تاریخ انتشار: 1395/07/12 18:10
کد خبر: 257961

قشقایی؛ نامی که از این پس بیشتر خواهید شنید

قشقایی شیراز‌؛ این اسمی بود که تا قبل از بازی با پرسپولیس تعداد اندکی از فوتبالی‌های ایران نامش را شنیده بودند.
قشقایی؛ نامی که از این پس بیشتر خواهید شنید

به گزارش سرویس دسته دوم فرتاک ورزشی، تیمی دسته دومی از استان فارس که مورد حمایت ایل قشقایی قرار دارد و از یکی، دو سال قبل بر اساس برنامه‌ای چند ساله به دنبال زنده نگه داشتن فوتبال فارس است. در روزهایی که تیم‌های این استان با نتایج ناامیدکننده باعث سرافکندگی و سرخوردگی فوتبالیست‌های دیار گل و بلبل شده بودند تیم قشقایی در جام ‌حذفی بارقه‌ای از امید را نزد این هواداران زنده کرد که شاهد ظهور قطبی جدید در فوتبال این خطه باشند؛ تیمی که از حمایت یک ایل نسبتاً پرجمعیت برخوردار است و حالا همه این تیم را می‌شناسند.

قشقایی را می‌توان الگوی مناسبی برای تیم‌های پرطرفدار شهرستانی دانست؛ تیمی که با نگاهی به لیست قراردادها و هزینه‌هایش می‌توان پی برد تنها با ۱٫۵میلیارد تومان دور هم جمع شده و به دنبال رسیدن به افتخارات بیشتر و سطح اول باشگاهی ایران هستند. یکی از نزدیکان باشگاه قشقایی مدعی شد بازیکنان این تیم که برابر پرسپولیس به میدان رفته و ۱۲۰ دقیقه پا پس نکشیدند، از قرارداد یک میلیون تومانی با باشگاه دارند تا سی، چهل میلیون تومانی و در بین تمام بازیکنان تنها یک یا دو نفر هستند که قرارداد نسبتاً بیشتری از بقیه بازیکنان دارند. بنا به ادعای این مقام نزدیک به قشقایی در این تیم ۶ بازیکن حضور دارند که از ایل قشقایی خود فارس هستند و مابقی بر اساس نیازهای کادر فنی از سایر نقاط استان و شهرهای دیگر پیراهن تیم را پوشیدند و با هزینه‌ای بالغ بر ۱٫۵میلیارد تومان توانستند از سد تیم ۱۵میلیارد تومانی و پرستاره پرسپولیس در جام‌ حذفی بگذرند.

باشگاه به عنوان مؤسسه فرهنگی، ورزشی نام‌آوران قشقایی به ثبت رسیده و فعالیت می‌کند آن هم با مالکیت بخش خصوصی اما چون طرفداران پرشماری این تیم را حمایت می‌کنند، هستند طرفدارانی از ایل قشقایی که برای سربلندی تیم محبوب‌شان هر از گاهی کمک‌های جالب توجهی برای تأمین هزینه‌های باشگاه انجام می‌دهند. همین چند روز قبل از بازی با پرسپولیس جمع کثیری از هواداران این تیم با واریز مبالغی از ۲۵هزار تومان تا ۱میلیون تومان به حساب باشگاه پول مناسبی برای اعطای پاداش به تیم کمک کردند تا دست مالکان برای شارژ روحی تیم بازتر از قبل باشد. در این بین مالکان باشگاه هم برنامه‌های گسترده‌ای برای مطرح‌تر شدن این باشگاه در دستور کار قرار دادند از جمله تأسیس تیم بانوان قشقایی که این تیم برای اولین بار به لیگ برتر بانوان نیز راه‌ یافته است. در این تیم که تازه ۴ تا ۵ جلسه از تمریناتش می‌گذرد جمعی از بانوان ایل قشقایی دور هم جمع شده و به دنبال افتخارآفرینی بیشتر هستند تا نام قشقایی را بیشتر از گذشته بر سر زبان بیندازند.

این تنها بخشی از اتفاقات رخ داده در باشگاه قشقایی بعد از بازی با پرسپولیس در جام ‌حذفی است؛ تیمی که با آن تماشاگر و هوادار قطعاً می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن در فوتبال ایران داشته باشد به این شرط که بدون غرور کاذب به کارش ادامه دهد و اهدافش را یکی پس از دیگری فتح کند. با این روند آینده درخشانی در انتظار ایل زحمتکش و مهمان‌نواز قشقایی و تیم محبوب‌شان خواهد بود، آینده‌ای که می‌تواند الگویی باشد برای سایر باشگاه‌ها که همانند قشقایی، خود تلاش کنند تا به سطح اول فوتبال و محبوبیت برسند نه با پول دنبال خرید امتیاز و سهمیه باشند!

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4mnvgj

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


طغیان بازیکن جنجالی علیه پرسپولیسی‌ها