تاریخ انتشار: 1395/08/23 14:03
کد خبر: 249392

طعنه قلعه نویی به کی روش

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز با بیان اینکه از هواداران این تیم گلایه دارد، گفت: تعطیلات لیگ برتر برای ما آفت است؛ حتما اگر به جام جهانی برویم لیگ دو سال تعطیل می‌شود!
طعنه قلعه نویی به کی روش

به گزارش سرویس لیگ برتر فرتاک ورزشی، امیر قلعه نویی درباره شرایط تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز گفت: ابتدا باید از هواداران تیم یک گلایه ای داشته باشم که در بحث اسپانسر باشگاه کم لطفی می کنند. ما در این بخش ۳۲ هزار پیامک داشتیم در حالی که تیم‌های دیگر بالای  ۲۰۰ هزار پیامک داشتند.

وی افزود: می‌گویند تبریز شهر اولین‌هاست. مردم تبریز در خیلی از مسائل مثل بیمارستان، بلدیه و داستان مشروطیت همیشه جزو اولین ها بوده اند. آذری های همیشه جلو بوده اند ولی باید یک مقدار گلایه کنم. تماشاگران باید در بحث اسپانسر پیامکی کمک کنند. این موضوع ۸۰ درصد کمک مستقیم به تیم است و خیلی از مشکلات  را حل می کند.

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز درباره تعطیلات لیگ برتر به خاطر اردوهای تیم ملی تاکید کرد: لیگ دو بار تعطیل شد و به همین خاطر در مسابقات با افت روبرو شدیم. با یکی از همکاران قدیم که مربی بدنسازی است در این خصوص صحبت می کردم و مطلبی گفت که خودم راجع به آن فکر نکرده بودم. او گفت که شما تیم هجومی هستید. تیمی که هجومی بازی می کند و می خواهد تعداد پاسش را از ۱۰ به ۲۰ برساند، زمان می برد و خیلی زود این زمان از بین می رود.

قلعه نویی افزود: ولی برای تیم هایی که دنبال کار دفاعی و ساختار دفاعی هستند، این تعطیلات خوب است. برای تیم های هجومی این تعطیلی آفت است. اسم این مسابقات لیگ نیست. باید اسم دیگری برایش پیدا کرد. همه تیم ها در این وضعیت ضرر می کنند و ان شاءالله که سودش را تیم ملی ببرد.

وی در ادامه یادآور شد: در دوره گذشته وقتی به لیگ اطمینان کردند و در بازی با کره جنوبی ۷ بازیکن از یک تیم که نمی خواهم اسم ببرم (تیم استقلال) استفاده کرد، نتیجه اش را هم گرفت. همان سال استقلال جزو ۸ تیم برتر آسیا بود. در تمام دنیا به لیگ اعتماد می کنند. امسال کی روش این برنامه را پیاده کرده است.

سرمربی تراکتورسازی با طرح این پرسش که سازمان لیگ برنامه تیم ملی را چه زمانی به باشگاه ها داده است؟ گفت: زمانی که باشگاه ها نه سرمربی دارند و نه مدیرشان مشخص است. آقایان می گویند برنامه را قبل از شروع فصل به باشگاه ها داده ایم. آیا برنامه را کتبی به باشگاه ها داده اید و کتبی پاسخ گرفته اید؟ یعنی سرمربی و مدیرعامل وقت آنرا امضا کرده و پاسخ نامه را داده است؟ مردم را نمی شود گول زد. واقعیت این است که فوتبال ما با این شرایط ضرر می کند.

قلعه نویی تاکید کرد: این نوع روش ها، روش استاندارد دنیا نیست. امیدوارم این مسائل در فوتبال ما نهادینه نشود. اگر تیم ملی به جام جهانی برود حتما فوتبال ما دو سال آینده تعطیل می شود!

وی یادآور شد: کی روش دارد زحمت می کشد و مردم هم دوستش دارند ولی باید یک الگویی داشته باشیم. در آسیا می شود ژاپن و کره جنوبی و حتی ترکیه را الگو کنیم.

قلعه نویی گفت: ورزش ما مظلوم است. از قدیم اینطور بوده است. آن موقع که وزارت نبود و سازمان تربیت بدنی وجود داشت، همین شرایط بود. من بارها گفته ام روزی که هاشمی طبا از سازمان تربیت بدنی رفت، روز مرگ ورزش بود.

سرمربی تراکتورسازی در پایان تصریح کرد: ما تا یک قانونی برای خود ورزش درست نکنیم، کار درست نمی شود. مثلا در تیم های صنعتی یک مدیر می آید عاشق فوتبال است و دیگری فوتبال را کنار می گذارد مثل شرایط تیم نفت تهران. الان تیم پاس تهران کجاست؟ اگر ما قانون داشته باشیم، آقای مدیرعامل باید قانون را پیاده کند. امیدواریم سلطانی فر (وزیر ورزش و جوانان) این قانون را در مجلس به تصویب برساند که فوتبال و ورزش ما از این منیت ها خارج شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3wy6ex

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


همه باید به خاطر تیم ملی تاوان بدهیم!