تاریخ انتشار: 1395/06/12 01:18
کد خبر: 263960

منتظر برخورد AFC باشیم!

داور بین‌المللی سابق فوتبال ایران پیرامون قضاوت کریشانتا پریرا در بازی تیم‌های ملی ایران و قطر توضیحاتی ارائه کرد.
منتظر برخورد AFC باشیم!

به گزارش فرتاک ورزشی، سعید مظفری‌زاده با اشاره به عمکلرد داوری بازی ایران و قطر در مقدماتی جام جهانی گفت: پریرا هرچند در نیمه دوم مسلط‌تر از نیمه اول قضاوت کرد و در طول 90 دقیقه به درستی از کارت‌های خود استفاده نمود ولی در مجموع نشان داد برای داوری در بازی‌های آتی این مسابقات که قطعا از حساسیت‌های بیشتری برخوردار خواهد بود شانس چندانی ندارد و تیم داوری سریلانکا برای رسیدن به بازی‌های بزرگتر مطمئنا نیازمند کار بیشتری است.

او ادامه داد: با توجه به اتفاقات پایان مسابقه مطمئنا باید در آینده منتظر برخوردهای خیلی جدی‌تر از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا با عوامل خاطی این بازی باشیم.

داور سابق فوتبال ایران یادآور شد: پریرا داور جوان سریلانکایی که خواهرزاده یکی از ناظران داوری فوتبال آسیا است برای نخستین بار مقابل دیده‌گان 80 هزار تماشاگر سوت آغاز مهم‌ترین بازی دوران داوری خود را به صدا درآورد اما مجموع اتفاقات و صحنه‌های ایجاد شده در نیمه اول نشان داد که پریرا باید برای قضاوت در چنین مسابقات حساسی باید اعتماد به نفس و توانایی‌های خود را ارتقاء دهد.

مظفری‌زاده به جاگیری‌های پریرا در بازی ایران و قطر اشاره کرد و گفت: جابه‌جایی‌ها و جاگیری‌های نه چندان مناسب او موجب شد تا خطاهای زیادی را در میانه میدان از دست بدهد و مطمئنا اگر چنین صحنه‌هایی در محوطه جریمه اتفاق می‌افتاد می‌توانست کار را برای او سخت کند.

او خاطرنشان کرد: در دقیقه 33 با وجود اینکه دست مدافع قطری بدن مهدی طارمی را لمس کرد ولی تاثیری در برهم خوردن تعادل مهاجم ایران در محوطه  جریمه نداشت و پریرا به درستی دستور به ادامه مسابقه داد.

مظفری‌زاده پیرامون اعتراض‌های زیاد اعضای کادر فنی تیم ایران به قضاوت داوری اظهار کرد: عدم تمرکز و برخورد داور سریلانکایی با نیمکت به شدت معترض تیم ایران نشان داد که او از اعتماد به نفس و صلابت لازم برای قضاوت در این مسابقه حساس فاصله دارد.

منبع: ورزش سه


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2lbwz8

آخرین اخبار