تاریخ انتشار: 1395/04/22 00:11
کد خبر: 274448

شمالی هایی که روزگاری در لیگ کارخانه بازیکن سازی داشتند

روزی روزگاری شموشک
شمالی هایی که روزگاری در لیگ کارخانه بازیکن سازی داشتند

سرویس لیگ برتری فرتاک ورزشی،شموشک نوشهر که در سال 1373 توسط ˈ مسعود درویش ˈ تاسیس شده بود ، پس از سال های حضور در فوتبال کشور ، سال گذشته رقابت های لیگ دسته دوم فوتبال را نیمه کاره رها کرد تا با حکم فدراسیون و یک پله سقوط ، امسال مجبور شود در لیگ دسته سوم بازی کند.

انتظار هواداران فوتبال مازندران و شهر نوشهر برای دیدن تیم فوتبال شموشک در لیگ دسته سوم نیز در فصلی که چند هفته از آغاز آن می گذرد به نتیجه نرسید و به گفته مسوول روابط عمومی هیات فوتبال مازندران، این تیم با انحلال و خداحافظی از فوتبال کشور، به تاریخ پیوست.

مرحوم مهندس درویش موسس و مالک باشگاه شموشک انگار هیچگاه نخواست میان خود و تیمش جدایی بیندازند، چرا که اندک زمانی پس از فوت این عاشق ورزش ، باشگاه و تیم فوتبال شموشک هم با سرعت به سمت سقوط رفت و در مدت زمانی بسیار اندک دیگر ˈ نه از تاک نشان ماند و نه از تاک نشانˈ.

شموشک نوشهر که پس از فوت مرحوم درویش فقیرترین تیم فوتبال در لیگ هایی بود که در آن بازی می کرد، پس از تجربه کردن روزهای سخت در شرایطی به سر می برد که تکلیف مالکیتش تا مدت ها نامعلوم بود و در این اوضاع و احوال، محدودیت های مالی بیشترین ضربه را به این تیم وارد کرد.

اعتراض ها و اعتصاب های گاه و بیگاه بازیکنان شموشک هم نتوانست گرهی از مشکلات فراوان این نماینده فوتبال مازندران باز کند و فریادهای فراوان بازیکنان و مسوولان این تیم، فقط منجر به کمک های مقطعی تربیت بدنی و مسوولان شهر بندری نوشهر به آن شد که ظاهرا اثری هم نداشت.

بی علاقگی وارثان مرحوم درویش به ادامه تیم داری و سردرگمی ، حرف اول و ثابت شموشک در سال های اخیر بود که تداوم آن باعث زوال و خاموشی همیشگی این باشگاه قدیمی و سازنده فوتبال مازندران شد؛ باشگاهی که پرافتخارترین تیم فوتبال مازندران در عرصه حضور در لیگ برتر فوتبال ایران به شمار می رفت.

نقش باشگاه شموشک در اوج و ترقی فوتبال غرب مازندران انکار نشدنی است و بازیکنان این باشگاه در حال حاضر از پایه های اساسی تیم های باشگاهی و تیم ملی ایران هستند.



پس از فوت درویش و همان گونه که انتظار می رفت، رغبتی در خانواده این مرحوم برای ادامه تیمداری و حضور در ورزش وجود نداشت و باشگاه سازنده شموشک آرام آرام به ورطه نابودی و فراموشی رفت و به نظر می رسد دیگر نباید حضور این تیم و این باشگاه سازنده را انتظار کشید.

فوتبال نوشهر این روزها حال و روز خوشی ندارد و به جز شموشک ، ˈ نوژن ˈ ، دیگر تیم این شهر که وابسته به شهرداری است و قرار بود در لیگ دسته سوم فوتبال کشور بازی کند نیز به خریداری از شهر اهواز فروخته شد.

فروش تیم فوتبال نوژن شهرداری نوشهر به اهواز و انحلال تیم شموشک سبب شد تا نوشهر پس از سال ها حضور فعال در لیگ های مختلف، دیگر تیمی در بخش مردان نداشته باشد و تنها به حضور تیم های بانوان خود در لیگ دسته دوم و لیگ فوتسال کشور اکتفا کند.

بی شک مرگ تدریجی فوتبال نوشهر که با درگذشت خیر بزرگ ورزشی ، مهندس درویش آغاز شده بود، بالاخره رنگ واقعیت گرفت و با تلاش های بی نتیجه هیات فوتبال مازندران و اداره کل ورزش و جوانان استان ، مالک تیم نوژن امتیاز این تیم را به خریداری از شهر اهواز فروخت و پرونده تیم های فوتبال این شهر بندری و سازنده فوتبال کشور را تا آینده ای که احتمالا وقوع آن نزدیک هم نخواهد بود بست.

آنچه که در عکس مشاهده میکنید:

تیم فوتبال شموشک نوشهر در رقابت های لیگ برتر

ورزشگاه شهدای نوشهر سال 82


نشسته از راست: بهروز پاک نیت , مصطفی مهدیزاده , محسن بنگر , میثم بائو , اسفندیار محسنی

ایستاده از راست: رضا مسلم زاده , یونس گرائیلی , ... , مهدی عینی , شوکتی , مهران قاسمی پور

 

 

 

کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45emwo

آخرین اخبار