تاریخ انتشار: 1395/06/25 19:37
اختصاصی/
کد خبر: 261260

ربیعی: دربی برای استقلال فرشته نجات است/ جایگاه در جدول بی تاثیر است

سرمربی تیم فوتبال شهرداری بندرعباس در لیگ دو گفت: در دربی اصلا بحث بالا و پایین بودن در جدول ملاک نبوده و این بازی سطح انگیزشی بالایی دارد که اصلا موقعیت جدول کاری به این بازی ندارد.
ربیعی: دربی برای استقلال فرشته نجات است/ جایگاه در جدول بی تاثیر است

به گزارش سرویس لیگ دو فرتاک ورزشی، محمد ربیعی سرمربی بادانش شهرداری بندرعباس درخصوص داربی گفت: در بازی هایی که مباحث روانی از لحاظ نمودار بالاتر از مباحث فنی است، قواعد بازی دچار تغییرات زیادی می شود، بدین حالت که چون فشار جمعیت و فشار حاکی از عواقب نتیجه بازی میتواند ماه ها در کنار تیم و در اذهان و روان بازیکن ها و کادر فنی ادامه دار باشد، شرایط بازی را پر از استرس تبدیل می کند و این در تمام دربی هایی است که در سطوح پایین تر قرار میگیرد مثل کشور های آسیایی.

وی افزود: در دنیا به دلیل توانمندی باشگاه ها و حرفه ای بودن سطح مربیگری و سطح بازیکن های حاضر در مسابقات، این سطح روانی کاملا کنترل می شود و تیم ها بعد از بازی هر نتیجه ای که بگیرند، خودشان را ریکاروی و رفرش می کنندتا از هر لحاظ برای بازی بعدی آماده کنند و این در دربی میلان، دربی لندن یا حتی ال کلاسیکو کاملا مشهود است.

ربیعی اشاره کرد: حال با توجه به وضعیت کنونی که تیم استقلال دارد و نتوانسته تماشگران خودش را در این 5 هفته با نتایج خودش خوشحال کند میتواند با یک بازی خوب و نتیجه مطلوب در دربی، فشار آن 5 هفته را از روی دوشش کم کند و منصوریان کاملا واقف به این قضیه می باشد.

وی افزود: در حقیقت دربی برای استقلال حکم یک فرشته نجات است اما در سویی دیده شده که بخاطر رفتار حرفهای برانکو در سه دربی قبلی، بازیکنان پرسپولیس از لحاظ شرایط روانی در وضعیت مطلوبی وارد زمین بازی خواهند شد و آن استرس و خطاهای خشن یا اشتباهات مکرر را در تیم برانکو در فصل گذشته و حتی دربی اخر فصل دو سال پیش ندیدیم. 

ربیعی درخصوص بحث فنی دربی نیز گفت: از لحاظ فنی یک بحث سیستماتیک است که پرسپولیس 4-4-2 لوزی بازی میکند و ممکن است همین سیستم را از استقلال شاهد باشیم و چیزی که از پرسپولیس میبینم سرعت در حمله و نفرات جلو می باشد. نفراتی مثل احمد زاده، مسلمان، عالیشاه و طارمی به حملات سرعت می دهند و اضافه شدن دفاع های راست و چپ به حمله باعث می شود پرسپولیس را در حمله پر تعداد کند.

وی درخصوص استقلال نیز گفت: در استقلال در خط حمله کاوه رضایی، علی قربانی و جابر انصاری یک مقدار زمان میبرد تا با یکدیگر هماهنگ شوند و سیستم دفاعی استقلال در مرکز و کنار تغییر کرده و هنوز به آن شناخت کامل نرسیدند ولی شما از هفته دهم استقلال جوان و پویا شده را بهتر ببینید و به مربی که هارمونی را عوض کرد، باید زمان داد و اصلا بحث بالا و پایین بودن در جدول هیچوقت در بازی ملاک نبوده و این بازی سطح انگیزشی بالایی دارد که اصلا موقعیت جدول کاری به این بازی ندارد.

مصاحبه: "امیرحسین سلیمی زاده"

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2lmvne

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


شناخت کامل استقلال خوزستان از پدیده مشهد
اختصاصی/