تاریخ انتشار: 1395/07/17 13:31
کد خبر: 256971

منطق برای تیم ملی این است که زیبا بازی نکند/ مدافعان کره‌‌جنوبی با دیگر بازیکنان این تیم فاصله زیادی دارند

رئیس کمیته فنی و توسعه فوتبال گفت: باید توجه کرد که خط میانی و حمله کره بسیار قوی و خطرناک است اما مدافعان این تیم فاصله زیادی با دو خط دیگر دارند.
منطق برای تیم ملی این است که زیبا بازی نکند/ مدافعان کره‌‌جنوبی با دیگر بازیکنان این تیم فاصله زیادی دارند

به گزارش فرتاک ورزشی، مرتضی محصص در مورد پیروزی یک بر صفر تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل ازبکستان در مرحله نهایی مسابقات انتخابی جام جهانی 2018 اظهار داشت: تیم ملی با برنامه تاکتیکی مدونی به مصاف ازبکستان رفت. در این بازی بازیکنانی مانند آندرانیک تیموریان و سردار آزمون روی نیمکت نشستند که به نظر من دلایلی داشت. البته نظرات ارائه شده شخصی است و کارلوس کی‌روش باید به سؤالات تاکتیکی پاسخ دهد ولی نظر من این است که او در نیمه اول، تیمی تهاجمی را برای رسیدن به گل وارد زمین کرد.

وی ادامه داد: در نیمه دوم برنامه کی‌روش این بود که تیم ملی بیشتر دفاع کند و کنترل توپ را در دست بگیرد. تعویض‌های او هم در همین راستا بود. تیم ملی در نیمه اول «باز» بازی کرد که باعث شد ازبکستانی‌ها غافلگیر شوند. آنها فکر نمی‌کردند تیم ملی با چنین شیوه‌ای بازی کند. این تاکتیک حاصل هوشیاری کی‌روش و توانایی بازیکنان در پذیرفتن دستورات تاکتیکی سرمربی تیم ملی بود. درست است که ما روی یک ضربه ایستگاهی به گل رسیدیم اما در نیمه دوم می‌توانستیم دو بار دیگر دروازه ازبکستان را باز کنیم.

رئیس کمیته فنی و توسعه فوتبال تصریح کرد: نباید فراموش کنیم که ازبکستان یکی از بهترین تیم‌های گروه ماست. مطمئن باشید بازی سختی را در دیدار برگشت در تهران خواهیم داشت، نباید زود قضاوت کنیم. اگر موفق شدیم ازبکستان را در تاشکند شکست دهیم، حاصل برنامه تاکتیکی مدون و تقسیم صحیح وظایف بود. به طور مثال مسعود شجاعی وظیفه بازیسازی و حمله به دروازه را برعهده داشت و رضا قوچان‌نژاد باید از موقعیت‌ها استفاده می‌کرد. دیگر بازیکنان هم با حفظ توپ، بازی را کنترل می‌کردند.

محصص خاطرنشان کرد: ممکن است با این شیوه به جام جهانی برویم و ممکن است خدای نکرده به جام جهانی صعود نکنیم اما نکته مهم این است که تیم ما متحول شده است. تیم ملی صاحب برنامه شده و امکان دارد این برنامه برای خیلی از تیم‌ها قابل پیش‌بینی باشد. البته ما پیش از این روی عمق دفاع حریف و ضد حمله برنامه‌ریزی می‌کردیم اما حالا روی ضربات ایستگاهی هم خطرناک هستیم.

وی درباره اینکه برخی از مربیان و کارشناسان فوتبال اعتقاد دارند تیم ملی زیبا بازی نمی‌کند، گفت: تیم ما دفاع را از نیمه زمین به خوبی آغاز می‌کند. نمی‌خواهم به مربیان پیشین تیم ملی بی‌احترامی کنم. شاید آنها فرصت کار کردن روی این مسئله را نداشتند اما تیم ملی با حضور کی‌روش و بازیکنان منتخب او صاحب برنامه در دفاع و ضد حمله شده است.

رئیس کمیته فنی و توسعه فوتبال تأکید کرد: البته منتقدان تیم ملی هم حق دارند. ما نمی‌توانیم مقابل انتقادات موضع بگیریم. منتقدان به دنبال بازی زیبا هستند. من هم از بازی زیبا لذت می‌برم. ببینید تیم مورد علاقه من آرسنال است. این تیم زیبا بازی می‌کند اما نتیجه نمی‌گیرد. منطق برای تیم ملی این است که نباید زیبا بازی کند. فرقی نمی‌کند کی‌روش سرمربی تیم ملی باشد یا فابیو کاپلو یا کلودیو رانیری.

محصص ادامه داد: ما باید به دنبال کسب نتیجه باشیم. تیمی که می‌خواهد بازی زیبایی انجام دهد، باید «باز» بازی کند و بازیکنانش پاس‌های زیادی به همدیگر بدهند. تیمی که پاس‌های زیادی رد و بدل کند در واقع هراس دارد چون باید نگران ضد حملات حریف باشد.

وی در مورد دیدار روز سه‌شنبه تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل کره جنوبی گفت: بازی با کره کاملاً متفاوت از دیدار با ازبکستان است. این بازی در یک روز استثنایی برگزار می‌شود. من بازی کره جنوبی با قطر را تماشا کردم. قطر در برخی از دقایق بازی تیم برتر میدان بود. کره جنوبی با پیش‌زمینه‌هایی به ایران می‌آید تا شکست‌های گذشته مقابل ایران را جبران کند.

رئیس کمیته فنی و توسعه فوتبال در پایان گفت: اگر گل اول را دریافت کنیم، کار برای ما سخت می‌شود. باید توجه کرد که خط میانی و حمله کره بسیار قوی و خطرناک است اما مدافعان این تیم فاصله زیادی با دو خط دیگر دارند. ما از نظر تیمی نسبت به کره برتر هستیم و این مسئله را چندین باز ثابت کرده‌ایم اما باید بدانیم که کره‌ای هم می‌توانند از موقعیت‌های خود به خوبی استفاده کنند. ما به ازبکستان موقعیت گلزنی آنچنانی ندادیم و باید همین کار را مقابل کره هم انجام دهیم. برخی به سرعتی بودن تیم‌های شرق آسیا اشاره می‌کنند اما تیم ملی ما هم کُند نیست و البته کره‌های‌ها هم دیگر تیم‌های سرعتی گذشته نیستند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3zydbb

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



فدراسیون فوتبال کره جنوبی با تغییر زمان بازی مخالفت کرد