تاریخ انتشار: 1395/08/12 19:15
کد خبر: 251270

ستاره جنجالی پرسپولیس درنیم فصل ابی پوش می شود

سرمربی تیم تراکتورسازی تبریز می‌گوید به جای محسن بنگر افرادی باید خجالت بکشند که دو سال پیش در استقلال برخی کارها انجام کردند
ستاره جنجالی پرسپولیس درنیم فصل ابی پوش می شود

به گزارش سرویس فوتبال لیگ برتر فرتاک ورزشی،امیر قلعه‌نویی درباره موفقیت های اخیر تراکتورسازی، تشکر کارلوس کی‌روش از خودش، انتخاب مسعود سلطانی فر به عنوان وزیر ورزش و جوانان، وضعیت سروش رفیعی و برخی مسائل دیگر صحبت هایی را بر زبان آورد که ماحصل آن را در ادامه می خوانید:

 

* از آجورلو تشکر می کنم

نتایجی که تاکنون با تراکتورسازی حاصل شده، اول لطف و عنایت خداوند است. ما همه یک مجموعه هستیم که باصداقت و در چارچوب مشخص کار می کنیم. هرکس در جایگاه خودش وظایفش را به درستی انجام می دهد. باید از سردار آجورلو تشکر کنم که با وجود همه مشکلات، امور تیم را بسیار خوب پیگیری می کند. او واقعا به تنهایی مشکلات را به دوش می کشد تا بتوانیم درون زمین کارهای خود را جلو ببریم.

 

* آقایان یک پاداش 3 میلیونی هم ندادند

یادم هست زمانی که در استقلال بودم، در چنین مقطعی ما نفت مسجدسلیمان را بردیم و صدرنشین شدیم. به مسئولان باشگاه گفتیم نفری 3 میلیون تومان پاداش به بازیکنان بدهید تا دو بازی حساس آینده را با روحیه بالا انجام دهیم اما این اتفاق نیفتاد. جالب اینکه پیش پرداخت خوبی هم نداده بودند.

 

البته آنها نمی خواستند پولی بدهند. حتی در نیم فصل ما 3 بازیکن خواستیم که آقایان نگرفتند. به یاد دارم 15 میلیون تومان برای ترمیم چمن زمین تمرین هزینه نکردند تا زمین خشک شود. خاوری مسئول وقت کمپ استقلال شاهد زنده این موضوع است. با این حال در تراکتورسازی از این مسائل وجود ندارد و صداقت کاری مشخص است.

 

* دغدغه اصلی تعطیلی ها است

دغدغه اصلی تیم ما در حال حاضر تعطیلی مسابقات لیگ برتر است. تیم هایی که روبه جلو فوتبال بازی می کنند، با این تعطیلی ها واقعا اذیت می شوند. تیم هایی که در بخش دفاعی ضعف دارند، در تعطیلات شرایط برایشان خوب می شود. برای تیمی مثل تراکتورسازی هر چه از شرایط مسابقه دور باشیم، به ضررمان است. البته همه تیم ها اذیت می شوند اما به خاطر منافع ملی کمتر صحبت می کنند.

 

* بهترین زمان را از دست می دهیم تا در گل و شل بازی کنیم

حمایت از تیم ملی وظیفه همه ما است و در هر چیزی باید منافع ملی را در نظر بگیریم. با این حال فوتبال ایران با تعطیلی ها اذیت می شود. ما بهترین زمان ها را از دست می دهیم و باید در زمین هایی که گل و شل است، فوتبال بازی کنیم. الان هم که به غیر از زمین بنیان دیزل و آزادی سایر زمین ها شرایط خوبی ندارند.

 

* می روند در بیابان استادیوم می سازند

از مسئولان باشگاه ملوان تشکر می کنم. از شب قبل از بازی اعضای تیم ملوان به ما محبت کردند. تندیس سیروش قایقران را به من هدیه دادند که تشکر می کنم. بازی خوبی هم در انزلی انجام شد اما واقعا درباره یک مساله افسوس می خورم.

آقایان که ادعای کارشناسی و معرفت و اخلاق دارند، می روند در بیابان ها ورزشگاه می سازند، آن وقت 40 سال است در ورزشگاه تختی انزلی یک صندلی نصب نکرده اند. من خواهشم از آقای سلطانی فر این است که به این مسائل اهمیت بدهد. انزلی با این همه امکانات اگر به ورزشگاهش اهمیت دهند و زیر سازی خوبی انجام شود، تا 15 سال به هیچ چیز احتیاج ندارد.

 

من فکر می کنم ملوان مظلوم ترین تیمی است که در سال های فوتبالم دیده ام. این تیم از نظر امکاناتی ضعف دارد، در حالی که مردمش عاشق ملوان هستند. دعا می کنم تا روزی استادیومی در شان طرفداران ملوان برای این مردم مهیا شود و البته قوی سفید انزلی هم به سمت لیگ برتر دوباره پرواز کند. ملوان، رشت و مازندران پتانسیل حضور در لیگ برتر را دارند و من واقعا دوست دارم این تیم ها به لیگ برتر بیایند.

