تاریخ انتشار: 1395/08/22 09:51
کد خبر: 249616

شماره یک را به چه کسی می‌دهند؟

بازی دادن به سوشا مکانی و رشید مظاهری در رویارویی با گینه نو این گمانه زنی را به وجود آورد که کی‌روش یکی از این دو دروازه‌بان را برای رویارویی با سوریه آماده می‌کند اما شاید واقعیت چیز دیگری باشد، پیش‌بینی می‌شود تنها نماینده تبریزی‌ها در تیم ملی همچنان شانس اول حضور درون دروازه تیم ملی مقابل سوریه باشد.
شماره یک را به چه کسی می‌دهند؟

به گزارش فرتاک ورزشی، بازی دادن به سوشا مکانی و رشید مظاهری در رویارویی با گینه نو این گمانه زنی را به وجود آورد که کی‌روش یکی از این دو دروازه‌بان را برای رویارویی با سوریه آماده می‌کند اما شاید واقعیت چیز دیگری باشد، پیش‌بینی می‌شود تنها نماینده تبریزی‌ها در تیم ملی همچنان شانس اول حضور درون دروازه تیم ملی مقابل سوریه باشد. اخباری روزهای موفقی را در تراکتورسازی سپری کرده و در غیاب بیرانوند، کی‌روش از وضعیت خوب او نخواهد گذشت.
 

چند روزی تا برگزاری دیدارهای پایانی دور رفت رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه باقی نمانده و تیم‌ها در تلاش هستند با برد دور رفت را به پایان برسانند. در این بین در گروه اول این رقابت‌ها تیم ملی کشورمان با شرایط خوبی مواجه است و با صدرنشینی آخرین بازی دور رفت رقابت‌ها را برگزار خواهد کرد.
 
 
 ملی پوشان کشورمان روزسه‌شنبه هفته جاری در آخرین دیدار به مصاف سوریه خواهند رفت، تیمی که بازی‌های خوبی به نمایش گذاشته و توانسته تا اینجای کار 4 امتیاز به دست بیاورد اما واقعیت این است که 4 امتیاز سوریه نشان دهنده قدرت واقعی این تیم نیست چرا که در اولین بازی این رقابت‌ها سوریه در بیرون از خانه به مصاف ازبکستان رفت و تنها با یک گل از این تیم شکست خورد و بازی نزدیکی با ازبکستان به نمایش گذاشت.
 
 
در دومین دیدار روسیه با باخت به مصاف کره جنوبی مدعی رفت و توانست یک امتیاز با ارزش از چشم بادامی‌ها بگیرد. روند رو به رشد سوریه ادامه داشت و در سومین بازی توانست مقابل چین به برتری یک بر صفر برسد، تیمی که تیم ملی کشورمان در رویارویی با آنها نتوانست به سه امتیاز بازی دست پیدا کند و چین را با یک امتیاز ترک کرد.
 
 
سوریه در چهارمین بازی باز هم در بیرون از خانه به مصاف قطر بحران زاده رفت و تنها با یک گل از این تیم شکست را پذیرفت. آمار نشان می‌دهد که سوریه رقیب سرسختی برای تیم ملی کشورمان خواهد بود.
 
 
دروازه این تیم در چهار بازی تنها دو بار باز شده و این نشان می‌دهد که تیم ملی برای باز کردن دروازه سوریه در مالزی کار بسیار سختی پیش رو خواهد داشت. از طرف دیگر تیم ملی کشورمان در چهار بازی گذشته با حضور علیرضا بیرانوند دروازه خود را بسته نگه داشته و توپی از خط دروازه تیم ملی رد نشده است.
 
 
 این موضوع قدرت دو تیم در خط دفاع و دروازه را نشان می‌دهد که می‌تواند نقطه قوت دو حریف در هفته پایانی رقابت‌های دور رفت باشد. در این بین تیم ملی ایران به دلیل مصدومیت بیرانوند مجبور به تغییر در پست دروازه‌بانی است. روزی که تیم ملی کشورمان بدون گل خورده به مصاف سوریه می‌رود، مجبور است درون دروازه خود تغییراتی داشته باشد.
 
