تاریخ انتشار: 1395/04/29 17:14
29تیر 1393 ؛
کد خبر: 273066

دومین سالگرد پایان افسانه جادوگر/ استاد علی کریمی

29تیر 1393 سالگرد خداحافظی علی کریمی از دنیای فوتبال
دومین سالگرد پایان افسانه جادوگر/ استاد علی کریمی

به گزارش سرویس فوتبال فرتاک ورزشی:

حسام نیک پی/، 29تیر 1393 بود که وقتی خیلی ها چشم باز کردند و تازه از خواب بیدار شدند، با خبر خداحافظی علی کریمی از دنیای فوتبال روبرو شدند. خبری که برای هیچکس خوشایند نبود. امروز دومین سالی است که جادوگر از فوتبال رفته است.

کریمی فوتبال حرفه‌ای خود را در سال ۱۳۷۵ با فتح در لیگ دسته دوم فوتبال ایران آغاز کرد و پس از ۲ سال به پرسپولیس پیوست. جایی که در ۳ فصل بازی موفق به ۲ بار قهرمانی در جام آزادگان و یک بار قهرمانی در جام حذفی شد و همزمان با تیم ملی، در بازی‌های آسیایی ۱۹۹۸ بانکوک مدال طلا را به گردن آویخت. کریمی از بهمن ۱۳۷۷ به دلیل هل‌دادن داور در بازی تیم امید به مدت یک سال از حضور در تمام مسابقات باشگاهی و ملی محروم شد، و پس از پایان این مدت دوباره به فوتبال بازگشت و در جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۰ نیز حاضر بود.

اسطوره تکرار نشدنی تاریخ فوتبال آسیا از همان روز اول، وقتی که در جام رمضان با دریبلهای جادوییش استقلالیها را ویران می کرد، نوید ظهور یک ابر ستاره را وعده می داد و با پیوستن به پرسپولیس  مهر محکمی پای تواناییهای منحصر به فردش زد و آرام آرام دلهای جادو شده هواداران را بدست می آورد.

دریبلهای شیک و تمیز، پا به توپ شدنهای دلچسب و لایی زدنهای اعصاب خردکن او برای ما مردم احساسی که همیشه در تضاد رفتاری با فرهنگ و فلسفه  مبتنی بر منطق غرب هستیم خود خود خود زندگی بود. رؤیا بافیهای شبانه بچه های دهه شصت با جادوگر قصه های مستطیل سبز شکل می گرفت و رنگ حقیقت داشت.

آوازه جادوگر شرقی نشین ما را، باد به دوردستها برد و خبر هنرنمایی و دلبریش به گوش مردم غرق در منطق غرب اروپا برد و نتیجه اش این شد که دلربایی های طنازانه به قلب منطقی آلمانها نفوذ کرد و بزرگترین باشگاه آلمان دست به جیب شد و جادوگر  ما شرقیها  را به یغما برد تا ویرانگریهای لحظه ای جادوگر آتشی به پا کند در دل سکوهای منظم و چمن یخ زده آلیانز آره نا.

علی کریمی در طول این سالیان دراز پخته تر شد، مردمی تر شد، محبوب تر شد، با شجاعتی مثال زدنی نگرش سیاسی خود را در بزنگاه های حساس تاریخی نمایان کرد و سبز خاص آن دوران را به یاد ملت در بهت فرو رفته به مچ بست و تاوانش را هم پرداخت؛ دوری از همه وعده های مردم برانداز و نزدیکی به قلبهای پیر و جوان سرزمین مادری.

علی کریمی عزیز با همه وجودم خوشحالم که از بچه های نسل دهه شصت هستم و دوران بازی تو را از نزدیک دیدم و با تک تک بازیهای زیبایت فرصت رؤیا بافی را تجربه کردم و به خاطر فوتبالیست افسانه ای بودنت، جادوگریهای بی نظیرت، جایگاه استثنایی غبطه آورت و احترامی که در بین هواداران رقیب سنتی داری و به خاطر همه این چیزهایی که به خودی خود بالاترین جایگاه را برایت به ارمغان آورده است از تو ممنونم اما ........

از تو متشکرم که به نسل من یاد دادی که گاهی اسطوره های واقعی خود ما هستیم که باید در بحرانهای حساس سیاسی با همه وجود اندیشه آزادی خواهی را فریاد بزنیم و به هر رنگی که هستیم مچ بند فراموشمان نشود.

مرسی استاد علی کریمی عزیز

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2rlyay

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


730 روز منهای جادوگر/ وای به حال نسل های بعد که علی کریمی ها را ندیده اند ...