تاریخ انتشار: 1396/10/26 13:32
کد خبر: 164538

احتمال کسر شش امتیاز از ملوان

رییس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال می‌گوید فیفا نامه احتمال کسر شش امتیاز از ملوان به خاطر مطالبات سرگئی پاشنکو را به این باشگاه و فدراسیون فوتبال ارسال کرده است.
احتمال کسر شش امتیاز از ملوان

روزبه وثوق احمدی، رییس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار، درباره صدور رای پرونده مجتبی جباری و باشگاه استقلال اظهار کرد: تعدادی سوال از مدیرعامل استقلال پرسیده بودیم که در واقع دیروز صبح، باشگاه استقلال پاسخ سوالات ما را دادند و در پرونده گذاشته شد و مقرر شد جباری و وکلیش لایحه استقلال را بخوانند و اگر پاسخی دارند، ارائه دهند تا بعد از آن ما تصمیم نهایی را بگیریم.

او درباره فسخ یک طرفه قرارداد مجتبی جباری از سوی باشگاه استقلال در سازمان لیگ گفت: بعد از این که استقلال لایحه را به ما داد، درخواست فسخ یک طرفه قرارداد جباری را به سازمان لیگ ارائه کرد و با توجه به این که در یکی از بندهای قرارداد فسخ یک جنابه وجود دارد، این درخواست ثبت شده است. به همین دلیل از نظر حقوقی تغییراتی در پرونده جباری و استقلال رخ داده است که باید با اعضا صحبت و مجددا پرونده را بررسی کنیم.

رییس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال تاکید کرد: در حال حاضر از نظر حقوقی رابطه‌ای بین استقلال و جباری وجود ندارد. باید ببینیم درخواست قبلی جباری را می‌توانیم ادامه دهیم یا خیر.

احمدی گفت: دادخواست جباری ناقص بود و دو مرتبه درخواست رفع نقص شده بود. در دادخواست نخست که تنظیم شده بود، جباری خواستار دلایل باشگاه استقلال برای کنار گذاشتن این بازیکن شده بود. زمانی که رسیدگی انجام شد، جباری با وکیل جدید خود در کمیته تعیین وضعیت حاضر شد و خواسته خود را به دلایلی کنار گذاشت و بخشی از مبلغ قرارداد را مطالبه کرد و خساراتی که از این بابت وارد شده بود، مطالبه کرد. در قرارداد جباری و استقلال، بندها و شرایطی وجود دارد که باید با دقت بررسی و تصمیم‌گیری شود.  

او در واکنش به این که رسیدگی به این پرونده تا حدودی طولانی شده است؟ گفت: رسیدگی طولانی نشده است. پرونده جباری ناقص بود و او چند ماه بعد از کنار گذاشته شدن اقدام کرد. از زمانی که پرونده تکمیل شده، یک ماه می‌گذرد.

رییس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال با اشاره به سابقه حضور جباری در استقلال، دو طرف را به مصالحه توصیه کرد و گفت: آقای جباری سال‌ها برای استقلال زحمت کشیده و به طور متقابل استقلال موجب رشد بیش‌تر جباری شده است. ما دو طرف را به حل و فصل اختلافات به صورت مسالمت‌آمیز دعوت می کنیم.

وثوق احمدی درباره درخواست عباس محمدرضایی، بازیکن پیشین استقلال برای پرداخت مطالبتاش از سال ۹۲، گفت: این پرونده قبلا در کمیته انضباطی مورد بررسی قرار گرفته و رای صادر شده و قابل رسیدگی مجدد نیست.  

او درباره واکنش باشگاه نفت به طلب چند میلیاردی علی کریمی از این باشگاه گفت: در زمان مدیریت پیشین نفت تهران، اقدام حقوقی مناسب صورت نگرفت. از جمله این که زمانی که شروع به رسیدگی کردیم، خواستار توضیح از باشگاه نفت شدیم اما پاسخی دریافت نکردیم. در نتیجه ما رای را صادر کردیم و تمام آرای بالای ۱۰ میلیون تومان قابل رسیدگی مجدد است ولی نفت در زمان مقرر درخواست تجدید نظر را صادر نکرد و رای پرونده علی کریمی و دستیارانش با نفت تهران قطعی است.

