تاریخ انتشار: 1395/07/22 19:27
کد خبر: 255912

بگوویچ: تا هر زمان مرا بخواهند، می‌مانم!

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال امید ایران، اعتقاد دارد تیم کارلوس کی‎‌روش زیبا بازی نمی‌کند؛ اما باید به سلیقه سرمربی تیم ملی احترام بگذاریم.
بگوویچ: تا هر زمان مرا بخواهند، می‌مانم!

به گزارش سرویس لیگ یک فرتاک ورزشی، وینکو بگوویچ جزو نخستین نسل از مربیان کروات بود که راه ایران را در پیش گرفت؛ چند سالی از استقلال کشور کرواسی نگذشته بود که بگوویچ  به همراه چند هموطن خود مثل فرانچیچ، نیکولیچ و بلاژویچ به واسطه سابقه خوب تومیسلاو ایویچ مرحوم، راهی ایران و در تیم‌های کشورمان مشغول به فعالیت شدند. حالا که ١٧‌سال از آن دوران می‌گذرد، بگوویچ همچنان در فوتبال ایران به فعالیتش ادامه می‌دهد و اکنون او سرمربی تیم گل‌گهر سیرجان در لیگ دسته اول است.

بگوویچ صحبت های جالبی درباره سال های حضور در ایران، تاثیر کروات ها بر فوتبال ایران و دیدار با کره جنوبی کرده است که ماحصل آن را در ادامه می خوانید:

تا هر زمان مرا بخواهند، می‌مانم

روزهای اولی که به ایران آمدم،‌ فکر نمی‌کردم ١٧‌سال بمانم؛ اما الان خوشحالم که این اتفاق افتاده است. من از زندگی در ایران لذت می‌برم و با این‌که در کشور کرواسی هم پیشنهاد برای کار دارم، ترجیح داده‌ام در ایران کارم را ادامه دهم. این‌جا همه چیز برایم فراهم است و خوشبختانه مشکلی ندارم. تا هر زمانی که تیم‌های ایرانی مرا بخواهند، این‌جا می‌مانم و کار می‌کنم. من در تیم‌های زیادی کار کرده‌ام و هرچه در توان دارم می‌گذارم؛ به همین خاطر تیم‌های ایران همچنان به دنبالم می‌آیند.

همه کروات ها موفق بودند

مربیان کروات زیادی در سال های اخیر به فوتبال ایران آمدند و اگر به کارنامه ما نگاه کنید، همه ما موفق بوده‌ایم. برانکو در تیم‌ملی ایران موفق بود، چیرو (بلاژویچ) بازیکنان زیادی را به فوتبال ایران معرفی کرد. فرانچیچ در فولاد موفق بود، نیکولیچ در تیم‌های پایه ایران زحمات زیادی کشید و حتی خود من در تیم‌ ملی امید و پرسپولیس بازیکنان جوان متعددی را به فوتبال شما معرفی کردم. اینها دلایل خوبی برای موفقیت است؛ راستی لوکا بوناچیچ را فراموش کردم. او آخرین مربی‌ای است که یک تیم ایرانی را به فینال لیگ قهرمانان آسیا برده، این‌طور نیست؟

فوتبال ایران مدیون کروات ها است

برانکو ایوانکوویچ چند روز قبل گفته بود که کروات ها موفق ترین مربیان خارجی فوتبال ایران هستند و این گفته درست است. ما زحمات زیادی برای فوتبال ایران کشیدیم و همیشه هم موفق بوده‌ایم. اهالی فوتبال ایران باید قدردان باشند و بدانید که فوتبال کشور شما به ما کروات‌ها مدیون است.

مربیان کروات در تمام دنیا خواهان دارند

ما در کرواسی مدرسه مربیگری فوتبال داریم؛ هر ساله تعداد زیادی از افرادی که علاقه‌مند به مربیگری هستند، به این مدرسه می‌روند و بعد از چند‌سال به مربیان بزرگ تبدیل می‌شوند. این موضوع، مهم‌ترین عامل در موفقیت مربیان کروات است. صادرات مربی در کشور کرواسی امروزه به یک صنعت تبدیل شده است. در تمام دنیا که بگردید، کرواسی بیشترین تعداد مربی را در جهان داراست و این برای ما یک موفقیت است. تعداد مربیان لژیونر کرواسی از تعداد بازیکنان بیشتر است و همین امر سبب شده تا ما از این بابت هیچ‌وقت در کشورمان به سراغ خارجی‌ها نرویم.

کی‌روش بادانش است

من فکر می‌کنم تیم‌ملی ایران نیاز به مربیان بزرگ دارد. ایران در آسیا یک قدرت است و مربی‌های بزرگ باید این تیم را هدایت کنند. خوشبختانه با کی روش که انصافا مربی بزرگ و بادانشی است، نتایج خوبی به دست آمده و از این بابت به اعضای تیم ایران و مردم تبریک می‌گویم.

بازی هجومی به ایرانی‌ها بیشتر می‌آید

هیچ تورنمنتی راحت نیست. در فوتبال اصولا بازی راحت نداریم. باید تلاش بیشتری انجام شود تا این نتایج ادامه پیدا کند. کی‌روش برای تیم ایران سیستم دفاعی را انتخاب کرده و به این سیستم اعتقاد دارد؛ اما من فکر می‌کنم بازی هجومی بیشتر به فوتبالیست‌های ایرانی می‌آید. خیلی‌ها به این سیستم ایراد می‌گیرند؛ اما مهم این است که نتیجه حاصل شود. شخصا ٢٠ دقیقه اول بازی ایران و ازبکستان را بیشتر دوست داشتم، چون تیم ایران چشم‌نواز بازی کرد؛ اما نظر سرمربی تیم ارجحیت دارد. الان هم باید تلاش بیشتر شود تا تیم به جام‌جهانی صعود کند.

برد مقابل کره جنوبی مهم است

بازی ایران و کره جنوبی برای فوتبال ایران بسیار مهم است. برد در این بازی باعث می شود راه زیادی از جام جهانی را رفته باشید. فکر می کنم تیم کی روش کار سختی مقابل کره جنوبی داشته باشد؛ اما کسب نتیجه هم غیرممکن نیست. البته تاکید می کنم که فوتبال هجومی برای ایران بهتر است اما باید به نظر کی روش احترام بگذاریم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2lm6l7

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


علی مرزبان: از حضور در سیرجان راضی هستم و مقابل بادران باقدرت ظاهر خواهیم شد