تاریخ انتشار: 1395/05/02 18:55
کد خبر: 272330

افشارزاده: شهباززاده پول داد تا از استقلال برود

سرپرست باشگاه استقلال گفت: «منصوریان نوع برنامه‌ریزی‌اش برای قهرمانی استقلال است اما حداقل قول کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را داده است.»
افشارزاده: شهباززاده پول داد تا از استقلال برود

به گزارش سرویس لیگ برتری فرتاک ورزشی،بهرام افشارزاده که این روزها در تلاش است تا تیمش را با کمک سرمربی جدیدش به بهترین نحو آماده مسابقات لیگ برتر کند، به سوالات پاسخ داد.

 

متن اظهارات افشارزاده به شرح زیر است:

 

* چه قدر توانستید تا شروع فصل خواسته‌های منصوریان را برآورده کنید و وضعیت استقلال را تا شروع فصل چگونه ارزیابی می‌کنید؟

- با توجه به شناخت دیرینه‌ای که از منصوریان دارم، می‌دانم که وی می‌تواند در استقلال موفق شود. برنامه‌ای که وی برای باشگاه استقلال ارائه داده با توجه به بضاعت خود آن را بر آورده کردیم و به 90 درصد از درخواست‌های وی جامه عمل پوشاندیم. سعی کردیم افراد شاخص و توانمند برای همکاری در کنار وی جمع کنیم. با مشکلات زیادی برای جذب بازیکن رو به رو بودیم اما خوشبختانه با همبستگی بین مسئولین باشگاه، کادر مربیان و مسئولان نقل و انتقالات کارها به خوبی پیش رفت و تیم منسجمی را داریم و تمرینات منظم است. در بازی برابر خونه به خونه درست است که تعویض‌ها زیاد بود اما سرمربی شناخت خوبی نسبت به شرایط تیم پیدا کرد. سعی کردیم در اردوی تیم استقلال در ارمنستان از همه نفرات استفاده شود. منصوریان اهداف و تاکتیک‌ها را پیاده کرده و تیم آمادگی لازم را برای بازی روز دوشنبه دارد.

 

* در خصوص آخرین وضعیت احسان حاج‌صفی برای حضور در استقلال توضیح دهید؟

- هنوز تصمیم گیری خاصی نشده چون وضع ما روشن نیست. منصوریان به دنبال این بازیکن است اما تا این لحظه هیچ تصمیم‌گیری خاصی از طرف ما و این بازیکن صورت گرفته نشده است. ارتباط وی با منصوریان است. برای حضور حاج‌صفی تا هفته پنجم صبر می کنیم. با جدایی شهباززاده فعلا یک تا جای خالی داریم که تصمیمی هم برای جذب بازیکن نداریم.

 

* چه شد که با جدایی شهباززاده از استقلال موافقت کردید؟

- شهباززاده از ابتدا حرف رفتن می‌زد و گفت برای رفتن برنامه‌ریزی دارم و علاقه‌مندم برای آینده برنامه داشته باشم. وقتی دیدم وی مدام بر سر حرف اول خود بر می گردد خواستم تا تصمیم نهایی خود را اعلام کند. برای او مسائل مالی مهم نبود و 700 میلیون طلب خود را بخشید. در آخرین جلسه تصمیم نهایی خود را اعلام کرد و ما هم رضایتنامه این بازیکن را صادر کردیم. بالاخره این بازیکن جوان است و برای آینده خود برنامه دارد. فعلا برای جذب بازیکن برنامه نداریم.

 

* تا کنون چقدر از بدهی بازیکنان خارجی پرداخت شده است؟ آیا در فصل جدید خطر کسر امتیاز استقلال را تهدید می‌کند؟

- 2 میلیارد و 800 میلیون تومان بابت طلب بازیکنان خارجی پرداخت کردیم. بدهی دو بازیکن خارجی هنوز باقی مانده است. وکیل ایتالیایی گرفتیم تا کارها را پیگیری کند و نگرانی وجود ندارد. بدهی‌های داخلی را هم قدم به قدم پرداخت می‌کنیم.

