تاریخ انتشار: 1395/07/22 17:36
کد خبر: 255935

ترینهای لیگ تا هفته هفتم

در آستانه شروع مجدد لیگ فرصت مناسبی است که ترینهای لیگ برتر را تا پایان هفته هفتم مورد بررسی قرار دهیم.

به گزارش سرویس لیگ برتر فرتاک ورزشی، در آستانه شروع مجدد لیگ فرصت مناسبی است که ترینهای لیگ برتر را تا پایان هفته هفتم مورد بررسی قرار دهیم.

بهترین گلزن لیگ:

با مراجعه به جدول گلزنان لیگ ۵ بازیکن (بیت سعید،قاضی،ترابی،ایران پوریان و شادکام) با ۴ گل زده در صدر جدول گلزنان قرار دارند ولی در این بین محمد ایرانپوریان با ۴ گل زده و ۳ پاس گل موثر ترین بازیکن در زمینه گلزنی و گل سازی است.

بیشترین پاس گل:

مهندس نفتی ها همچنان به درخشش خود ادامه می دهد ایمان مبعلی با ۴ پاس گل بیشترین پاس گل این فصل را داشته است.پس از او ایوب کلانتری با ۳ پاس گل قرار دارد.


بیشترین شوت:

آقای گل فصل قبل ، مهدی طارمی، هرچند هنوز در صدر جدول گلزنان قرار نگرفته و علیرغم اینکه در چند بازی اول به صورت کامل در اختیار تیم نبوده ولی با ۲۶ شوت بیشترین ضربه را به سمت دروازه حریفان زده است. پس از او کرار جاسم با ۲۲ ضربه در رتبه دوم و کاوه رضایی و زهیوی با ۲۱ ضربه در رده سوم قرار گرفته اند.

دقت ضربات در چارچوب:

در این آمار بازیکنانی که در این ۷ هفته بیش از ۱۰ شوت به سمت دروازه زده اند در نظر گرفته شده است. با این اوصاف ساسان انصاری از فولاد دقیق ترین شوتهای این فصل را داشته است. این بازیکن با بازگشتش به فولاد حکم فرشته نجات را برای این تیم داشته است و تاکنون ۷۳ درصد ضرباتش داخل چارچوب قرار گرفته است. در سمت مقابل هم فرشاد احمد زاده قرار دارد که فقط ۲۰ درصد ضرباتش در چارچوب بوده و عنوان کم دقت ترین ضربه زننده را از آن خود کرده است.

بهترین نرخ تبدیل شوت به گل:

این آمار برای بازیکنانی است که بیش از یک شوت به سمت چارچوب زده اند. بهترین نرخ تبدیل شوت به گل را محمد علیمردانی از پدیده به خود اختصاص داده است. این بازیکن که در بازی با صنعت نفت به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شد با به ثمر رساندن ۲ گل توانسته ۶۶ درصد ضرباتش را به گل تبدیل کند. پس از او ایرانپوریان ، شادکام و امیر حسین صادقی با گل کردن ۵۰ درصد ضرباتشان در رده دوم قرار گرفته اند.

خطا:

کمال کامیابی نیا هافبک جنگنده پرسپولیس با ارتکاب ۲۴ خطا رکورددار ارتکاب خطا در لیگ شانزدهم محسوب می شود. او در حالی این عنوان را به خود اختصاص داده که در بازی هفته هفتم برابر سپاهان غایب بود. بعد از کامیابی نیا سروش رفیعی با ۲۱ خطا در رده دوم قرار دارد. پدیده این روزهای فوتبال ما یعنی مهدی ترابی با گرفتن ۲۵ خطا ، خطا گیرترین بازیکن این فصل است. نکته جالب اینکه در رده دوم خطاگیرترین بازیکنان هم سروش رفیعی با گرفتن ۲۴ خطا جا گرفته و کلا این بازیکن تکنیکی در گیرانه ترین آمار را در لیگ امسال به نام خود ثبت کرده است.

بیشترین دریافت کارت:

حامد پاکدل بازیکن تیم ماشین سازی با گرفتن ۲ کارت قرمز عنوان بیشترین دریافت کننده کارت را به خود اختصاص داده است.

بیشترین قرار گرفتن در آفساید:

هر چند که همچنان دود از کنده بلند می شود و رضا عنایتی که وارد روزهای آغازین دهه پنچم زندگی خود شده است فصل بدی را بدی پشت سر نگذاشته ولی این بازیکن با ۸ بار قرار گرفتن در تله آفساید بیشتر از هر بازیکن دیگری در آفساید قرار گرفته است. پس از او بازیکنانی نظیر جابر انصاری ، پریرا و تبریزی با ۷ آفساید در رده دوم قرار دارند.

کلین شیت:

علیرضا بیرانوند با ۵ کلین شیت بهترین آمار این فصل را رقم زده است. در نقطه مقابل رافائل دروازه بان استقلال خوزستان قرار دارد که هیچ کلین شیتی نداشته است.

مهار ضربات در چارچوب:

شاید تعداد کلین شیت یا تعداد گل خورده مبنای کاملا دقیقی برای سنجش عملکرد دروازه بانها نباشد چون در این آمار عملکرد مدافعان و عناصر دفاعی بسیار موثرند. به این منظور درصد مهار ضربات چارچوب شاخص بهتری است. در بین دروازه بانهای شاغل در لیگ وحید طالب لو با مهار ۱۰۰ درصد ضربات در رتبه نخست قرار دارد هر چند که این دروازه بان تنها ۲ بازی درون دروازه قرار گرفته است. پس از او علیرضا بیرانوند و حسن هوری با مهار ۸۷ درصد ضربات رتبه های بعدی را به خود اختصاص داده اند. عرفانی دروازه بان ذوب آهن هم با مهار ۶۴ درصد ضربات ضعیف ترین کارنامه را از خود به جا گذاشته و پس از او شهاب گردان و رافائل با مهار ۶۵ درصد در انتهای جدول قرار گرفته اند.

پنالتی:

تاکنون ۲۱ پنالتی در لیگ امسال اعلام شده که هیچ بازیکنی بیش از یک پنالتی تاکنون نگرفته است ولی بهمن کامل از ماشین سازی با ارتکاب ۳ خطای پنالتی، پنالتی ده ترین بازیکن لیگ است و ایرانپوریان نیز با گل کردن ۳ پنالتی ، بهترین پنالتی زن لقب گرفته است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3kl5xd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ستاره پرسپولیس ۹۰ دقیقه تا تاریخ سازی/ موفق ترین دروازه‌بان تاریخ ایران