تاریخ انتشار: 1395/09/07 21:27
کد خبر: 246547

همه انتخاب های اشتباه برانکو

پرسپولیس به دلیل تفاضل گل کمتر صدر جدول لیگ را به تراکتورسازی واگذار کرد
همه انتخاب های اشتباه برانکو

به گزارش فرتاک ورزشی،پرسپولیسی ها نگران‌اند همان بالای فصل قبل این فصل هم برایشان تکرار شود؛ ضربه خوردن از تفاضل گل.

قرمزها در فصل قبل آنقدر "گل مفت " خوردند و در سوی دیگر مهاجمانشان بی دقتی کردند که در نهایت به دلیل تفاضل گل پایین‌تر قهرمانی را به استقلال خوزستان هدیه دادند.

به نظر می رسد در این فصل هم قرمزها در بالا بردن تفاضل گل شان ناموفق‌اند. خط دفاعی این تیم خیلی خوب سامان گرفته اما این تیم در گل خراب کردن بسیار بدتر از فصل قبل است.

برانکو ایوانکوویچ از بابت این فرصت سوزی‌ها حسابی شاکی است، این در حالی است که بررسی عملکرد سرمربی کروات قرمزها ثابت می کند تصمیمات برانکو هم در بوجود آمدن این ایرادها در دو فصل اخیر نقش داشته است.

کیفیت بازی پرسپولیس در زمان برانکو تقریبا همه کارشناسان را راضی کرده است اما در کنار این کیفیت نباید چند تصمیم اشتباه برانکو را نادیده گرفت. اشباهاتی بزرگ.

۱.سید جلال حسینی

در ابتدای فصل قبل هواداران و بسیاری از کارشناسان اصرار می کردند که پرسپولیس سیدجلال حسینی را به خدمت بگیرد حتی محمدحسین نژاد فلاح، مدیر وقت قرمزها هم توافق اولیه را با حسینی انجام داد اما برانکو تاکید داشت به یک دفاع وسط دیگر نیاز دارد و آن هم لوکا ماریچ است. برانکو راضی نشد حسینی به پرسپولیس برگردد و حالا در این فصل تفاوت تیمی که حسینی را دارد و ندارد را می بیند. آیا پرسپولیس فصل قبل با داشتن حسینی هم آنقدر گل می خورد؟ برانکو در ابتدای فصل مدام می گفت چهار مدافع دارد و نیازی نیست سیدجلال را بگیرد. حتی گفته می شود او با گرفتن محسن مسلمان هم مخالف بوده و مدیریت باشگاه مسلمان را جذب کرد.

۲.سوشا مکانی

سوشا مکانی دروازه بان مورد اعتماد برانکو بود این در حالی است که در ابتدای فصل به برانکو توصیه شد که با توجه به محرومیت این بازیکن در دو بازی اول لیگ، بهتر است یک دروازه بان در سطح گلر یک بگیرد اما گزینه اول برانکو سوشا بود و در طول فصل هم بارها از این ناحیه ضربه خورد. چند بازیکن دیگر هم در طول فصل نتوانستند جواب اعتماد برانکو را بدهند و به نظر می رسد اعتماد برانکو به این چند بازیکن اشتباه بوده است. به احتمال فراوان پرسپولیس اگر در فصل قبل سید جلال حسینی و یک دروازه بان با کیفیت داشت گلهای کمتری می خورد و به دلیل تفاضل گل قهرمانی را واگذار نمی‌کرد.

 ۳.ساسان انصاری

پرسپولیس در این فصل گلزن تمام عیاری ندارد، مهدی طارمی موقعیت های زیادی از دست داده،علی علیپور راه دروازه را گم کرده و پرسپولیس آمار گلزنی پایینی دارد. این در حالی است که ساسان انصاری پس از حضور موقت در پرسپولیس و بازگشت به فولاد ثابت کرد چه گلزن قابل اعتمادی است. برانکو در چهار هفته ای که انصاری را در خدمت داشت نشان داد اعتقادی به این بازیکن ندارد و همین موضوع زمینه جدایی انصاری را فراهم کرد. فصل قبل هم همین اتفاق برای مسلمان رخ داد، برانکو به مسلمان اعتقاد نداشت و در ادامه زمانیکه فرصت بازی به این بازیکن رسید او خودش را به ترکیب اصلی تیم تحمیل کرد. اگر برانکو به انصاری اعتماد می کرد و از او بازی می گرفت شاید او می توانست به حل مشکل گلزنی پرسپولیس کمک کند و هم اکنون تفاضل گل پرسپولیس پایین تر از تراکتورسازی نبود.

درست است که برانکو از نظر فنی حتی کارشناسان سخت گیر را هم راضی کرده اما ظاهر امر نشان می دهد او در انتخاب بازیکن بدون ایراد نبوده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3zw7q6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ارزشمندترین بازیکنان لیگ برتر از شمال تا جنوب/ جواهر دوست داشتنی برانکو در صدر