تاریخ انتشار: 1395/09/25 11:21
کد خبر: 242909

پرسپولیس در انتظار حرکتی جدی در نقل و انتقالات

تنها یک روز بعد از شنیدن اظهارات طاهری که «هر بازیکنی برانکو بخواهد، جذب می‌کنیم»، دو بازیکن اوکراینی پرسپولیس صاحب‌خانه و در این تیم ماندنی شدند.
پرسپولیس در انتظار حرکتی جدی در نقل و انتقالات
سیدجلال سرما خورده و دو روز است که با پرسپولیس تمرین نکرده اما حتی این شانس را ندارد که یک بازی استراحت کند. بازی نکردن سیدجلال به دلیل بیماری هر چقدر هم عقلانی باشد، برانکو نمی‌تواند در بازی با تیمی که صاحب بهترین خط حمله لیگ است، کاپیتان و بهترین مدافعش را به میدان نفرستد. آقای سرمربی ناچار است به این بازیکن- با وجود سرماخوردگی و تمام خستگی‌هایش- بازی بدهد چون جایگزینی برای او ندارد. حالا فکرش را بکنید که پرسپولیس دیگر بازیکن هم‌پستی سیدجلال یعنی محمد انصاری را هم از دست بدهد. آن وقت چه تضمینی هست که تیم برانکو حتی شانس قهرمانی در لیگ برتر را از دست ندهد؟ چه برسد به اینکه به قهرمانی آسیا هم فکر کند.

تنها یک روز بعد از شنیدن اظهارات طاهری که «هر بازیکنی برانکو بخواهد، جذب می‌کنیم»، دو بازیکن اوکراینی پرسپولیس صاحب‌خانه و در این تیم ماندنی شدند. حال آنکه آقای سرمربی دو ماه پیش به مدیران باشگاه اعلام کرده بود که ولادیمیر پریموف و الکسی پلی‌یانسکی را نمی‌خواهد و تصمیم گرفته با رد کردن آنها دو بازیکن جدید بگیرد؛ یک مدافع میانی و یک مهاجم.

برای جذب این دو بازیکن، برانکو به دستیار اولش سرتن چوک ماموریت داده و دلخوش بود به وعده مدیران باشگاه که می‌گفتند توافقی قرارداد دو بازیکن اوکراینی را فسخ خواهند کرد. آنها اما ماندنی شدند و با ماندن‌شان، دست‌ و بال برانکو برای جذب بازیکن جدید را بستند. دلیل رفت و آمدهای این چند روزه آقای سرمربی هم همین بود؛ اینکه به او وعده تقویت تیم را داده بودند اما حالا حاضر نیستند برای جذب بازیکن جدید، ناکارآمدها را کنار بگذارند.

برانکو لیست مازاد و خریدش را پیش از این در اختیار مدیران باشگاه گذاشته بود اما دیروز او را به نشست هیات مدیره‌ فراخواندند تا برنامه‌هایش را بشنوند و کمبودهای پرسپولیس را بشناسند. پروفسور مثل روز قبل همین که سوت پایان تمرین را به صدا درآورد، برنامه‌ به دست راهی باشگاه شد تا در نشستی که همه اعضای هیات مدیره در آن حضور داشتند، یک بار دیگر خواسته‌هایش- در واقع خواسته‌ها و نیازهای پرسپولیس- را به زبان بیاورد.

پیش از هر حرفی، برانکو بی‌نیازی‌اش از دو بازیکن اوکراینی را تکرار و تاکید کرد که گزینه‌هایش برای جایگزینی آنها، منتظر خالی شدن لیست پرسپولیس هستند. مخالفت دوباره با جدایی محمد انصاری را هم مرد کروات از یاد نبرد و البته با تاکید بر نیاز پرسپولیس به امید عالیشاه، خواهان حفظ این بازیکن شد.

جالب اما واکنش مدیران باشگاه بود که یک به یک خواسته‌های برانکو را پذیرفتند و حتی وقتی صحبت از مشکلات مالی به میان آمد، فرشید گل‌زاده عضو اقتصادی هیات مدیره به پروفسور اطمینان خاطر داد که «شما نگران مشکلات مالی نباشید. همین که بگویید تیم چه کمبودهایی دارد، ما برای رفع آنها وارد عمل خواهیم شد و تا جایی که بتوانیم و شرایط اجازه بدهد، پرسپولیس را برای نیم‌فصل دوم و همچنین لیگ قهرمانان آسیا تقویت خواهیم کرد.»

مکمل این وعده هم حمایت تمام قد همه اعضا و حاضران در جلسه از برانکو بود که می‌گفتند به او اعتماد کامل دارند و بر برآورده شدن خواسته‌هایش تاکید داشتند. در واقع سرمربی پرسپولیس را به آینده امیدوار کردند اما بایددید که امیدواری‌ها عملی خواهد شد یا خیر؟! مدیران همواره از اجابت خواسته‌های برانکو می‌گویند اما آسوده‌خاطر بودن‌شان از اینکه او هرگز مقابل‌شان نمی‌ایستد و هر اتفاق و انتخاب غیرموجهی را گردن می‌گیرد باعث شده روند جذب بازیکن کمی کند پیش برود.

با این کندی اما دست و پای برانکو برای جذب بازیکن جدید بسته است اما نمی‌شود به تلاش‌های مدیران سرخ بی‌توجه بود. مشخص است که آنها هم می‌خواهند تیمی خوب برای برانکو فراهم آورند اما شاید مشکلاتی در میان است که ما نمی‌دانیم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3g5x59

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


عبدی: موفقیت در آسیا ابزار می‌خواهد