تاریخ انتشار: 1395/07/19 11:53
کد خبر: 256585

ترین های تاریخ لالیگا مشخص شدند/ جای خالی رونالدو در ترین ها!

نتایج بررسی هایی که روی بازیکنان حاضر در لالیگا در طی 85 سالی که از برگزاری این رقابت‌ها می‌گذرد، بسیار جالب توجه است.
ترین های تاریخ لالیگا مشخص شدند/ جای خالی رونالدو در ترین ها!

به گزارش سرویس فوتبال خارجی فرتاک ورزشی، نتایج بررسی هایی که روی بازیکنان حاضر در لالیگا در طی 85 سالی که از برگزاری این رقابت‌ها می‌گذرد، بسیار جالب توجه است که در زیر آنها را بررسی کرده ایم:

استفاده از داده ها برای ارزش‌گذاری روی عملکرد بازیکنان

خوزه آنتونیو اورتگا، مسئول این تحقیق بوده که تحقیقات را بر روی 9117 بازیکن که از فصل 29-1928 تا 16-2015 در لالیگا حضور داشته اند انجام داده است. معیارهای سنجش مثل دیگر ورزش‌ها نظیر بسکتبال بوده که در آنجا امتیازاتی که بازیکن کسب کرده، ریباند‌ها، پاس گل‌ها، بلاک‌ها، توپ ربایی ها و خطاها روی ارزش گذاری تاثیر می‌گذارند. پارامترهای مشابه نیز در این بررسی مورد استفاده قرار گرفته اند.

بر اساس ارزش گذاری‌ها، بسته به میزان دقایق بازی در طول یک فصل، 24 امتیاز به بازیکنان داده شده، 1 امتیاز بابت هر گل، 0.6 امتیاز برای هر پنالتی و ... . همچنین بابت اخراج و یا گل به خودی نیز امتیاز از بازیکنان کم شده است.

نتایج به چه شکل بوده است؟

بررسی تحقیقات اورتگا نشان می‌دهد که رائول گونزالس، اسطوره رئال مادرید که بین سال‌های 1994 تا 2010 در برنابئو توپ زده، با 528 امتیاز بهترین بازیکن تاریخ لالیگا است. پس از او سزار رودریگس با 524 امتیاز است که بین سال‌های 1942 تا 1955 در بارسلونا توپ زده و همچنین سابقه بازی برای گرانادا و الچه را نیز در کارنامه اش دارد.

تلمو زارا که بین سال‌های 1940 تا 1957 در اتلتیک بیلبائو بازی کرده با 493 امتیاز در رده ی سوم است و لیونل مسی که از سال 2004 تا حال برای بارسا توپ زده، با 490 امتیاز چهارم است و تنها بازیکن فعال در میان 5 بازیکن اول. انریکه کاسترو نیز که بین سال‌های 1968 تا 1987 برای خیخون و بارسا توپ زده با 488 امتیاز در رده ی پنجم قرار گرفته است. اگر بازی‌های دسته دوم نیز در این بررسی حساب شده بود شاید او در صدر جدول قرار داشت. ادامه لیست 10 نفر برتر شامل خوان آرسا، آلفردو دی استفانو، فرانسیسکو خنتو، سانتیانا و گوروستیزا است.

بازیکنان فعال حاضر در لیست

مسی تنها بازیکن فعال در بین 5 بازیکن برتر است ولی پس از او کریستیانو رونالدو در رده یبیست و سوم قرار گرفته،‌داوید ویا در رده ی سی و دو، ژاوی هرناندس در رده ی 49، ایکر کاسیاس در رده ی 62 و آدوریز در رده ی 109.

مشخصا بازیکنانی که بیشتر دوران فوتبالشان را در لالیگا سپری کرده اند توانسته اند بیشترین امتیاز را کسب کنند و خیلی از رده های بالا توسط بازیکنانی که در قرن بیستم در لالیگا بازی می‌کردند و مدت زمان زیادی در تیمشان باقی مانده اند گرفته شده است. دوره ای که بیشتر بازیکنان در لالیگا می‌ماندند و کمتر بازیکن خارجی به لیگ اضافه می‌شد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4mnya8

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کاپلو: مشکل اصلی رئال مادرید، رونالدو است