 

* آخرین وضیت قرارداد مظلومی با استقلال چیست؟

- با مظلومی صحبت کردیم وی شخصیت منطقی دارد و به دور از جار و جنجال صحبت کردیم و قرار شد قسطی طلب وی را پرداخت کنیم.

 

* طالب‌لو در استقلال می‌ماند؟

- مذاکره با این بازیکن در جریان است و در تلاشیم تا به یک تصمیم منطقی برسیم.

 

* موضوع آکادمی و حسن روشن حواشی زیادی در این روزها برای استقلال ایجاد کرد. دراین خصوص توضیح دهید.

- حسن روشن برای مدیریت آکادمی به هیچ عنوان ابلاغ از من نداشت. با او صحبت کردیم و من علاقه‌مند بودم فردی را در آکادمی قرار  دهیم که برای تیم‌های پایه برنامه داشته باشد. به روشن گفتم ببیند مشکلات در گذشته چه بوده است و مربیان چقدر طلبکار هستند اما وی دنبال این موضوعات نبود. مصاحبه‌های سامره را تائید نمی‌کنم اما هر کسی در تیم پایه خطایی کرده باشد او کنار می‌گذاریم. اگر آکادمی تعطیل شود بهتر از این است بحث‌های غیر ورزشی و پول‌های زیرمیزی مطرح باشد. اگر توانایی نداریم تا یک آکادمی کامل داشته باشیم و کارها نصفه نیمه باشد ترجیح می‌دهم آکادمی تعطیل شود. من یک کار تمام و کمال می‌خواهم. کار عملی می‌خواهم نه فقط مصاحبه.

 

* دلیل حضور استقلال در لیگ‌های سایر رشته‌ها چیست؟

- با توجه به اینکه باشگاه هستیم تیم فوتبال بانوان، شمشیربازی، تیراندازی باکمان و هندبال را هم تشکیل دادیم و تیم‌داری خواهیم کرد. به دنبال تشکیل تیم بسکتبال و والیبال هم هستیم و احتمال حضورمان در این لیگ‌ها وجود دارد. ما باید باشگاه باشیم نه اینکه فقط در فوتبال تیم‌داری کنیم.

 

* پرداختی‌های فصل گذشته استقلال به بازیکنان و کادر فنی چه قدر بوده است؟

- برای فصل گذشته 50 تا 55 درصد قرارداد بازیکنان را پرداخت کردیم و به محض اینکه پول بگیریم مابقی مطالبات بازیکنان را پرداخت خواهیم کرد. در فصل جدید هم پس از امضای قرارداد با بازیکنان 30 تا 50 درصد قراردادشان را نقدا پرداخت کردیم. ارقام قراردادهای خود را به صورت صحیح و مطابق با آنچه به امضا رسیده است برای وزارت ورزش ارسال کردیم و قرارداد بازیکنان استقلال کاملا سالم و درست ارسال شده است. مبلغ‌ها را نیز بر روی سایت باشگاه استقلال قرار خواهیم داد. بالاترین مبلغ قرارداد ما یک میلیارد و دویست میلیون تومان است. ما قرارداد کادرفنی خود را نیز منتشر خواهیم کرد.

 

* چه اتفاقی افتاد که امید ابراهیمی که پیشنهاد خارجی شد حاضر شد در استقلال بماند؟

- امید ابراهیمی بازیکن با اخلاق و بی حاشیه‌ای است و به تیم استقلال می‌تواند کمک کند. خوشحالم که وی با شخصیت ورزشی و بزرگی که دارد در استقلال ماندنی شد.

