تاریخ انتشار: 1395/07/18 20:24
اختصاصی/
کد خبر: 256678

مس کرمان در آرامش!

کرمانی‌ها خیلی خوب می‌دانستند که بازی برابر پارس جم در کرمان یک دو راهی سرنوشت ساز برای ان‌هاست. دوراهی که یک مقصد ان آرامش و آسودگی بود و طرف دیگر آن به سمت حاشیه و بلا می‌رفت.
مس کرمان در آرامش!

به گزارش سرویس لیگ یک فرتاک ورزشی، باخت هفته‌ی قبل به ملوان سبب شده بود که هر نتیجه‌ای غیر از پیروزی در این بازی خانگی موجب شود که مسی‌ها به جمع تیم‌های زاغه‌نشین و در حال سقوط سلام کنند و این موضوعی نبود که هیچکس در کرمان از آن استقبال کند.

در طرف مقابل سه امتیاز این بازی می‌توانست جهش مس به سمت تیم‌های رو به بالای جدول را استارت بزند و همین سبب شده بود که بازی برابر پارس یک بازی حیاتی و سرنوشت ساز قلمداد شود.

مس البته بدشانس هم بود که در این مقطع برابر تیمی در خانه بازی می‌کرد که به خوبی راه‌های بستن و کنترل بازی را بلد بود و مس برای باز کردن راه‌های بسته دروازه‌ی پارس صبوری و البته زرنگی و شانس مختص خود را می‌خواست.

مطابق انتظار بازی با دفاع بسته پارس آغاز شد و مسی‌ها انواع و اقسام راه‌ها را برای باز کردن این خط دفاعی امتحان کردند ولی فشردگی زیاد بازیکنان پارس در پشت محوطه خودی و درون آن سبب می‌شد که توپ‌های هجومی مس به موقع قطع شود.

البته مس در نیمه‌ی اول این بازی شانس لازم را هم برای رسیدن به گل نداشت که توپ علیزاده با کمترین اختلاف ممکن به اوت رفت و ضربه سر ایوبی به تیر دروازه خورد.

مس در نیمه‌ی دوم تغییر سیستم نداد و با همان شیوه‌ی نیمه‌ی اول خود به دنبال رسیدن به گل بود... مسی‌ها آنقدر به فشارهای خود در زمین حریف ادامه می‌دادند تا سرانجام خط دفاع پارس دچار اشتباه شود و موقعیت گل را در اختیار آن‌ها بگذارد.

البته تارتار هم اصلا نمی‌خواست در دام مشابهی که هفته‌ی پیش گرفتار شده بود بی‌افتد و بازهم با جلو کشدن تیمش، موقعیت خود را در کسب امتیاز بیرون از خانه به خطر بی‌اندازد.

سرانجام در حالی که جریان بازی، کرمانی‌ها را نسبت به کسب یک تساوی خانگی دیگر نگران کرده بود، دفاع پارس در یک صحنه مرتکب اشتباه مرگبار شد و با زدن پرچم کمک داور گل مس ثبت شد تا این تیم به هر چه می‌خواست دست پیدا کند.

بعد از این گل البته چند نکته برای مس قابل ملاحظه بود.... مس مجددا بعد از گل خود، به جای آنکه راحت‌تر بازی کند، بیشتر تحت استرس نبردن قرار گرفت و همین استرس موجب شد تیم کم اشتباه مس تا قبل از دقیقه‌ی 70 درست بعد از این دقیقه مجددا توپ‌های زیادی لو بدهد و بازی را عملا به حریف تعارف کند.

همچنین با جلو کشیدن حریف، دفاع مس خیلی بیشتر از حر استاندارد تحت فشار قرار گرفت و البته مس بسیار خوش شانس بود که در یک صحنه رضا حیدری دروازه‌ی مس را نجات داد و در صحنه‌ی دیگر توپ به زیر طاق دروازه‌ی این تیم برخورد کرد و کمک داور این بار پرچم خود را به نشانه‌ی گل تکان نداد.

این نشان می‌داد که بازهم مشکلات روانی و فنی مس بعد از زدن گل در زمین به قوت خود باقی ماند و این مسئله کاملا وجود داشت که مس بازهم بازی برده‌ی خود را به راحتی با تساوی عوض کند که البته این بار خوش شانس بود که این اتفاق رخ نداد.

مس باید راحت بردن را تمرین کند... و راحت بازی کردن بعد از به ثمر رسیدن گل را در زمین نمایش بگذارد... این اشکلات مس نیز بیشتر از انکه جنبه فنی داشته باشد، جنبه روانی دارد که البته کادر فنی مس اصلا نباید از آن‌ها غافل بماند و علاوه بر تمرینات فنی که به اجرا می‌گذارد، باید تمرینات روحی و روانی را نیز طرح بزند تا مس بعد از گل با آرامش کار خود را ادامه دهد.

نویسنده: "سعید قرائی"

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4b8jvd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اینجاست که ملوانی ها می‌توانند مدعی شوند/ شهر باران تهران!
آیا کار قانونی صورت گرفته؟

تقابل نفس گیر مربیان لیگ یکی را چه کسی پیروز خواهد شد؟
از شمال تا جنوب با تحلیل مربیان مدعی؛