تاریخ انتشار: 1395/10/07 15:47
کد خبر: 240056

فرصت بزرگ انتقام برای برانکو

بعد از یک فصل غیبت، پرسپولیس امسال و از فصل تازه لیگ قهرمانان آسیا در این رقابت‌ها حاضر خواهد بود تا با توجه به پیشینه و تعداد قابل توجه تماشاگرانش در بازی‌های خانگی جان تازه‌ای به بخش غربی این رقابت‌ها بدهد.
فرصت بزرگ انتقام برای برانکو

پرسپولیس در گروه چهارم این رقابت‌ها پیکارهایش را از 3 اسفند آغاز خواهد کرد. دشوار‌ترین بازی مرحله گروهی سرخ‌ها هم همین بازی اول است که مقابل الهلال قهرمان فصل قبل و صدرنشین فعلی لیگ عربستان در مسقط برگزار می‌شود. حریف بعدی پرسپولیس هم الریان قطر است اما تیم سوم هنوز شناخته نشده و از مرحله پلی آف بالا خواهد آمد. اما در میان تیم‌های حاضر در پلی آف این گروه هم جذابیت‌هایی برای مقابله با پرسپولیس و برانکو وجود دارد. قرار است الوحدت اردن مقابل بنگلور هند بازی کند و برنده این بازی به مصاف الوحده امارات بیاید تا حریف سوم پرسپولیس و برانکو مشخص شود.

 

روی کاغذ همه شانس الوحده امارات را برای حضور در گروه چهارم لیگ قهرمانان آسیا زیاد می‌دانند اما برنده بازی الوحدت – بنگلور شاید شگفتی ساز شود. همه از پیشرفت لیگ حرفه‌ای هند و حضور ستاره‌های پا به سن گذاشته در فوتبال این کشور خبر دارند پس بعید نیست قهرمان فصل قبل لیگ 8 تیمی هند تیم غافلگیر کننده‌ای باشد. این تیم یک سرمربی اسپانیایی به نام آلبرت روخا دارد که قبل از حضور در هند یک سال سرمربی تیم ملی السالوادور بوده و قبل از آن در تیم‌های کوچک و گمنام کار کرده است. این تیم هندی دو بازیکن گمنام خارجی داد. یکی کامرون واتسون هافبکی با ملیت انگلیسی که تنها یک بازی برای میدلزبورو انجام داده و سپس به تیم‌های کوچک قرض داده شده و دیگری خوانان مدافعی اسپانیایی که این یکی هم چیز خاصی در رزومه‌اش برای ترساندن حریفان ندارد.

 

اما حریف این تیم را در پلی آف یک مربی نام آشنا برای ایرانی‌ها و اعراب هدایت می‌کند. عدنان حمد که در 5 مقطع متفاوت سرمربی تیم ملی عراق بوده و سال‌ها در امارات، بحرین و اردن کار کرده است سرمربی قهرمان فصل گذشته اردن است. او به عنوان سرمربی تیم ملی عراق با برانکو رودررو شده و اگر تا مرحله گروهی بالا بیاید برای پروفسور یک چهره شناخته شده است. الوحدت اردن هم دو بازیکن خارجی دارد که یکی از آنها هموطن برانکوست. سباستین آنتیچ مدافع کروات و فرانسیسکو واگسلی مهاجم برزیلی بازیکنان خارجی تیم اردنی به حساب می‌آیند که البته سابقه جالبی ندارند.

 

اما مهم‌ترین تیم حاضر در پلی آف این گروه و شانس اول رقابت با پرسپولیس، الهلال و الریان تیم شناخته شده اماراتی است. الوحده امارات که فصل قبل به عنوان سوم رقابت‌های لیگ امارات رسید و در حال حاضر تیم پنجم جدول 14 تیمی است.

 

الوحده که بازیکن مطرحی مثل اسماعیل مطر را در اختیار دارد 20 سال پیش توسط حشمت مهاجرانی هدایت می‌شد و سرمربی سابق تیم ملی بین سال‌های 1984 تا 1986 هدایت این تیم را بر عهده داشت. جدا از مهاجرانی الوحده یک سرمربی نام آشنای دیگر هم داشته است. برانکو ایوانکوویچ که حالا پرسپولیس را قهرمان نیم‌فصل کرده و به لیگ قهرمانان آسیا رسانده است در فاصله 20 مه ‌2012 تا 2013 سرمربی تیم اماراتی بود و البته از این تیم اخراج شد. برانکو بعد از باخت 3-4 به عجمان و در حالی که الوحده به رده هفتم جدول سقوط کرده بود از سوی مدیران این باشگاه برکنار شد اما گفته می‌شود این اخراج ریشه در اختلافات دیگری داشته است. شنیده شده برانکو برای چیدن ترکیب دلخواهش استقلال رای نداشته است و شیوخ باشگاه قصد دخالت در چیدمان بازیکنان داشته‌اند که این اختلاف بالا می‌گیرد و در نهایت برانکو با کارنامه‌ای ضعیف الوحده را ترک می‌کند.

 

حالا و در صورتی که الوحده از مرحله پلی‌آف بالا بیاید برانکو فرصت انتقام بزرگ از مدیران این باشگاه را خواهد داشت و با اینکه به صورت کلی مربی آرام و جنتلمنی به نظر می‌رسد برای شکست تیم اماراتی انگیزه‌های دوچندانی خواهد داشت.

 

البته الوحده تیم کوچکی نیست وبازیکنان خارجی خوبی دارد. بالاژ ژودژاک بال 30 ساله مجارستانی این تیم که بعد از حضور در تیم‌های روسی و بورسا اسپور ترکیه به امارات آمده 86 بازی ملی در کارنامه‌اش دارد. یا خورخه والدیوا که سابقه بازی برای پالمیراس برزیل را دارد 73 بار با پیراهن تیم ملی شیلی به میدان رفته است. غیر از این دو نفر مدافع 23 ساله کره‌ای این تیم به نام رینگ چان وو 5 بازی ملی دارد و مهاجم آرژانتینی آنها که سباستین تاگلیائو نام دارد با سابقه بازی در اورتون و حضور در تیم‌های عربستانی از دیگر خارجی‌های الوحده هستند که در مرحله پلی آف و احتمالا گروهی به کمک تیم شان خواهند آمد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3eopbp

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


عبدی: پرسپولیس تراکتور را مسلح کرد