تاریخ انتشار: 1395/10/06 15:11
کد خبر: 240337

پورموسوی: از همکارانم گله دارم

سرمربی استقلال خوزستان گفت:به‌نظرم با توجه به بضاعتی که داشتیم نتایجی که در نیم فصل اول لیگ برتر گرفتیم ، خوب بود.
پورموسوی: از همکارانم گله دارم

سیروس پورموسوی در واکنش به این موضوع که استقلال خوزستان مدافع عنوان قهرمانی 18 امتیاز در نیم‌فصل اول گرفت و او از این نتایج رضایت دارد یا نه، گفت: «بدون تعارف می‌گویم که به‌نظرم نتایج ما با توجه به بضاعتی که داشتیم، خوب بود. به‌دلیل مشکلاتی که داشتیم، نمی‌شد به تمامی امتیازاتی که حق‌مان بود برسیم و برای همین هم نتوانستیم بیش از 18 امتیاز را کسب کنیم.»

او ادامه داد: «در برهه‌ای از از فصل مشکلات مالی ما را از پای درآورد. باشگاه‌هایی که در نیم فصل تا 30 درصد از مبلغ قرارداد بازیکنان خود را داده‌اند،‌ رقم پرداختی‌شان به نوعی برابر کل مبلغ قرارداد بازیکنان ما بود. این درحالی است که بازیکنان ما نتوانستند به اندازه همان درصد تیم‌های دیگر هم پول خود را بگیرند. این درحالی است که در جریان رقابت‌های لیگ برتر بازیکنان باید طبق اعلامی که به آنها شده در فواصل مختلف پول خود را بگیرند و در ازای پیروزی‌هایی که به دست می‌آورند، پاداش نیز دریافت کنند تا با انگیزه رقابت‌ها را ادامه دهند.»

سرمربی استقلال خوزستان افزود: «ما لیگ را خوب شروع کردیم. در خانه تراکتورسازی امتیاز گرفتیم و استقلال تهران را شکست دادیم. اما هر چه جلو رفتیم به وعده‌هایی که داده شده بود،‌ عمل نشد. عدم پایبندی به قول‌هایی که داده شده بود انگیزه را از بازیکنان ما گرفت. در کنار آن اشتباهات داوری هم برای ما ایجاد دردسر کرد و امتیازات مهمی را از ما گرفت. در همین بازی با صبای‌قم داور 2 پنالتی مسجل را برای ما نگرفت. این حرف را در حالی می‌زنم که ما صبا را شکست دادیم اما در تمامی بازی‌ها اشتباهات داوران با درخشش بازیکنان ما بی‌اثر نمی‌شود.»

او یادآور شد: «علاوه بر امتیازاتی که روی اشتباهات داوران از دست دادیم؛ در چند بازی هم شانس با ما یار نبود. مثل بازی با سیاه‌جامگان که بازیکنان ما بیش از 10 فرصت گلزنی را هدر دادند یا بازی با گسترش فولاد که خیلی از فرصت‌های ما تبدیل به گل نشد. یک جاهایی هم خودمان مقصر بودیم. بازی برده را با اشتباهات خود از دست دادیم. با وجود تمامی اتفاقاتی که برای ما رخ داد، تلاش می‌کنیم تا در نیم‌فصل دوم جبران و روند بهتری را طی کنیم.»

پورموسوی در واکنش به جدایی ستاره‌های تیمش در نیم‌فصل عنوان کرد: «من از همکارانم گله‌دارم. خود من وقتی اصول حرفه‌ای را رعایت می‌کنم و برای جذب بازیکن جوانان یک تیم به صورت مستقیم با آن باشگاه مکاتبه می کنم، انتظار دارم که برای خرید بازیکنان تیم خودم هم اصول حرفه‌ای رعایت شود. ولی متاسفانه باشگاه‌های ما فقط ادعای حرفه‌ای بودن را دارند. از روزی که فهمیدند متممی در قرارداد بازیکنان تیم ما وجود دارد که براساس آن بازیکنی که از باشگاه به اندازه مقرر در قوانین سازمان لیگ پول نگرفته، می‌تواند جدا شود، با هزار رابطه مستقیم و غیرمستقیم به دنبال جذب ستاره‌های ما هستند.»

