تاریخ انتشار: 1395/08/27 12:30
کد خبر: 248661

کی روش: فوتبال ایران ضرر کرد/ چرا مسئولان AFC تصمیم به برگزاری بازی با سوریه در شرایط نامساعد را گرفتند؟

سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: می‌خواهم از مسئولان AFC بپرسید چرا تصمیم به برگزاری این بازی گرفتند؟
کی روش: فوتبال ایران ضرر کرد/ چرا مسئولان AFC تصمیم به برگزاری بازی با سوریه در شرایط نامساعد را گرفتند؟

به گزارش فرتاک ورزشی، کارلوس کی‌روش پس از بازگشت تیم ملی فوتبال از مالزی به ایران در خصوص دیدار با سوریه اظهار داشت: همان‌طور که از ابتدا گفته بودم، مهمترین هدف ما این بود که دستاوردی داشته باشیم که در مسابقات نهایی در جایگاه خوبی قرار بگیریم. خوشبختانه پس از پایان دور اول مسابقات به هدف‌مان رسیدیم و اکنون باید در مسیر دور برگشت به موفقیت‌مان ادامه بدهیم.

وی در مورد اینکه بازی با سوریه در کشور مالزی برگزار شد و اینکه زمین بازی شرایط برگزاری این دیدار را نداشت، افزود: متأسفانه روز گذشته، روز تلخ و زننده‌ای بود، چون وجاهت فوتبال زیر سوال رفت. همچنین در درجه دوم فوتبال ایران ضرر کرد. ما می‌توانستیم امتیاز کامل را کسب کنیم. برنامه‌ریزی من این بود که دور رفت را با 13 امتیاز به پایان برسانیم که فوق‌العاده بود. البته 11 امتیاز را هم در ذهن داشتم، اما مزه تلخی در ذهن داریم و اینکه اگر بازی در شرایط معمولی و ورزشگاه بهتری برگزار می‌شد، می‌توانستیم سه امتیاز بازی را کسب کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان تصریح کرد: متأسفانه اتفاقاتی که افتاد برای AFC و فیفا تاسف‌آور بود، البته نه برای همه، اما برخی از تصمیم‌گیرندگان AFC در حالی این تصمیم را گرفتند که اطلاع داشتند در این فصل در مالزی باران می‌آید، اما باز هم تصمیم به برگزاری این بازی گرفتند. حتی اگر می‌خواستند این دیدار را در مالزی برگزار کنند، در چند کیلومتری ما ورزشگاه‌های استاندارتری وجود داشت که می‌توانستند آنجا برگزار کنند. با این حال، در زمان لازم گزارش حرفه‌ای خود را به AFC ارسال کرده و گفتیم شرایط برای برگزاری بازی مهیا نیست، اما متاسفانه نه تنها تصمیمی نگرفتند، بلکه اگر صحبت کنیم جریمه‌مان کرده و با محرومیتی روبرو می‌شویم که قابل قبول نیست.

کی‌روش ادامه داد: پیشنهاد بنده به اصحاب رسانه در مالزی این بود که اگر حرف دیگری بزنم با جریمه روبرو می‌شوم، اما از آنها می‌خواهم از مسئولان AFC بپرسید چرا تصمیم به برگزاری این بازی گرفتند. خود شما فرد دوم آسیا را در ایران دارید که جایگاهش را به خاطر تیم ملی بزرگسالان و تیم‌های ملی به دست آورده است و از او بپرسید که AFC چرا تصمیم به برگزاری این دیدار در شرایط نامساعد گرفته است. این فرد ایرانی است و نایب رئیس فدراسیون فوتبال!

وی در مورد اینکه هیچ نماینده‌ای از ایران در جمع برترین‌های آسیا حضور ندارند، خاطرنشان کرد: بهترین و بزرگترین جایزه‌ای که تیم ملی بزرگسالان، بانوان، تیم ملی فوتبال ساحلی و فوتسال و تیم‌های ملی دیگر می‌توانند به دست بیاورند، شادی مردم و ملت بزرگ ایران است. این مسئله برای شخص من خیلی مهم است و سایر جایزه‌ها را اجازه می‌دهیم کشورهای دیگر ببرند. ما سعی می‌کنیم غرور ملت را حفظ و آنها را شاد کنیم. مهمترین مسئله ما این است که پیراهن تیم ملی را در جایگاه رفیع‌تری قرار بدهیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان افزود: آن جایزه در سطحی خاص برگزار می‌شود، اما شادی مردم ایران جمعی بوده و برای ما مهم است. تلاش ما این است که شادی را برای غرور کشور به دست بیاوریم.

کی‌روش در خصوص وضعیت آینده تیم ملی گفت: برنامه‌های آینده تیم ملی ساده است. کسانی که فکر کنند صعود تیم ملی به جام جهانی آسان و مانند قدم زدن در پارک خواهد بود، افرادی خواهند بود که نمی‌خواهند تیم ملی به جام جهانی برود. این در شرایطی است که صعود به جام جهانی دشوار است. نه تنها درون زمین باید قدرتمند عمل کنیم، بلکه مخصوصا بیرون از زمین هم باید هوشمندانه برنامه‌های خود را ادامه دهیم. در دور دوم همه می‌دانند چه کار باید بکنند. حریفان به قولی دست هم را خوانده‌اند. کره‌جنوبی، ازبکستان، قطر، چین و سوریه  سعی خواهند کرد که ایران را از جام جهانی دور کنند و کاری کنند ایران به جام جهانی صعود نکند. ما باید سخت‌تر از گذشته کار کنیم تا صعودمان را تضمین کنیم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4mbklw

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مهاجرانی: هیچ ایرادی متوجه کی‌روش نیست