تاریخ انتشار: 1395/06/20 12:06
کد خبر: 262327

اولین تجربه لیگ یکی پارس جنوبی با طعم لیگ برتری شدن همراه می شود؟!

امتیاز لیگ یک فوتبال و انجام مسابقات در این سطح، موهبتی است که امسال برای اولین تجربه نصیب شهرستان جم گردیده است.
اولین تجربه لیگ یکی پارس جنوبی با طعم لیگ برتری شدن همراه می شود؟!

به گزارش سرویس لیگ یک فرتاک ورزشی، امتیاز لیگ یک فوتبال و انجام مسابقات در این سطح، موهبتی است که امسال برای اولین تجربه نصیب شهرستان جم گردیده است. میدانیم که فوتبال، ورزشی است که به تنهائی میتواند نام یک شهرستان را در کشور مطرح و به آن ارزش و اعتبار بخشد که این مهم برغم ایستادگی و اصرار برخی از دست اندرکاران در ابتدای کار، ان شاءالله با اندکی دقت و بازنگری به مرور اسم شهرستان جم در فوتبال کشور صاحب جایگاه و اعتبار خواهد شد.

البته وجود مشکلات فنی پخش مستقیم مسابقات، ناشی از بضاعت اندک استان، در صورتی که زمینه این اقدام ارزشمند؛ با اجاره نمودن دستگاه اس ان جی از استانهای همجوار( که خیلی هم سخت بنظر نمی رسد) بوجود آید، این خواسته  بحق شهرستان نیز محقق شده و شهرتی دوچندان خواهد یافت. از تماشای مسابقات با میزبانی جم، مواردی بنظر می رسد که عنوان نمودن آن در ادامه راه طولانی لیگ و مسابقات پیش روی تیم، شاید زمینه راهگشائی، بازسازی و کمک به تغییر نگرش فراهم آورد.

- خوشبختانه پس از کش و قوسها و فعل و انفعالات زیاد؛ سرانجام سکان هدایت تیم پارس جنوبی جم به دست فردی کاردان و کاربلد سپرده شد که اکثر قریب باتفاق پیشکسوتان فوتبال جم از این انتخاب خوب و شایسته خوشحال هستند که البته این انتخاب به نوعی با خرد جمعی نیز توام بود که باید از احترام و توجه مدیر عامل و دست اندرکاران محترم باشگاه و مدیریت محترم منطقه ویژه به نظرات و آراء کارشناسان و دلسوزان فوتبال جم و البته هیات فوتبال شهرستان قدردانی وسپاسگزاری نمود.

 -آقای تاتار خوشبختانه با بینشی صحیح در این فرصت کوتاه، تیمی روانه مسابقات نمود که روح صمیمیت و کار تیمی در آن متبلور شده و به قول معروف فوتبال تماشاگرپسندی نیز به معرض نمایش می گذارند. اما می دانیم که هرگز در هیچ جای دنیا به فوتبال زیبا امتیازی نمی دهند. بازیهائی که با میزبانی هر شهرستان صورت می گیرد، معمولا روی سه امتیاز میزبانی آن برای مواجه نشدن با روزهای سخت برنامه ریزی می کنند. باید بیاد داشته باشیم که فصول بارندگی و آشنائی کامل اکثر رقبا به بازی در زمین های باتلاقی در دیدارهای  برگشت در انتظار ماست و باید ارزش بدست آمدن اندوخته های خود و پیشگیری از فرصت سوزی را از هم اکنون بیاد داشته و برای بدست آمدن سه امتیاز خانگی حساب ویژه ای داشته باشیم.

- وجود تماشاگران فراوان که در اندک جاهای دیگر حتی در لیگ برتر یافت می شود، این انتظار را برای کسب نتیجه مطلوب دیدارهای خانگی دوچندان می سازد. البته با تلاشهای فراوان برخی از افراد صاحب نفوذ؛ بویژه حمایت خوب تمامی خبرنگاران و سایت های خبری شهرستان و ساماندهی حضور تماشاگران توسط آقایان سیدعلی موسوی، خطیب، عطائی ها، بهره مندی از تجربیات لیدر استان و البته نقش هدایتی هیات فوتبال شهرستان هر روز نقش این سرمایه های بزرگ و کم ادعای انسانی پر رنگ تر از پیش می گردد. که البته بخش عمده ای نیز بواسطه حضور دوتن از عزیزان جمی در نقش سرپرست و کمک مربی (آقایان خطیب و موسوی) روی نیمکت ذخیره ها است. و الا از بازیکنان بومی که قطعا نقش انگیزشی تماشاگران را در هر منطقه دوچندان خواهند ساخت، که فعلا خبری نیست و حتی بازیکنی که میگویند به اردوی تیم ملی جوانان دعوت شده و از خانواده نفت نیز محسوب می شود، جائی در این تیم ندارد. علی ایحال باید قدرشناس جوانان علاقمند و پرشور جمی و حمایت نسبی مناطق همجوار نیز باشیم.

