تاریخ انتشار: 1395/08/20 15:24
کد خبر: 249874

تیم پر از مشکل و بحران زده لیگ قهرمانان آسیا

استقلال خوزستان که با قهرمانی در لیگ پانزدهم اولین نماینده ایران در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا است، روزهای عجیبی را تجربه می‌کند.
تیم پر از مشکل و بحران زده لیگ قهرمانان آسیا

به گزارش سرویس لیگ برتر فرتاک ورزشی، این تیم برخلاف دیگر تیم‌هایی که به سهمیه آسیا دست یافته‌اند، مشکلات مالی زیادی دارند و همچنان در مورد مالک و اسپانسر خود در بلاتکلیفی به سر می‌برند. در واقع مشخص نبودن مالک اصلی باشگاه استقلال خوزستان باعث شده تیم دچار مشکلات زیادی شود که در مورد بازیکنانش هم در سردرگمی به سر ببرد.

مشکلات مالی آنقدر ادامه پیدا کرد که بازیکنان دیگر نمی‌خواستند در تمرینات شرکت کنند و به نشانه اعتراض به باشگاه رفتند و مسوولان باشگاه وقتی اعتراض بازیکنان را دیدند به آنها قول دادند اگر تا نیم‌فصل یعنی تا 5 هفته دیگر، 50 درصد مطالبات‌شان پرداخت شد، می‌توانند با قدرت به کار خود ادامه دهند و باز هم یکی از مدعیان لیگ شوند اما اگر اینطور نشد به راحتی می‌توانند جدا شوند و به تیم‌های دیگر بروند.

برای اثبات این قضیه مدیرعامل باشگاه به تک تک بازیکنان تیم رضایتنامه داده است. رضایتنامه‌ای که باعث شادی یکسری بازیکن و البته باشگاه‌های مختلف شده. به این ترتیب باشگاه‌ها دست به کار شدند و خیلی زود به سراغ بازیکنان شاخص استقلال خوزستان رفتند. این مساله نگرانی‌های سیروس پورموسوی را به دنبال داشت اما ظاهرا در این مورد فقط سرمربی تیم استرس دارد و برای دیگر مسوولان اهمیت چندانی ندارد.

به هر حال تصور اینکه بانک ملی و گروه ملی فولاد ایران نتوانند تا پایان هفته پانزدهم 50 درصد مطالبات بازیکنان را بدهند، سخت است چراکه در این صورت بدون شک تیم از هم می‌پاشد و کسی جلودار بازیکنان برای جدایی نخواهد بود.

با این اتفاق استقلال خوزستان نمی‌تواند نماینده ایران در آسیا باشد یا اگر هم بخواهد با جوان‌ها به این رقابت‌ها برود بدون شک به ضرر ایران تمام خواهد شد چون اگر استقلال خوزستان در این رقابت‌ها نتواند خوب کار کند و نتایج خوبی نگیرد، به سهمیه ایران در آسیا لطمه خواهد خورد. ضمن اینکه هواداران خوزستانی نشان دادند نمی‌توانند جلوی احساسات خود را زیاد بگیرند و اگر در بازی‌های رسمی به مسوولان باشگاه و بی‌توجهی‌هایشان معترض شوند ممکن است اتفاقات تلخ‌تری برای نمایندگان ایران در آسیا بیفتد.

این استرس‌ها را ظاهرا الان فقط سیروس پورموسوی درک می‌کند و او به دنبال حل آن است. وی می‎گوید: «در جلسه بازیکنان با مدیریت باشگاه به آنها قول دادند در صورتی که مطالباتشان تا نیم‌فصل پرداخت نشود رضایت‌نامه آنها صادر شود. نمی‌دانم از این مساله چطور می‌توان برداشت کرد. این قول، 2 جنبه دارد که یکی خیلی مثبت است و دیگری خیلی منفی. در واقع این قول شاید مسوولان باشگاه را به تکاپو بیندازد تا زودتر 50 درصد مطالبات تیم را بدهند که این مساله مثبت است اما اگر این اتفاق نیفتد، تیم از هم می‌پاشد. با این خبر، باشگاه‌های زیادی به سراغ بازیکنان ما رفتند که بدون شک آنها هم با ادامه این روند از تیم جدا خواهند شد. این یعنی یک اتفاق تلخ. یک خودزنی که شاید عواقب سنگینی داشته باشد.»

با این تفاسیر به نظر می‌رسد علاوه بر مسوولان باشگاه استقلال خوزستان و دیگر مسوولان از جمله استاندار خوزستان که سخت پیگیر حل مشکلات است، مسوولان ورزش و فدراسیون فوتبال هم باید به فکر چاره‌ای برای این تیم باشند. یا اینکه از حامیان مالی کمک بگیرند یا قانونی بگذارند که هر تیمی به لیگ قهرمانان نرود تیم‌های دیگری جایگزین تیم‌های بحران‌زده شوند چون حضور در این رقابت‌ها با شرایطی که استقلال خوزستان دارد مثل نبرد 2 جنگجو است که یکی از آنها با پای لنگ وارد کارزار شده.

به هر حال لیگ قهرمانان آسیا رقابتی است که آبروی ایران در میان است و البته سهمیه‌ای که ممکن است دچار خطر شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27nqj6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مشکلات فصل گذشته ام بسیار گسترده بود/ تنها هدفمان حضور در لیگ برتر است