تاریخ انتشار: 1396/10/26 18:31
کد خبر: 164482

پورعلی گنجی: از بلژیک و انگلیس پیشنهاد داشتم

مدافع ملی پوش فوتبال ایران گفت: امیدوارم همه به تیم ملی ایران کمک کنند تا موفقیت بزرگی را برای فوتبال آسیا کسب کنیم.
پورعلی گنجی: از بلژیک و انگلیس پیشنهاد داشتم

 روزنامه الوطن قطر در شماره امروز(سه شنبه) خود مصاحبه ای را با مرتضی پورعلی گنجی، مدافع ایرانی تیم السد انجام داده است که در زیر آن را می خوانید.

*کدام تیم های اروپایی به شما پیشنهاد داده اند؟

از یک تیم بلژیکی و یکی از باشگاه های لیگ دسته دوم انگلیس پیشنهاد داشتم اما به آن توجه نکردم و ترجیح دادم قراردادم را تا پایان فصل با السد تمدید کنم چراکه این موضوع بهترین تصمیم بود.برخی بازیکنانی که به اروپا می روند نمی توانند در تمام بازی ها حضور داشته باشند و برای رسیدن به هماهنگی کامل با تیم نیاز به زمان دارند. ماندن در السد را ترجیح دادم زیرا هم جام جهانیرا در پیش داریم و هم می‌توانم همراه با السد برای حضور در این رقابت ها آماده شوم.

*دلیل تمدید قراردادت با السد چیست؟

در باشگاه  السد احساس راحتی می کنم چراکه بیش از 2 سال است در این تیم بازی می کنم و این موضوع اهمیت زیادی دارد که در باشگاهی با تاریخ و سابقه مانند السد بازی کردم. السد بازیکنان بزرگ و کادرفنی قدرتمندی دارد و اعتقاد دارم تمدید 6 ماه قرارداد انگیزه هایم را برای ارائه بهترین عملکرد و کسب دست آوردهای بیشتر افزایش می دهد.

*عملکرد تیم السد را در آغاز نیم فصل دوم لیگ ستارگان در مقایسه با نیم فصل نخست این رقابت ها چگونه ارزیابی می کنید؟

در نیم فصل اول با وجود آسیب دیدگی برخی بازیکنانمان عملکرد خوبی داشتیم اما امیدوارم در نیم‌فصل دوم بهتر باشیم و مصدومیت در تیممان کمتر شود. قصد داریم نمایشی متناسب با  اهداف السد داشته باشیم و برای کسب قهرمانی لیگ ستارگان مبارزه کنیم.

*آیا اختلاف کم تیم های السد و الدحیل انگیزه شما را به قهرمانی در لیگ ستارگان افزایش می دهد؟

السد در هر فصل و هر رقابتی دنبال کسب قهرمانی است اما رقابت در لیگ سخت و دشوار است. تردیدی درباره تیم السد وجود ندارد و شهرت این تیم به داخل قطر محدود نمی‌شود چراکه السد در سطح قاره آسیا هم تیم پرافتخاری است.همین امر انگیزه ما را برای کسب موفقیت افزایش می دهد. فاصله امتیازات میان السد و الدحیل رقابت  این 2 تیم را سخت می‌کند اما امیدوارم با عملکردی بهتر در نیم فصل دوم امتیازهای از دست رفته را جبران کنیم و در کورس قهرمانی قرار گیریم.

*درباره حضور السد در لیگ قهرمانان آسیا چه نظری دارید؟

در سختی این رقابت ها هیچ شکی نیست و هر تیمی برای اصلاح وضعیت و رسیدن به آمادگی تلاش می کند. ما هم سعی می کنیم به شکل مناسبی در این رقابت ها حضور پیدا کنیم چراکه عناصر قدرتمند و نیمکت متمایزی در اختیار داریم.

*به نظر می رسد السد برای افزایش قدرت خود نیاز به جذب بازیکنان جدیدی دارد. این موضوع را تائید می کنید؟

به نظرم می طلبد که تیم برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا با جذب بازیکنان جدید قدرتمند شود. هرچند اکنون بازیکنان بزرگی در السد حضور دارند اما اضافه شدن بازیکنان جدید قدرت ما را افزایش می دهد.

*با توجه به دوری چند هفته ای "بغداد بونجاح" به دلیل آسیب دیدگی در ترکیب السد این تیم در کدام پست ها نیاز به تقویت دارد؟

مدیریت باشگاه براساس نظر کادرفنی تصمیم می گیرد در کدام پست ها باید بازیکن جدیدی جذب شود. هرچند "بوعالم خوخی" توانایی بازی در خط میانی و حمله را دارد اما به نظر من جذب مهاجمان جدید اهمیت زیادی دارد و برای تقویت تیم نیاز به جذب بازیکنان خوبی در خط حمله داریم. با توجه به آسیب دیدگی بونجاح و دوری چند هفته ای او از ترکیب السد باید جانشین خوبی برای او جذب شود.

*آیا پیش از تمدید قرارداد با السد از تیم های دیگر هم پیشنهاد داشتید؟

پیشنهادهای زیادی داشتم اما به دلیل احساس ثبات در السد ترجیح دادم قراردادم را با این تیم تمدید کنم. در لیگ قهرمانان آسیا و لیگ ستارگان چالش های زیادی برای من فراهم است. از اینکه بگویم برای ماندن در السد حریص هستم ترسی ندارم چراکه حضور در رقابت های باکیفیتی مانند لیگ ستارگان در آمادگی بازیکنان تاثیر زیادی دارد. از طرفی تیم ملی ایران باید در جام جهانی 2018 روسیه شرکت می کند و به همین دلیل تمدید قرارداد با السد را بر پیشنهادهای دیگر ترجیح دادم.

*درباره گروه ایران در جام جهانی چه نظری دارید؟

بدون شک ایران در سخت‌ترین گروه جام جهانی قرار گرفته است  اما این رقابت ها را جامی واقعی می‌دانم چراکه  اسپانیا و پرتغال با تمام ستارگانشان در آن  شرکت می کنند. شکست دادن این تیم ها دست آوردی تاریخی برای ایران محسوب می شود و ناکامی هم می تواند درسی باشد که باید از آن عبرت بگیریم. امیدوارم همه به تیم ملی ایران کمک کنند تا موفقیت بزرگی را برای فوتبال آسیا کسب کنیم.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4j7qnl

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کی روش همچنان گزینه جدی آفریقایی ها!