 - به عقیده من حیف است که از ابتدای کار؛ این مطالب که تماما از فرط دلسوزی است از سوی صاحبان اندیشه و دلسوزان به فوتبال منطقه بیان نشود و بموقع نیز منعکس نگردد چرا که بعدها از سوی متولیان امر بحق اعلام و ادعا خواهد شد که کی گفتید؟ چه کسی پیشنهاد کرد؟ لذا بقول دانشمند بزرگ شهرستان، (جناب فاضل جمی "ره") "خواهم نوشت و در پرده نخواهم هشت"

- تیم پارس جنوبی جم به اعتراف تمامی کارشناسان در دفاع فردی و دفاع تیمی در این چند بازی موفق عمل نموده که از عوامل مهم موفقیت؛ بدوا نقش موثر تفکرات فوتبال مدرن جناب تارتار و سپس نقش بی بدیل بازیکن ارزشمند و کاپیتان تیم (خمیس) و انتقال تجربیات گرانبهای این بازیکن ارزشمند به بازیکنان در خط دفاعی است. طبعا گل نخوردن در مسابقات هنر بزرگی است ولی وقتی زیاد روی این خصیصه و حسن بزرگ تیم تاکید می شود، ناخودآگاه همت و توان بازیکنان به دفاع تیمی معطوف شده و ناخودآگاه از فاز تهاجمی غفلت می گردد. بعقیده من اگر حتی بازیکنان دفاعی به نقش تهاجمی تیم کمک موثر نموده و با آوراژ گل توام باشد، از پذیرفتن گل هم در ضد حمله نباید وحشت داشت. نگرش به جدول نتایج و تعداد گل زده رقیبان و مدعیان موید ادعای اینجانب می باشد.

- هرچند که دوستان به فراخور در این چند بازی در فضای مجازی، مشکلات فاز هجومی تیم را مطرح نموده اند و اینجانب نیز با نظر کارشناسی پیشکسوتان هم عقیده ام و معتقدم که آقای تارتار میتوانست همانگونه که خط دفاع خود؛ دفاع تیمی را با بکارگیری یک نیروی با تجربه به این فاز استحکام بخشید، در خط حمله نیز که کارنامه هر تیم با آن شناخته می شود، را میتوانست با گزینش نیروی شاخص و گلزن باتجربه تکمیل نماید که امیدواریم در نیم فصل دوم به این موضوع مهم نیز رسیدگی و ساماندهی شود.

-  موضوع دیگری که حائز اهمیت است، کم تجربگی بازیکنان تیم و تا حدودی جوان بودن آنها، موجب مشکلات روحی - روانی ناشی از بزرگ بینی حریفان، و کوچک انگاری و کم توانی خود نسبت به رقیبان در این تیم بنظر می رسد. چون تیم حمله می کند و موقعیت های متعدد گل را نیز  درون محوطه جریمه حریف بدست می آورد ولی انگار روح برنده شدن؛ بدرستی در تیم دمیده نشده است. لذا احتمال بزرگ پنداری حریفان و بقولی غول جلوه کردن دروازه حریف، موجب می شود که ضربه آخر به دقت نواخته نشود. البته در صورت صحت این ادعا و حتی عدم تائید آن از سوی متولیان امر وجود یک روانشناس حاذق در کنار تعدد بکارگیری نیروهای کادر فنی، شامل دستیار اول، دستیار دوم،  دستیار سوم، مشاور فنی، پزشکیار، فیزیوتراپ و ... از ضروریات انکار ناپذیر هر تیم خواهد بود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48ow7a

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پارس جنوبی جم-مس رفسنجان / پولدارها به صعود فکر می کنند