تاریخ انتشار: 1395/06/18 18:19
کد خبر: 262602

ایراد بزرگ جوان اول فوتبال ایران که باید دعا کنیم زودتر رفع شود

علی دایی در مصاحبه‌ای به زیبایی به تشریح بزرگترین گیر این‌روزهای سردار آزمون یکی از دو ستاره تیم جدید ایران پرداخت اما جهانبخش هم ایرادی بزرگ دارد.
ایراد بزرگ جوان اول فوتبال ایران که باید دعا کنیم زودتر رفع شود

به گزارش سرویس فوتبال لیگ برتری فرتاک ورزشی، نزدیکان تیم ملی می گویند کارلوس کی روش بعد از تساوی با چین برای این همه فرصتی که جوانانش از دست داده بودند به خودش می پیچیده است. کی روش که تیم هایش از حداقل حمله ها همیشه گل زدند در چین بیشترین تعداد حملات را داشت اما نتوانست گل بزند. سردار و علیرضا جهانبخش ، دو ستاره سرشناس فوتبال مان که در اروپا می درخشند هم در این بازی خیلی موفق نبودند.

علی دایی درباره سردار گفت ، او باید یک گل بزند تا استرسش بریزد. جهانبخش دیگر ستاره اثرگذار و لژیونر تیم ملی هم اما روز خوبی در چین نداشت. او فارغ از اینکه برای خستگی یا روز بد فوتبالش موقعیت های مهمی از دست داد یا نه به دلیل خستگی اینچنین ناکام بود ، ایرادی در فوتبالش دارد که هنوز نشات گرفته از سال های بازی اش در تیم های بی تماشاگر است.

کی روش که جهانبخش را با خود به جام جهانی هم برده بود و حتی در دو بازی بوسنی و آرژانتین به او بازی داد، بعد از جام جهانی از سوی دستیار سابق اما سرشناسش، آنتونیو سیموئز با انتقادی روبرو شد. انتقاد از اینکه چرا بیشتر به جهانبخش بازی نداده . جهانبخش که جوان اول فوتبال ایران است. علیرضا که حالا تقریبا 3 سال است ملی پوش شده ، حالا دیگر آن بازیکن کم تجربه سال های قبل نیست.ولی همچنان در دقایق حساس ، نتوانسته کاری که باید را انجام دهد. او که در بازی اول با قطر گل دوم ایران ایران را به زیبایی به ثمر رساند ، در این بازی نشان داد وقتی استرس تغییر نتیجه و معجزه از روی دوشش برداشته شود ، می تواند موثر تر بازی کند. او که حالا یکی از دو یاری است که همه به خاطر درخشش اروپایی شان روی آنها حساب ویژه ای باز کرده اند ، به عکس بازیکنی مثل گوچی این توانایی را ندارد که معجزه گر برای تیم در دقایق حساس باشد و استرس بازی روی عملکردش اثر منفی می گذارد. در این دو بازی هم مثل دیگر بازی های ملی ، این استرس را در جهانبخش می شد دید. 

اگر یکی کمی با او برای کاه این استرس و ریلکس تر بازی کردن ، حرف بزند ، می تواند از جهانبخش یک بازیکن بزرگ و افسانه ای ملی بسازد.باید دید چطور کارلوس کی روش بزرگ هنوز نتوانسته این نقص بزرگ علیرضا را به او گوشزد و حلش کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27nryn

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ترابی، آزمون و جهانبخش/ بچه های نسبتا بد!