 
این مساله که تیم ملی کشورمان در رویارویی با سوریه وضعیت مناسبی ندارد، کاملا روشن است، تعداد مصدومان تیم ملی برای رویارویی با سوریه کاملا آزاردهنده است چرا که نداشتن بازیکنانی مثل علیرضا بیرانوند، وحید امیری، حاجی‌صفی و... تیم کی‌روش را به دردسر خواهد انداخت.
 
 
شاید کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی جایگزین‌های خوبی برای سایر بازیکنان مصدوم مثل امیری و ... داشته باشد اما به طور حتم این مساله یعنی تغییر درون دروازه تیم ملی اصلا خوشایند کی‌روش نیست ولی او مجبور است به جای بیرانوند از بازیکنان دیگر تیم ملی بهره بگیرد. کارلوس کی‌روش در غیاب بیرانوند، محمدرضا اخباری، رشید مظاهری و سوشا مکانی را به تیم ملی دعوت کرده و قبل از بازی تیم ملی مقابل گینه نو گمانه‌زنی‌هایی در باره جایگزین بیرانوند وجود داشت.
 
 
پیش از این گفته می‌شد که با توجه به شرایط این سه دروازه‌بان محمدرضا اخباری گزینه اول کی‌روش برای رویارویی با سوریه خواهد بود اما اتفاقی که در بازی تدارکاتی رخ داد کمی این گمانه‌زنی را دستخوش تغییر کرد. کی‌روش در بازی تدارکاتی پیش از رویارویی با سوریه، از دو دروازه‌بان دیگر در دو نیمه استفاده کرد و اخباری در بین گزینه‌های کی‌روش حضور نداشت.
 
 

سوشا مکانی یک نیمه و رشید مظاهری یک نیمه دیگر رویارویی با گینه نو درون دروازه تیم ملی قرار گرفتند تا این شائبه به وجود بیاید که یکی از این دو دروازه‌بان در بازی مقابل سوریه درون دروازه تیم ملی خواهد ایستاد. هر چند حریف تدارکاتی معیار و ملاک خوبی برای آزمون دروازه‌بانان تیم ملی نبود اما سوشا مکانی توانست بدون گل خورده این بازی را ترک کند اما رشید مظاهری یک گل از حریف نه چندان قوی دریافت کرد.تا اینجای کار همه چیز به نفع مکانی پیش می‌رود، کی‌روش، اخباری را روی نیمکت نشانده و مظاهری هم دروازه‌اش باز شده است. به نظر می‌رسد سوشا به دروازه تیم ملی مقابل سوریه بسیار نزدیک است.

اما شاید در نهایت شانس به اخباری لبخند بزند که چه بازی کردن سوشا و مظاهری کفه ترازو را به سوی او سنگین کرده اما سابقه نشان می‌دهد که کی‌روش بخصوص در چارچوب دروازه تیم ملی تصمیم‌های حیرت‌انگیزی می‌گیرد.
 
 

از دعوت داوری تا خط خوردن رحمتی و بازی کردن رحمان احمدی و حضور حقیقی در جام جهانی؛ اینها همگی تصمیم‌های عجیبی بوده که کی‌روش برای پست شماره یک تیم ملی گرفته. همین حالا حضور سوشا در تمرین‌های تیم ملی هم با انتقادهای بسیاری روبه‌رو شده اما از کی‌روش بعید نیست که حتی در بازی‌ با سوریه از این دروازه‌بان بهره بگیرد. به نظر می‌رسد که کی‌روش بار دیگر با انتخاب شماره یک شگفت‌زده‌مان می‌کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4pz5do

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


آمادگی مدافع استقلالی در تمرین تیم‌ملی