تاریخ انتشار: 1395/04/26 09:51
کد خبر: 273672

افشارزاده تا زمانی که بخواهد می تواند بماند

عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال: موافق ادامه کار افشارزاده به‌عنوان مدیرعامل هستم
افشارزاده تا زمانی که بخواهد می تواند بماند

به گزارش سرویس فوتبال لیگ برتر فرتاک ورزشی، مسعود معینی که همراه استقلال در اردوی ارمنستان حضور داشت، در خصوص این اردو و شرایط آبی‌پوشان صحبت‌هایی را مطرح کرد که در زیر می‌خوانید:

* ارزیابی‌تان از اردوی استقلال چیست؟

با توجه به شناختی از که علیرضا منصوریان و کادر فنی او داشتم، از روز اول تا به امروز احساس کردم که این اردو اهداف و برنامه‌ریزی مناسبی دارد. افرادی که در اردو شرکت کردند، همگی به درستی انتخاب شدند و حضور آنها در این مکان الزامی بود. حضور کادرفنی، گروه پزشکی، تیم رسانه و تدارکات در این اردو لازم بود و کمک زیادی به تیم کردند. کمپ آکادمی فوتبال ارمنستان یک مکان بسیار مناسب از چند جهت مختلف بود. عوامل موردنیاز یک تیم در این کمپ کاملاً موجود است و شرایط آب و هوایی متفاوت از تهران یکی دیگر از نکات مهم بود. اضافه شدن استیو جونز در این کمپ تمرینی از دیگر نکات مهم حضور استقلال در ارمنستان بود. استقلال فردی مانند جونز را کم داشت که با اضافه شدن او به کادرفنی خوب و آگاه استقلال نیاز تیم برطرف شد که باید بابت این موضوع به منصوریان تبریک بگویم.

* دیدارهای دوستانه استقلال در این اردو را چطور ارزیابی کردید؟

استقلال در این اردو دو دیدار دوستانه انجام داد. نحوه انتخاب بازیکنان در این بازی‌ها نشان داد منصوریان به‌دنبال هماهنگی بازیکنان است، نه نتیجه. بازیکنان جدیدی به استقلال آمدند که همه خوب هستند و میانگین سنی تیم را کاهش دادند. در این اردو، هدف آشنایی بازیکنان با یکدیگر و نحوه تمرینات بود که فکر می‌کنم به بهترین شکل انجام شد. استقلال در این دو دیدار موقعیت‌های بسیار زیادی را ایجاد کرد و نمایش قابل قبولی داشت. در هفته پیش‌رو تا آغاز لیگ برنامه آماده‌سازی ادامه دارد تا تیم این یک هفته مهم تا آغاز لیگ را با موفقیت سپری کند.

* نظر شما درباره قرعه استقلال در لیگ شانزدهم چیست؟

در این موضوع نظر سرمربی بسیار مهم است، اما اعتقاد دارم که استقلال در آغاز لیگ قرعه بسیار خوبی دارد. خیلی دوست داشتیم که اولین بازی در ورزشگاه آزادی باشد که این اتفاق افتاد. اینکه می‌دانیم بازی‌ها بعد از چهار هفته تعطیل می‌شود یک اتفاق خوب است، چون منصوریان برای این موضوع نیز برنامه دارد.

* بازیکنان استقلال در اردوی ارمنستان به هماهنگی رسیده‌اند؟

بازیکنان استقلال در آستانه لیگ بسیار همدل و متحد هستند. این همدلی در کمتر تیمی دیده می‌شود و رابطه بسیار خوبی بین گروه‌های مختلف در تیم استقلال برقرار شده است. امیدوارم این زحمات در طول لیگ نتیجه‌بخش باشد و از تمام پیشکسوتان عزیز استقلال هم می‌خواهم که واقع‌بین باشند و با ایجاد یک جو آرام و مثبت از تیم خودشان پشتیبانی کنند تا استقلال در طول لیگ در نتیجه‌گیری موفق باشد.

* موضوع انتخاب مدیرعامل در استقلال به کجا رسید؟

هنوز جلسه‌ای برای تشکیل مدیرعامل تشکیل نشده است، اما باید بگویم استقلال و پرسپولیس دو تیم مردمی هستند که وزارت ورزش و جوانان نگاه خاصی به انتخاب مدیرعامل دارد. مدیرعامل باشگاه استقلال فردی است که با این تیم غریبه نیست. بهرام افشارزاده باتجربه‌ای نزدیک به 50 سال در مدیریت ورزش در کنار ما حضور دارند و در این دو سال عملکرد بسیار خوبی داشتند. ما در استقلال وارث خیلی مسائل بودیم که ایشان توانستند اینها را آرام کنند و مقابله خوب و منطقی با مشکلات مالی داشتند. من موافق حضور افشارزاده در پست کنونی هستم، چون او فردی بزرگ در ورزش ایران است. تا زمانی که خودشان علاقه داشته باشند باید از او در باشگاه استقلال استفاده و حمایت کرد.