او خاطرنشان کرد: «ما برای آنکه ستاره‌های خود را از دست ندهیم، به‌دنبال تامین منابع مالی هستیم و تلاش خواهیم کرد تا با دادن بخشی از قرارداد بازیکنان تیم، آنها را حفظ کنیم. تمامی بازیکنان استقلال خوزستان تیم‌شان را دوست دارند و همان‌طور که ابتدای فصل پیشنهادات مختلف مالی را رد کردند،‌ در نیم‌فصل هم به تیم خود وفادار می‌مانند. بازیکنان غیربومی هم شهروند افتخاری اهواز و خوزستان هستند و به تیم استقلال خوزستان علاقه دارند. حسن بیت‌سعید، محمد طیبی، مهدی مومنی،‌ رحیم ذهیوی و ... پیشنهادات خوبی دارند اما آنها به تیم خود وفادار هستند.»

سرمربی استقلال خوزستان در مورد اینکه به نظر جدایی عزت‌الله پورقاز و جلال عبدی از این تیم قطعی شده است، تصریح کرد: «بله، این دو بازیکن قصد دارند از جمع ما جدا شوند و ما هم مخالفتی نداریم. فقط از آنها خواستیم که به ما فرصت دهند تا پیشنهاداتی که دارند را بررسی کنیم و آنها را به تیمی بدهیم که شرایط مالی مناسبی را درنظر دارد یا اینکه شاید آن تیم‌ها در بعضی پست‌های خود ترافیک بازیکن داشته باشند و ما بتوانیم بازیکنی برای یکی از پست‌هایی که در آن به بازیکن نیاز داریم، انتخاب کنیم.»

وی تاکید کرد: «ما موفق شدیم مصطفی ماهی و آلویز نانگ را برای نقل‌وانتقالات نیم‌فصل جذب کنیم. یک مربی برزیلی به نام مارکو اورلیو که سابقه 15 سال حضور در لیگ‌های عربی و تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان داشته را هم به تیم اضافه کردیم تا در جام باشگاه‌های آسیا نتیجه بگیریم. تمرینات تیم تا چهارشنبه تعطیل است. شنبه جلسه‌ای در باشگاه داشتیم و عملکرد یکایک بازیکنان را در نیم‌فصل بررسی کردیم .در این جلسه در مورد سومین بازیکنی که می‌توانیم در نیم‌فصل جذب کنیم را هم صحبت کردیم..»

پورموسوی درباره جدایی حسن بیت‌سعید نیز بیان داشت: «همان‌طور که گفتم او شهروند افتخاری اهواز است و تیمش را دوست دارد. بیت‌سعید به زهیوی گفته که او اهل کوفه نیست و به همراه خود زهیوی در استقلال خوزستان می‌ماند. البته اگر مشکلات مالی برطرف نشود و این بازیکنان با مشکل خانوادگی روبه‌رو شوند برای حل مسائل مالی‌شان احتمال دارد از جمع ما جدا شوند.»

سرمربی استقلال خوزستان درباره حضور پورقاز در پرسپولیس نیز عنوان کرد: «هنوز که هیچ نامه رسمی از سوی باشگاه پرسپولیس برای جذب پورقاز دریافت نکرده‌ایم. خود او به من گفت که هنوز تصمیم نهایی‌اش را نگرفته است و پس از آنکه کلیه جوانب را سنجید تیم آینده‌اش را از میان پیشنهاداتی که دارد، انتخاب خواهد کرد.»

او در مورد اینکه در رقابت‌های این فصل بازیکن پدیده یا ستاره‌ای دیده یا نه، گفت: «بارها گفتم تیم‌های لیگ ما همه به هم نزدیک هستند و بازیکنان ما در بازی‌هایی که از هوش خود به درستی استفاده کردند،‌ بازی درخشانی را ارائه کردند ولی به‌طور کلی بازیکن خاصی را ندیدم. من خودم تلاش کردم به مهره‌های 15 ساله تیمم مثل محمد شریفی و یونس دلفی بازی بدهم. همچنین از جوانان زیر 23 سال تیم نظیر حسین بهرامی، علی دغاغله و باقر هاشمی نیز استفاده کردم. هر چند آنها نتوانستند پدیده لیگ باشند.»

پورموسوی در واکنش به این موضوع که اگر مشکلات مالی تیمش حل شود، استقلال خوزستان می‌تواند در پایان فصل رتبه‌ای تک‌رقمی بگیرد یا نه، بیان داشت: «مطمئن هستم اگر هر چه زودتر پول‌ لازم به تیم ما تزریق شود، می‌توانیم در نیم‌فصل دوم امتیازات بیشتری بگیریم و سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را به‌دست آوریم. هنوز آن‌قدر فاصله بین تیم‌ها ایجاد نشده که جبران‌نشدنی باشد.»

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4mbjx8

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اعلام ترکیب استقلال مقابل سپاهان