تاریخ انتشار: 1395/08/12 19:53
کد خبر: 251265

خرید قطعی استقلال در نیم‌فصل

رویاهای مهاجم فصل پیش استقلال در لیگ فوتبال ترکیه به حسرت تبدیل شد
خرید قطعی استقلال در نیم‌فصل

به گزارش سرویس فوتبال لیگ برتر فرتاک ورزشی،سجاد شهباززاده روزهای نا امید کننده‌ای را در آلانیا اسپور سپری می‌کند. او که با امید و آرزوهای فراوان راهی ترکیه شد تا طعم لژیونر شدن و بازی در لیگی اروپایی را تجربه کند، چند هفته‌ای است که فرصت بازی به دست نمی‌آورد.

سجاد شهباززاده که ابتدای فصل منصوریان را خواهان خود می‌دید و البته سپاهان را هم یک مشتری پر و پا قرص، ترجیح داد به تیمی تازه صعود کرده به لیگ ترکیه برود و پیراهن شماره ۲۱ آلانیا اسپور را بر تن کند.

شهباززاده با این هدف که کی‌روش چشم به بازیکنان لژیونر دارد از پیشنهادهای ایرانی‌اش گذشت تا بازی در اروپا را تجربه کند. سجاد شهباززاده که پیش‌تر نیز توسط کی‌روش به تیم ملی دعوت شده بود بهترین راهکار برای حضور دوباره در لیست مربی پرتغالی را انتخاب یک تیم اروپایی دید.

به همین دلیل هم بود که ریسک بازی در تیم تازه صعود کرده به لیگ ترکیه را به جان خرید تا شاید بتواند نظر کی‌روش را برای بازی در تیم ملی جلب کند. درست همان راهی را که کریم انصاری فرد رفت. او پس از اوساسونا به لیگ یونان رفت، در حالی که تیم‌هایی مطرح از ایران را خواهان خود می‌دید. کریم نتیجه‌اش را هم گرفت. در سوپرلیگ یونان درخشید و دوباره پیراهن تیم ملی را به دست آورد و حتی بازی هم کرد.

سجاد ابتدا مورد تایید حسین کالپار، سرمربی آلانیا بود. او در بازی نخست آلانیا در لیگ ترکیه ۵ دقیقه مقابل بشیکتاش به میدان رفت اما این زمان برای او کافی نبود تا توانایی‌هایش را نشان بدهد. برای بازی دوم برابر آنتالیا اسپور که با شکست ۲ بر یک آلانیا همراه بود حسین کالپار ۴۶ دقیقه از شهباززاده استفاده کرد اما باز هم موفقیتی نصیب مهاجم ایرانی نشد.

از آن به بعد شهباززاده دیگر رنگ بازی در لیگ ترکیه را به خود ندید. هفته سوم و مقابل گنچلربیرلیگی سجاد راهی به لیست ۱۸ نفره آلانیا پیدا نکرد و روی سکو نشست. هفته چهارم و مقابل ترابوزان اسپور، سرمربی آلانیا نام سجاد شهباززاده را در لیست ۱۸ نفره قرار داد اما حتی یک دقیقه هم از او استفاده نکرد.

سرنوشت سجاد شهباززاده در هفته‌های پنجم، ششم، هفتم، هشتم و نهم نیز به یک شکل بود. او به ترتیب مقابل آدانا اسپور، استانبول، فنرباغچه، بورسا اسپور و در نهایت کاسیم پاشا حتی به نیمکت ذخیره‌ها نیز راه پیدا نکرد و از روی سکو شاهد بازی آلانیا بود.

از طرفی واگنر لاو برزیلی نیز پیراهن آلانیا را بر تن کرد تا کار برای سجاد شهباززاده سخت‌تر از ابتدای فصل شود. لاو بازیکن بزرگ و باتجربه‌ای بود که حتی تجربه بازی برای تیم ملی برزیل را در کارنامه داشت. او که پیراهن آلانیا را بر تن کرد، سجاد از تفکرات کالپار خارج شد و دیگر نیز فرصت حضور در زمین را پیدا نکرد. شاید یکی از دلایل اصلی بازی نکردن سجاد در ترکیب آلانیا اسپور، حضور لاو در ترکیب این تیم بود. مهاجمی که البته در ۷ دیداری که برای آلانیا به میدان رفته موفق نشده گلی به ثمر برساند.

سهم سجاد از ۸۱۰ دقیقه بازی آلانیا در لیگ ترکیه تنها ۵۱ دقیقه بوده است. ۶ بازی سکونشینی، یک بازی نیمکت نشینی و دو بازی که روی هم ۵۱ دقیقه بوده، آمار ضعیفی را برای سجاد رقم زده است. مهاجمی که به احتمال فراوان و با ثبت این آمار از ترکیه و آلانیا دیپورت خواهد شد. بخصوص که حالا هم بحث جدایی کاوه رضایی شنیده می‌شود و این احتمال وجود دارد تا استقلالی‌ها مهاجم سابق شان را جایگزین مهاجم جدایی طلب خود کنند.

با توجه به شرایط کنونی به نظر می‌رسد سجاد شهباززاده راهی جز جدایی از آلانیااسپور پیش رو ندارد. او که دو فصل درخشان را با استقلال سپری کرد، حالا چاره‌ای جز بازگشت ندارد. بازگشت به لیگ ایران و حضور در استقلال و یا تیمی چون سپاهان. این بهترین راه حل برای فرار شهباززاده از آلانیا اسپور و سکونشینی‌های متوالی در این تیم است. اتفاقی که باعث شد سجاد به کلی از تفکرات کارلوس کی‌روش خارج شود و البته محبوبیت او میان هواداران استقلال نیز به حداقل برسد.

شهباززاده چند هفته فرصت دارد تا از وضعیت موجود خارج شود و خود را به کادر فنی آلانیا اسپور تحمیل کند. اتفاقی که با توجه به سکونشینی‌های مهاجم ایرانی بعید است رخ بدهد. پس چاره‌ای نمی‌ماند جز بازگشت شهباززاده به لیگ ایران یا حضور در لیگ‌های عربی. اولی محتمل است اما دومی را نمی‌شود قطعی دانست. بخصوص که سجاد آمار قابل توجهی در آلانیا ندارد و نه گلی به ثمر رسانده و نه دقایق بسیاری در زمین حضور داشته است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qy79p

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


چراغ سبز باشگاه استقلال به شهباززاده