تاریخ انتشار: 1395/04/30 22:45
کد خبر: 272815

فوتبال بارانگرد روزی آقای فوتبال بود

روستای بارانگرد از توابع شهرستان باغملک در استان خوزستان روزی به انداره برگزاری یک لیگ هجده تیمی بازیکن فوتبال داشت.
فوتبال بارانگرد روزی آقای فوتبال بود

به گزارش فرتاک ورزشی، عشق و علاقه مردم روستا به فوتبال به حدی بود که بعد از باخت تیم مورد علاقه کسی روی بیرون رفتن از خانه را نداشت.

هیاهوی وصف ناپذیر در بارانگرد نوجوانان و جوانان روستا را برای برگزاری مسابقه فوتبال به شهرهای مختلف می کشاند.

تکنیک، خلاقیت، هنرنمایی و غیرت جوانان روستا به حدی بود که یکی از تیم های روستا را در دهه 70 با منچستر یونایتد انگلستان بهترین تیم باشگاهی جهان مقایسه می کردند.

مصطفی صیدی 11ساله به حدی مهارت داشت که معلم ورزش او را مارادونای روستا نام نهاد.

هدایت صالحی که در تیم آنزان ایذه بازی می کرد با مهارت و قدرتی که داشت او را بولدوزر صدا می زدند.

ایمان صیدی اوندی، میلاد رفیعی، وحید حجازی، سعدی صالحی، سعید صیدی پور، سلمان امیری، هادی صیدی پور، مهدی صیدی اوندی، داود صالحی، میثم صیدی و حمید صیدی تنها نام چند تن از خوش ذوق ترین و پرکارترین نوجوانان و جوانان روستای بارانگرد در فوتبال بوده است.

کری خوانی های شبانه روزی و تعصب وصف ناشدنی به تیم های مورد علاقه باعث رقابت همیشگی فوتبال در روستا بود.

این نسل از فوتبال، که دهه 60 و 70 بودند به جرات می توان گفت که اگر کمی خوش شانس بودند بیش از بیست بازیکن لیگ برتری در فوتبال کشور داشت.

شاید یکی از دلایلی که باعث شد این امر به وقوع نپیوندد عدم آگاهی از پیوستن به تیم های فوتبال حرفه ای در آن سالها داشت که البته نسبت به امروز کار بسیار سخت تری بود.

با توجه به کیفیت فعلی بازیکنان حاضر در لیگ برتر به جرات می توان افسوس خورد که چرا جوانان روستای بارانگرد هیچکدام فوتبالیست حرفه ای در سطح اول فوتبال کشور نشده اند؟

بازیکنانی که جای خالی بزرگان فوتبال کشور را به راحتی پر می کردند و تیم های بزرگ کشور را از وجود بازیکن خارجی بی نیاز می کردند.

یکی از مشکلات اساسی فوتبال کشور عدم استعدادیابی درست در فوتبال کشور در شهرستانها و همچنین در روستاها می باشدو این مشکل هنوز هم ادامه دارد و مربیانی وجود دارند که برای پیدا کردن بازیکن بی کیفیت خارجی حاضرند به کشورهای آفریقایی و آمریکایی سفر کنند اما حاضر نیستند به شهرها و روستاهای کشور خودمان برای پیدا کردن استعدادهای ناب فوتبال بروند.

امید است مربیان جوان و شناخته شده کشور چند روزی را برای پیدا کردن جوانان مستعد و علاقمند به فوتبال در شهرها و روستاها وقت بگذارند.

خبرنگار: "مصطفی صیدی"

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2ogevl

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ماریو بالوتلی : بالوندور را خواهم برد