وثوق احمدی درباره تبعات آرای قطعی برای باشگاه‌ها گفت: دیروز نقل و انتقالات تمام شد. تمام آرای قطعی که در کمیته تعیین وضعیت صادر شده بود، ضمانت اجرایی لازم را دارد. تیم‌هایی که با حکم قطعی روبه‌رو می‌شوند، در صورت عمل نکردن به تعهدات‌شان، از نقل و انتقالات محروم می‌شوند؛ مگر این که با بازیکن یا مربی موردنظر تسویه حساب یا توافق کنند.

رییس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال با بیان این که تمامی باشگاه‌ها در نیم فصل به آرای قطعی عمل کردند، گفت: با کمال خوشحالی باید عرض کنم که در این نیم فصل هیچ رای قطعی صادر نکردیم که به مرحله اجرا نرسیده باشد. به عنوان مثال استقلال در چندین مرحله محکوم به پرداخت مبالغی شد و به آن‌ها اعلام کردیم برای ثبت قرارداد بازیکن جدید محکوم هستند و استقلال طی یک فقره چک تمام احکام را پرداخت کرد و در نتیجه اجازه ثبت بازیکن جدید صادر شد. این موضوع درباره سپاهان مطرح است. سپاهان محکوم به پرداخت مطالبات آقای خوروش، سرپرست پیشینه این تیم شده بود که برای ثبت قرارداد بازیکنان جدید خود این طلب را پرداخت کرد.

وی خاطرنشان کرد: با پافشاری ما، مبالغ بزرگی از بدهی‌های تیم‌های استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی پرداخت شده است. در پرونده‌های خارجی هم می‌بینید که با سخت‌گیری انجام شده، دیگر پرونده خارجی جدیدی تشکیل نمی‌شود؛ مگر این که پرونده‌های گذشته خود را حل و فصل کرده باشند. در حال حاضر پرسپولیس یکی، دو پرونده در فیفا دارد؛ استقلال پرونده پروپییچ را به CAS  برده است و تراکتورسازی تقریبا تمام پرونده‌های خود را بسته است.

وثوق احمدی یادآور شد: کار مهم دیگر این است دیگر مثل سال‌های گذشته بازیکنی با وجود پرداخت نشدن قرارداد و کناره گذاشته شدن از تیم، تا پایان مدت قرارداد در تیمش نمی‌ماند. اگر در قرارداد بازیکن و باشگاه شرایط جدایی، ولو در نیم فصل باشد، با مسوولیت خود بازیکن و باشگاه اجازه جدایی داده می‌شود. برای مثال اکبر ایمانی مدعی بود با شرایطی که دارد، می‌تواند از پدیده جدا شود. چند بازیکن دیگر هم بودند. سازمان لیگ با مسوولیت ایمانی قرارداد را فسخ کرد. اگر ثابت شود فسخ غیر موجه بوده، ایمانی به محرومیت چهار تا شش ماهه محکوم می‌شود. این کارها باعث می‌شود باشگاه و بازیکن به عدد واقعی قرارداد برسند. اگر باشگاهی قرارداد چند میلیاردی ببندد و نتوانتد به آن عمل کند، بازیکن می‌تواند از باشگاه جدا شود و پول خود را هم بگیرد. با این حساب باشگاه‌ها بر اساس توان مالی خود قرارداد می‌بندند. دوره " قرارداد را کی داده و کی گرفته" گذشته است.  

وثوق احمدی درباره خطرناک‌ترین پرونده تیم‌های ایرانی در فیفا گفت: پرونده پاشنکو و باشگاه ملوان در فیفا خطرناک است. نامه احتمال کسر شش امتیاز برای ملوان ارسال شده که باید ببینیم ملوان چه دفاعی خواهد داشت. آن‌ها نامه کسر امتیاز بازیکن قبلی را حل کردند.

او در پایان گفت: از رسانه‌ها به خاطر پیگیری مستمر و رییس فدراسیون فوتبال و شخص آقای تاج به جهت حمایت لازم و مستمر در خصوص مقررات جدیدی که توسط کمیته حقوقی فدراسیون وضع شد و سخت‌گیری‌ها در نقل و انتقالات تشکر می‌کنم. ما با فشارهای زیادی برای اجرا محرومیت تیم‌ها در فصل نقل و انتقالات مواجه بودیم ولی با حمایت بسیار کامل رییس فدراسیون، دبیرکل و هیات رییسه همراه شدیم و همکاری بسیار نزدیکی با سازمان لیگ داشتیم که جای تشکر دارد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3nb5yo

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تیم گرفتن بازیکن پرسپولیسی با فرمول سریال پژمان