تاریخ انتشار: 1395/07/14 14:00
آیا کار قانونی صورت گرفته؟
کد خبر: 257549

اینجاست که ملوانی ها می‌توانند مدعی شوند/ شهر باران تهران!

به جز لیگ برتر تیم های بسیار زیادی در کشور حضور دارند که در لیگ های پایین‌تر از جمله لیگ یک ، دو ، سه، زیر گروه و استانی فعالیت می‌کنند.
اینجاست که ملوانی ها می‌توانند مدعی شوند/ شهر باران تهران!

به گزارش سرویس لیگ یک فرتاک ورزشی، خیلی از این تیم ها متاسفانه دولتی هستند و بعضی نیز توسط بخش خصوصی اداره می‌شوند که عمر کوتاهی دارند. سابقه نشان داده عمر مفید تیم های خصوصی در ایران نهایتا ده سال است و خیلی ها به یک سال و کمتر می‌رسد! حال اینکه چرا تیم های خصوصی عمر طولانی ندارندو زود محو می‌شوند بیشتر سوءمدیریت و ورشکستگی است چون همین الان اکثر تیم های خصوصی بدهی دارند و برای فرار از طلبکاران اعلام ورشکستگی و منحل شدن کرده‌اند. تعدادی هم قانون را دور زده و با تغییر نام فعالیت می‌کنند. اینکه چرا نام تیم ها برای مسئولان اهمیتی ندارد خیلی عجیب است!

تیمی که لیگ دو را به هم ریخت 

وقتی رقابت های لیگ دسته دو قرعه کشی شد قرار بود 36 تیم در سه گروه 12 تیمی رقابت کنند. هفته اول با این تعداد برگزار شد و درست روزی که قرار بود هفته دوم انجام شود خبر رسید که یک تیم به مسابقات اضافه خواهد شد. این خبر در همان ابتدا با واکنش هایی همراه شد و حتی نفت و گاز گچساران به شدت از این موضوع ناراحت بود چون به آنها خبر داده بودند باید آن روز استراحت کنند. آن هم استراحت اجباری چون تمام برنامه‌ریزی برای مسابقه را تدارک دیده بودند ولی قانون من در آوردی دوستان باعث شد که نظم گروه (A) مسابقات به هم بخورد. اگر به جدول همین گروه  توجه کنید متوجه می‌شوید چه بی‌نظمی در آن دیده می‌شود،‌ تعدادی از تیم ها چهار بازی انجام داده‌اند و تعدادی هم سه ودو مسابقه که باید به مسئولان برگزار کننده تبریگ گفت !

فرق نفت و شهر باران چه بود؟‌

حال اینکه چطور این تیم به مسابقات اضافه شد قطعاً به نفوذ کسانی برمی‌گردد که دستی در فدراسیون دارند چون هر کسی نمی‌‌تواند دو هفته بعد از مسابقات تیمی را به لیگ اضافه کند مگر  اینکه پارتی قوی داشته باشد. عجیب تر اینجاست که این تیم تا چند روز قبل از ورود به لیگ اعلام ورشکستگی کرده بود و به کل منحل شده بود ! اینکه تیم منحل شده چطور سر از لیگ در آورد آن هم داستان خودش را دارد. داستان این‌طور است که تیم متعلق به استان گیلان است و همه می‌دانند نقل و انتقالات آن به راحتی صورت نمی‌گیرد و همه مطلع هستند وقتی قرار شد ملوان امتیاز نفت تهران را بخرد و به انزلی ببرد چه قشقرقی به پا کردند و همه مسئلان از جمله خود مهدی تاج جلو آمدند و اجازه نقل و انتقال را ندادند که این کار جای تقدیر داشت و همه از آن استقبال کردند چون قانون اجرا شده بود. 

تهران و شهر باران!

اما اینکه یک تیم به نام شهر باران تهران از گیلان به پایتخت  آن هم بدون سروصدا منتقل شد و هیچ اتفاقی هم رخ نداد جای بحث دارد و همه مسئولان از جمله شخص محترم آقای تاج می‌توانند پاسخ دهند. چطور تیمی از رشت به راحتی به تهران می‌آید و وارد مسابقات می‌شود ولی برای انتقال نفت به انزلی کلی مخالفت می‌کنند؟! بعد شهر باران تهران یعنی چه ؟!‌همه ایران می‌دانند شهر رشت به شهر باران معروف است و خود نام تیم از هر لحاظ ایراد دارد. 

فرض کنید یزدی‌ها بروند مازندران و یک تیم ببرندو نام آن را شهر کویر یزد بگذارند. در حالی که مازندران کویر ندارد ! یا آبادانی ها با تیمی در مسابقات شرکت کنند با نام جنگل سرسبز گرگان آبادان ! قطعاً تهرانی ها می‌دانند الان چند ماهی است یک قطره باران هم در پایتخت نباریده و همه دست به دعا هستند که هر چه زودتر بارندگی شود حال تیمی به نام شهر باران تهران دارند ! جعل‌لخالق! البته در فوتبال ما از این اتفاقات کم رخ نمی‌دهد و همین دو سال پیش هم یک تیم از جنوب به  استان البرز انتقال داده شده و .. اینکه پشت پرده این انتقالات چه می‌‌گذرد و داستان حضور بعضی از تیم ها در فوتبال چیست،  بالایی می‌داند و من و شما نیز هر چه بگوییم گوش شنوایی وجود ندارد و کسانی که بخواهند کاری کنند ،‌می‌کنند و حتی قانون را هم دور می‌زنند!

نویسنده: "علی مسعودی"

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/36ml6j

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


نساجی در کما/ دلمشغولی هواداران امید شهر خسته
اختصاصی/

تقابل نفس گیر مربیان لیگ یکی را چه کسی پیروز خواهد شد؟
از شمال تا جنوب با تحلیل مربیان مدعی؛