* هیئت مدیره استقلال برای برطرف کردن مشکلات مالی چه اقداماتی اندیشیده است؟

افشارزاده از مدت‌ها پیش برای حل این مشکلات فکر کرده است. ما در ابتدای فصل بدون اینکه به بازیکنان چک بدهیم به آنها پرداختی داشتیم و بازیکنان با خیال آسوده راهی اردو شدند. ما باید تا نیم‌فصل 50 درصد از قرارداد بازیکنان را پرداخت کنیم که این کار را انجام می‌دهیم. البته هنوز قرارداد کادر فنی و دیگر عوامل باشگاه مانده است که در بازگشت به ایران و اولین جلسه هیئت مدیره این موضوع نیز برطرف خواهد شد. یک اسپانسر خوب در کنار استقلال داریم که امسال نیز در کنار مجموعه ما حضور دارند و انتظار داریم بیشتر از گذشته از تیمی که در سه جبهه لیگ، حذفی و آسیا می جنگند، حمایت کند.

* استقلال با حضور منصوریان چه آینده‌ای را پیش روی خود دارد؟

به روند کاری منصوریان اعتقاد ویژه‌ای دارم و او پرتلاش در استقلال حضور دارد. هیئت مدیره نیز در تمام طول فصل حضور از او و تصمیماتش حمایت خواهد کرد تا بتوانیم مسیر موفقیت استقلال را آسان کنیم. نسبت به فصل گذشته نگاه مثبت‌تری به تیم دارم و اعتقاد دارم با حمایت هواداران می توان‌م روزهای خوبی داشته باشیم. هواداران از ما انتظار دارند که بازی‌های خوب ارائه بدهیم و بتوانیم با نتایج خوبی حریفان را شکست دهیم. فکر می‌کنم منصوریان بتواند به این خواسته هواداران جامه عمل بپوشاند.

* نقش بزرگترهای استقلال در شکل گیری روند استقلال را چگونه می‌بینید؟

بازیکنانی مانند مهدی رحمتی و خسرو حیدری به تعبیر منصوریان بازوهای استقلال هستند. رحمتی بازیکن بزرگی است که فوتبال ما به او احترام می‌گذارد و در تمرینات بازیکنی به با انگیزگی رحمتی ندیده‌ام. بازیکنان بزرگ مانند رحمتی، حیدری و ابراهیمی می‌توانند به سرمربی در روزهای سخت لیگ کمک کنند. ارتباط خوب منصوریان با این بازیکنان باعث می‌شود تا مشکلات استقلال در داخل زمین به حداقل برسد و این موضوع که منصوریان چنین بزرگترهایی در تیم دارد، واقعاً یک اتفاق خوب است. بازیکنان جوان تیم نیز به رابطه منصوریان و بزرگ‌ترهای تیم توجه دارند که با توجه به این صحبت‌های او نشان می‌دهد جوان‌ها نیز از این بزرگ‌ترها انرژی مثبت می‌گیرند.

* ... و صحبت پایانی؟

در ابتدا از افشارزاده بابت تمامی زحمات او تشکر می‌کنم. همچنین باید از همکاران خودم در هیئت مدیره به ویژه شهاب جهانیان که مرا برای حضور در این اردو انتخاب کردند، تشکر کنم و به محض رسیدن به تهران گزارشی کامل از روند اردویی استقلال به آنها تقدیم خواهم کرد. در ادامه باید از پندار توفیقی نیز که زحمات زیادی را در کنار استقلال برای آماده‌سازی تیم کشیدند، تشکر کنم. همچنین باید از محسن خدایی، مدیر اجرایی تیم و نماینده افشارزاده تشکر ویژه‌ای داشته باشم. ایشان در این اردو زحمات زیادی کشیدند و برای برقراری نظم و انضباط و رفع مشکلات در ایروان شبانه‌روزی در حال فعالیت بودند که مطمئناً زحمات ایشان از دید حاضران ار اردو پنهان نمانده است. در نهایت هم از تمامی کادر فنی، پزشکی، رسانه و تدارکات استقلال که برای برپایی این اردو زحمت کشیدند، تشکر می‌کنم و مطمئناً استقلال نتیجه این اردو را در طول لیگ خواهد دید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45ee5q

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



مدیر اجرایی استقلال، عابر بانکی که پر حاشیه شده است