیمه راه شکسته اما بازیکن این تیم بعد از بازی خوب تیمش و ثبت یک پیروزی دیگر درباره مشکلات مالی می‌گوید و اینکه بازیکنان به خاطر بی پولی باشگاه باید صبر کنند، به عبارتی آنها هستند که باید تاوان سوء مدیریت ناشی از عقد قراردادهای کلان و اشتباهی با مربیان و بازیکنان خارجی که هیچ عایدی برای تیم نداشته‌اند را بدهند.

بازیکنان پرسپولیس حالا که قهرمان نیم فصل شده‌اند و همه رکوردها را شکسته‌اند پول‌شان را می‌خواهند و حق هم دارند. این بار خبری از اعتصاب و اعتراض نیست اما بازیکنان صراحتا می‌گویند مشکل مالی دارند و باشگاه در پرداخت مطالبات‌شان سستی کرده است.

بازیکنان پرسپولیس که بعد از قهرمانی فصل گذشته‌شان هم در توماری اینستاگرامی مدیریت باشگاه و اطرافیان‌شان را متهم کرده بودند این بار بعد از قهرمانی نیم فصل هم با اشاره به عملکرد خوب‌شان قصد دارند به هواداران بگویند برای آنها همه کار می‌کنند اما باشگاه حقوق و حقوق‌شان را نمی‌دهد. آنها می‌خواهند بگویند قصد اعتصاب ندارند و خللی در روند فوق‌العاده تیم ایجاد نمی‌کنند اما باشگاه کوتاهی می‌کند و حق و حقوق‌شان را نمی‌دهد.

این بار البته برانکو هم با آنها همراه شده تا بازیکنان برای ادامه اعتراض‌های‌شان پشتوانه خوبی داشته باشند. دیروز وقتی خبرنگاران از ایوانکوویچ درباره مسائل مالی باشگاه پرسیدند او جواب داد: «ما در این نیم‌ فصل راهی نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان شدیم و شهرآورد را هم بردیم. از بازیکنانم تشکر می‌کنم و این را هم باید بگویم که باشگاه به بازیکنان بدهکار است. اینکه صحبت شده آنها زیاد پول گرفته‌اند، واقعیت ندارد. از گرشاسبی انتظار داریم به مشکلات بازیکنان رسیدگی کند.»

برانکو درباره مشکلات مالی بازیکنان و همچنین طلبی که خودش از باشگاه دارد و ظاهرا به همین خاطر هم حاضر به تمدید قرارداد نشده، گفته: «قبل از هر چیز باید بگویم که طی دو سال ‌و نیمی که من در پرسپولیس هستم هیچ وقت با باشگاه تسویه حساب کامل نداشته‌ام و لازم بود که در این مورد باشگاه اقدام کند. نه تنها با من بلکه باید با بازیکنانم هم به طور کامل تسویه حساب شود چون آنها هم این خواسته را از باشگاه دارند. اینکه در برخی رسانه‌ها می‌نویسند بازیکنان و برانکو پول زیادی گرفته‌اند واقعیت ندارد و من از باشگاه خواسته‌ام بعد از تسویه حساب همه دریافتی‌های بازیکنان و مربیان شفاف‌سازی شود تا همه چیز برای مردم مشخص شود.»

بحث اصلی همین شفاف سازی است. گفته می‌شود بازیکنان این فصل پرسپولیس بین 20 تا 25 درصد مطالبات‌شان را دریافت کرده‌اند که نسبت به خیلی از باشگاه‌های لیگ برتری رقم قابل توجهی است اما اعتراض بازیکنان این است که هیچ شفافیتی در خصوص حساب و کتاب‌های‌شان وجود ندارد.

برخی از این بازیکنان از فصل قبل و دو فصل پیش هم مبالغ قابل توجهی طلبکارند و بحث آپشن‌های فصل قبل و پاداش‌ها هنوز پابرجاست اما مشخص نیست پول‌هایی که امسال پرداخت شده مربوط به همین فصل است یا فصول گذشته. بازیکنان ابتدا خواستار شفافیت حساب و کتاب‌های‌شان هستند و البته مطالبات قبلی‌شان را طلب می‌کنند‌.

فعلا خبری از اعتصاب و اعتراض هم نیست اما پای حرف‌های هر کدام‌شان که بنشینی به مسائلی اشاره می‌کنند که مشخص می‌شود نابسامانی مالی در باشگاه پرسپولیس چطور باعث شد آنها از طاهری فاصله بگیرند و البته رغبتی به ارتباط قوی با گرشاسبی نداشته باشند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36xw69

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


روز جمعه؛دیدار حساس سرشناس های تهران و ناشناس های تهران