تاریخ انتشار: 1395/06/06 14:13
مجید نامجومطلق؛
کد خبر: 265183

فدراسیون به دلیل کمبود منابع به کی‌روش باج می‌دهد

پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: هر چقدر قطری‌ها از اردو و تمرینلات خوبی برگزار کنند اما از خمیرمایه فوتبال بی نصیب هستند
فدراسیون به دلیل کمبود منابع به کی‌روش باج می‌دهد

به گزارش سرویس فوتبال فرتاک ورزشی،مجید نامجو مطلق پیشکسوت فوتبال کشورمان درباره دیدار ایران و قطر مرحله مقدماتی جام جهانی صحبت کرد.

وی در گفتگو با خبرنگار برنا با بیان اینکه قطر برای رسیدن به تیم ملی قدرتمند سرمایه گذاری‌های بسیاری انجام داد، اظهار داشت: با جذب بازیکنان خارجی تلاش کرد تا توان تیم خود را ارتقا دهد، همچنین در این زمینه با تمرینات و اردوهای مختلف تلاش کرد تا تیم قدرتمندی را تشکیل دهد.

نامجو مطلق با اشاره به اینکه تیم ملی فوتبال قطر با ایران قابل مقایسه نیست، بیان کرد: پتانسیل و توان تیم ملی ایران نسبت به قطر خیلی بیشتر است، هرچند قطری‌ها از اردو و تمرینلات خوبی برخوردار باشند اما از خمیرمایه فوتبال بی نصیب هستند.

وی با تاکید بر اینکه قطر هرگز حریف قدری برای ایران نبود، اضافه کرد: سطح فوتبال قطر با تیم اول آسیا قابل قیاس نیست، آنها سرمایه گذاری بسیاری انجام می‌دهند اما از پتانسیل تیمی بی نصیب هستند، تیم ملی فوتبال ایران به عنوان تیم نخست آسیا از لحاظ فنی نسبت به سایر تیم‌های دیگر بالاتر است.

نامجو مطلق درباره عملکرد سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، افزود: کارلوس کی‌روش از بهترین مربیان دنیا است که سبب رشد و ارتقای سطح کیفی فوتبال کشورمان شده و توانست زیر ساخت‌های فوتبال ایران را دچار تحول کند.

پیشکسوت فوتبال ایران یادآور شد: روند مثبت کی‌روش در فوتبال ایران با حاشیه‌هایی هم همراه بود که تا حدودی تیم ملی کشورمان با فراز و نشیب‌های بسیاری مواجه شد، سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان باید انتظارات خود را نسبت به امکانات و اردوهای متفاوت کم‌تر کند.

وی ادامه داد: ایران با توجه به بودجه‌های خود می‌تواند امکانات و شرایط  اردو را فراهم کند و برای ایجاد امکانات حرفه‌ای با مشکلاتی مواجه است، کارلوس کی‌روش با شناخت همین امکانات قبول کرد تا سرمربی تیم ملی ایران شود.

نامجومطلق با تاکید بر اینکه غیبت‌های طولانی کی‌روش به ضرر تیم ملی ایران است، اکنون چهار هفته از لیگ برتر می‌گذرد اما سرمربی تیم ملی هیچ کدام از بازی‌ها را ندیده و از روند ضعف و قوت  بازیکنانی که به تیم ملی دعوت کرده است خبری ندارد.

وی افزود: فدراسیون به دلیل کمبود منابع به یک مربی باج می‌دهد و با بعضی از انتظارات نابجای کارلوس کی‌روش کنار می‌آید که  به ضرر فوتبال کشورمان است، همچنین سرمربی تیم ملی باید به دنبال تیم سازی باشد.

کارشناس فوتبال کشورمان با بیان اینکه کارلوس کی‌روش از مربیان بزرگ دنیا است که می‌تواند به تیم ملی فوتبال ایران کمک‌های بسیاری کند، اظهار داشت: فوتبال ایران به تفکر و سطح فنی این مربی نیاز دارد، کی‌روش می‌تواند زیر ساخت‌های فوتبال کشورمان را ارتقا دهد.

وی درباره جوان شدن ترکیب تیم ملی فوتبال کشورمان، بیان کرد: هر بازیکنی تا یک مقطعی می‌تواند به تیم کمک کند، بازیکنان بسیاری همانند جواد نکونام در فوتبال ایران وجود دارند، همچنین آندرانیک تیموریان هم باید فضا را به جوان‌ترها بسپارد تا تیم کشورمان تازه نفس‌تر شود.

نامجو مطلق با تاکید بر اینکه با تغییرات، تیم ملی وضعیت مناسبی پیدا کرد، اضافه کرد: در مرحله مقدماتی جام جهانی تیم ملی کشورمان تازه نفس‌تر شده و بازیکنان جوان با انگیزه بیشتر بازی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تفکرات کارلوس کی‌روش می‌تواند ایران را به نتایج خوبی در مرحله مقدماتی جام جهانی برساند، اضهار داشت: در گذشته ضعف‌هایی در تیم ملی وجود داشت که کارلوس کی‌روش با جوانگرایی توانست وضعیت تیم را بهمبود ببخشد، همچنین خط حمله کشورمان با حضور بازیکنان جوان روند مثبتی را طی می‌کند.

نامجو مطلق در پایان با بیان اینکه مرحله به مرحله سطح کیفی تیم ملی کشورمان ارتقا پیدا می‌کند، گفت: ایران حتما به جام جهانی صعود می‌کند، اما باید با ارتقای سطح کیفی بازی خوبی انجام دهیم تا با امتیاز خوب به جام جهانی صعود کنیم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3kawyx

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تاج: با وجود مشکلات مالی برنامه های خود را تغییر نداده ایم