 

* اولویت های وزیر جدید

سلطانی فر در مجلس رای بالایی آورد و من فکر می کنم دو، سه بحث را باید جلو ببرد. یکی بحث اقتصادی است، موضوع مربوط به روابط بین الملل در وهله دوم و آیتم های داخلی که مربوط به ورزش قهرمانی و همگانی هستند هم وجود دارد.

 

ضمن اینکه در بحث زیر ساخت ها نیز باید تلاش شود. واقعیت قضیه این است که سلطانی فر از بدنه ورزش است. او به ورزش علاقه خاصی دارد و در بحث میراث فرهنگی هم تحولات خوبی به وجود آورده است.

 

* سلطانی فر باید دو دوره بماند

 

سلطانی فر مدیری مدبر و اعتدال گرا است و امیدوارم دو دوره بماند تا بتواند کار کند. من فکر می کنم مرگ ورزش ما از زمانی شروع شد که هاشمی طبا رفت. من تابه حال یک چای هم با هاشمی طبا نخوردم اما واقعیت ها را باید گفت. افول ورزش ما با رفتن او شروع شد.

 

ورزش نباید حیاط خلوت دولت باشد، در گذشته و زمانی که سازمان تربیت بدنی بود، اینطور شرایطی احساس می شد. فکر می کنم اگر هاشمی طبا می ماند، ورزش ایران در همه رشته ها جزو 10 تای اول جهان بود. امیدوارم این نگاه اکنون وجود داشته باشد و علاقه سلطانی فر به ورزش منشا خیر شود.

 

* گفتند شرایط یادگار خوب است

من به تازگی زمین چمن یادگار را ندیدم اما وقتی با آقای نظمی صحبت کردم، او گفت شرایط چمن خوب است. فکر می کنم در این باره نباید به عکس هایی که منتشر می شود، توجه کنیم؛ به هر حال سازمان تجهیز و نگهداری اماکن کارشناس هایی دارد که حتما فرستاده و مسائل را زیر نظر دارند.

 

* مستقیم با سروش مذاکره نمی کنم

با سروش رفیعی مذاکراتی شده است اما من اهل این مسائل نیستم که با بازیکن بنشینم و مذاکره کنم. علاقه قلبی بازیکن بسیار مهم است؛ چرا که قرارداد باید دوطرفه باشد. باید منافع دوطرف لحاظ شود.

 

ما از ماندن سروش رفیعی استقبال می کنیم، خیلی هم او را دوست دارم. اتفاقا یکسری مسائل فنی را به او تذکر دادم که اگر مشکلاتش را حل کند، می تواند به اروپا برود. با این حال همه چیز درباره آینده رفیعی در اختیار باشگاه است.

 

 

* رفتار عشوری مثال زدنی است

برای سینا عشوری آرزوی سلامتی می کنم. او بچه خوبی است و از نظر روحی همیشه به تیم کمک کرده است. سینا یک بازیکن متعصب است و رفتارش مثال زدنی است. امیدوارم هرچه زودتر به شرایط خوب برگردد.

 

با این حال در نیم فصل قوانینی وجود دارد برای اینکه تیم ها نقاط ضعف خود را برطرف کنندو ما هم از این قاعده مستثنی نیستیم. برنامه کلی برای جذب بازیکن داریم که طبق آن در نیم فصل عمل می کنیم.

 

* مردم همه چیز را می دانند

شنیدم محسن بنگر گفته از روی من بابت مصدومیت های متوالی اش خجالت می کشد. به نظر من آنهایی باید خجالت بکشند که دو سال در زمین کارهای دیگری انجام می دادند. چندی قبل برخی مسائل را فرزاد مجیدی گفت و تقریبا برای مردم همه چیز مشخص است.

 

دو سال آخری که من در استقلال بودم، اتفاقاتی افتاد که عاملان آن باید خجالت بکشند. بنگر که مصدوم شده و برمی گردد، این موضوع خجالت ندارد. بنگر با تمام وجود در زمین کار می کند.

 

 

* آنهایی که آن کارها را کردند، چه اتفاقاتی برایشان افتاد؟

می خواهم خاطره ای از حضورم در لورکوزن بگویم. روزی من به آلمان سفر کردم تا میهمان لورکوزن باشم. آن سال لورکوزن تیم قدرتمندتری بود و بازیکنان بزرگی داشت.

 

در تمرینات این تیم دیدم بازیکنان در جنگل دنبال چیزی می گردند. پرس و جو کردم و فهمیدم یک توپ فوتبال گم شده است. گفتم واقعا یک توپ صد مارکی اینقدر مهم است؟ گفتند توپ برای اینها مانند ناموس می ماند.

 

ذهنیت آنها این بود اما ببینید دو سال پیش برخی چه کارهایی کردند. البته ببینید آنهایی که آن کارها را انجام دادند، چه اتفاقاتی در آینده برایشان افتاد. خداوند از همه چیز آگاه است. دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد. اتفاقات آن دو سال را هیچ وقت از یاد نمی برم. بنگر هم باید سرش را بالا بگیرد و به فکر سلامتی اش باشد که زود برگردد.

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4yyxzb

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


فاز جدید رقابت استقلال و پرسپولیس برای جذب شاه‌ماهی نقل و انتقالات