تاریخ انتشار: 1395/07/15 14:03
کد خبر: 257346

کمبود شفاف‌سازی در استقلال و پرسپولیس

وقفه‌ای که تیم ملی در بازی‌های لیگ برتر به وجود آورد به همان اندازه که استقلال علیرضا منصوریان را در شرایط خوب و ایده‌آل قرار داد، پرسپولیس را به بحران برد.
کمبود شفاف‌سازی در استقلال و پرسپولیس

به گزارش سرویس لیگ برتر فرتاک ورزشی، حذف از جام‌ حذفی و باخت برابر حریف دسته دومی، ایرادات برانکو از ابتدای فصل تا امروز را بیش از هر زمانی نمایان کرد؛ ایراداتی که اگر با برد پرسپولیس برابر قشقایی و صعود به مرحله بعد همراه می‌شد بازگو کردنش باز هم به تأخیر می‌افتاد. وقتی برانکو یک روز بعد از حذف از جام‌حذفی شکست را پذیرفت و خودش را مقصر اصلی این ناکامی معرفی کرد کار ما را هم راحت کرد. آیا واقعاً برانکو به همین صراحت می‌تواند به چند ابهام دیگر هم پاسخ دهد؟

 

گولتس چرا آمد و چرا رفت؟
مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس صراحتاً اختلاف برانکو و مدیر برنامه‌های گولتس را تأیید کرد. این یعنی هر مشکلی بوده به مسائل غیرفنی برمی‌گردد. برانکو بیاید و با صراحت بگوید از ابتدا با چه استدلالی گولتس را خرید و چرا راضی به بازگشت او نیست؟ بازیکنی که از ابتدا همه می‌گفتند با نظر مستقیم سرمربی تیم جذب شده است اما چه شد که نیامده به سکوها منتقل شد؟ آیا سکونشینی این بازیکن که بیش از یک میلیارد برای پرسپولیس هزینه تراشیده به آماده بودن سیدجلال ارتباط دارد؟ مطمئناً نه. برانکو چرا شفاف‌سازی نمی‌کند؟

 

پشت جذب یانسکی و پریموف چه فکری بود؟
برانکو باز هم در امر خرید بازیکن خارجی ضعیف ظاهر شد. لوبانف را از دست داد تا رادوشوویچ متزلزل و نامطمئن را جذب کند که نتیجه عملکردش را در بازی برابر قشقایی همه مشاهده کردند. مگر یک دروازه‌بان باید در چند بازی خودش را نشان دهد؟ دروازه‌بان جدید پرسپولیس عملاً نشان داد چندان قابل اعتماد نیست، همانند پلی یانسکی و پریموف اوکراینی. این همه هزینه برای جذب این دو بازیکن و فقط چند دقیقه بازی؟ یعنی از بین این همه استعداد داخلی بازیکن دو دقیقه‌ای برای پرسپولیس پیدا نمی‌شد؟ برانکو چرا شفاف‌سازی نمی‌کند؟

 

هدف از خرید افشین چه بود؟
در مقابل این پرسش که چرا مربیان ما بدون تحقیق و تفکر اقدام به خرید بازیکن می‌کنند هنوز نتوانسته‌اند پاسخ قانع کننده‌ای بدهند؛ مثلاً علیرضا منصوریان، واقعاً هدف از خرید آرش افشین چه بود؟ بازیکنی که حتی در بازی برابر ملوان نوین انزلی هم به عنوان بازیکن ذخیره به میدان آمد و از ضعیف‌ترین بازیکنان حریف ناشناخته هم ضعیف‌تر ظاهر شد؛ حتی کنعانی‌زادگان و امین حاج‌محمدی. علی منصوریان شاید توانست از باتلاق نیمه خطرناک انزلی راحت رد شود اما این دلیلی بر این نیست که به تفکرات او و خریدهای این فصلش انتقاد نشود. علی منصوریان باید شفاف‌سازی کند.

 

شفاف‌سازی حلقه گمشده سرخابی‌ها
این‌قدر در این بازار بلبشوی فوتبال و اتفاقات ریز و درشت گرفتاریم که فرصت نمی‌کنیم از برانکو و منصوریان بپرسیم در لابه‌لای برنامه‌های کوتاه و بلند شما آیا شفاف‌سازی هم جایی دارد؟ انتظار داریم بابت همه این هزینه‌هایی که استقلال و پرسپولیس بابت تفکرات اشتباه و قابل بحث مربیان‌شان متحمل می‌شوند برانکو و منصوریان شفاف‌سازی کنند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4yybyy

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


صحبت های جالب منصوریان برای بازیکن جوان استقلال