 

* به نظر شما فوتبال ایران کی می‌تواند حق پخش را دریافت کند؟

- سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال در تلاشند تا به این مهم برسند و امیدوارم این کار در نهایت به سود باشگاه‌ها باشد. البته در جلسات سازمان لیگ حضور نداشتم و در جریان جزئیات حق پخش نیستم.

 

* در فصل گذشته از سازمان لیگ چه قدر دریافتی داشتید؟

- از سازمان لیگ مبلغ قابل توجهی نگرفتیم. بخشی شامل جریمه‌ها کم شد و بخشی هم در مورد بدهکاری‌ها که کسر شد. در هر صورت چیز زیادی دست‌مان را در فصل گذشته نگرفت.

 

* از منصوریان در ابتدای فصل چه قولی گرفتید؟

- منصوریان نوع برنامه‌ریزی‌اش برای قهرمانی استقلال است اما این موضوع را بیان نکرده است. حداقل قول کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را داده است. منصوریان با مدیریت و برنامه‌ریزی خاصی بچه‌ها را اداره می‌کند و ما نیز آنچه این مربی خواسته در اختیارش قرار دادیم. تا جایی که در توان باشگاه بوده اهدافش را عملی کردیم. ما پشتوانه بزرگی به نام هواداران را نیز در کنار تیم داریم که به ما کمک خواهند کرد.

 

* وضعیت زمین تمرین استقلال چی شد؟ خیلی‌ها از زمین ابراز نارضایتی کردند؟

- زمینی که شهرداری در اختیار ما قرارداده در حال تعمیر است. تیم بزرگسالان در زمین شماره دو آزادی و کمپ حجازی تمرین خواهند کرد. زمین شهرداری را نیز برای تیم‌های پایه اختصاص خواهیم داد. من معتقد هستم از ظرفیت مجموعه ورزشی می‌توانیم استفاده‌های خوبی کنیم و می‌توانیم دوره‌های آموزشی ورزش های مختلف  را برگزار کنیم و از آن درآمدزایی هم داشته باشیم.

 

* در فصل گذشته باشگاه استقلال چقدر درآمدزایی داشته است؟

- تنها درآمدزایی ما از اسپانسر بوده است. باید بگویم که این قدر مشکلات زیاد است که فرصتی برای برنامه ریزی در بحث درآمدزایی ایجاد نمی‌شود و هزینه‌ها با سختی تامین می‌شود. همین جا هم اعلام می‌کنم اگر 3090 برای فصل جدید به تعهداتش عمل نکند به دنبال جذب اسپانسر جدید خواهیم رفت. در فصل گذشته 21 میلیارد تومان از 3090 بعنوان اسپانسر باشگاه دریافتی داشتیم و آنها  متعهد شدند در فصل جدید این عدد را به 30 میلیارد تومان برسانند.

 

* وضعیت مدیرعامل استقلال چه زمانی مشخص می‌شود؟

- قرار است سه‌شنبه جلسه‌ای با حضور اعضای هیئت مدیره برگزار شود و به احتمال زیاد رئیس هیات مدیره و مدیرعامل انتخاب خواهد شد. مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد و کارها به بهترین نحو در حال پیگیری است.

 

* و به عنوان سوال پایانی، با توجه به نزدیک بودن المپیک و سابقه شما در ورزش کشور، پیش بینی شما از عملکرد کاروان ورزشی ایران در المپیک ریو چیست؟

- ورزشکاران تمرینات خوبی داشتند و پیش بینی می‌کنم مدال طلا بیش از لندن خواهد بود. وزنه‌برداری،  تکواندو، کشتی آزاد و فرنگی شرایط خوبی برای کسب مدال دارند. ممکن است 12 مدال کسب نشود اما مدال طلا بیشتر خواهد بود. به کمیته و وزارت و فدراسیون ها تبریک می‌گویم امیدواریم در پایان المپیک شاهد درخشش ورزشکاران باشیم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4bo6oe

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


منصوریان:به شهباززاده گفتم به صحبت مردم گوش کند