تاریخ انتشار: 1395/05/03 10:53
کد خبر: 272223

استقلال بدون هوادار و کاپیتان مقابل دایی

هفته اول لیگ برتر روز دوشنبه با انجام ۴ دیدار آغاز می‌شود و استقلال در این روز میزبان تیم نفت تهران است و تراکتورسازی در حالیکه ورزشگاه ندارد باید به مصاف استقلال خوزستان برود
استقلال بدون هوادار و کاپیتان مقابل دایی

به گزارش سرویس فوتبال لیگ برتر فرتاک ورزشی، لیگ برتر شانزدهم از روز دوشنبه با انجام 4 دیدار آغاز می‌شود. تعطیلات حدودا دو ماهه بین فصل فرصتی برای تیم‌ها بود تا خود را برای حضور در لیگ شانزدهم آماده کنند. تماشاگران و فوتبالدوستان ایرانی برای حضور در ورزشگاه و دیدن رقابت‌ها بی‌تاب هستند.

لیگ برتر شانزدهم جذابیت‌های زیادی خواهد داشت. حضور سرمربیانی چون علیرضا منصوریان، علی دایی، برانکو ایوانکوویچ، صمد مرفاوی، عبدالله ویسی، یحیی گل محمدی و... ستاره‌هایی که تیم‌هایشان را تغییر دادند می تواند جذابیت لیگ برتر را دو چندان کند. نگاهی به دیدارهای روز دوشنبه می‌اندازیم:

تراکتورسازی- استقلال خوزستان؛ محل بازی، مهم‌تر از بازی!

تراکتورسازی برای شروع لیگ برتر کاملا آماده است و تنها مشکل تیم تبریزی نداشتن ورزشگاه برای مسابقه است! چمن ورزشگاه یادگار امام تبریز زیر کشت رفته و تیم گسترش فولاد تبریز هم اجازه میزبانی به تراکتورسازی را در ورزشگاه اختصاصی خود نداده و از سویی دیگر سازمان لیگ اعلام کرده با تغییر زمان دیدارها موافق نیست ، اما پس از کش‌وقوس‌های فراوان تصمیم گرفته شد که این بازی در ورزشگاه اختصاصی تراکتورسازی برگزار شود، اگر چه بوی تغییر محل این مسابقه تا شروع بازی ادامه دارد. استقلال خوزستان قهرمان شگفتی‌ساز فصل گذشته است که سرمربی‌اش تغییر کرده و عبدالله ویسی از این تیم رفته است اما تراکتورسازی سرمربی فصل گذشته خود را حفظ کرده و امیر قلعه‌نویی  با تراکتورسازی به دنبال قهرمانی است. استقلال خوزستان چند روز پیش یک جام قهرمانی را از دست داد و در سوپرجام بازی برده را به ذوب آهن باخت تا فصل جدید را با یک شکست شروع کند. اگر این بازی برگزار شود! می‌تواند یکی از دیدارهای جذاب هفته اول شود.

اف سی مشهد- ذوب آهن؛ قهرمان در مشهد

تیم سیاه جامگان نامش را به اف سی مشهد تغییر داد اما سرمربی این تیم همچنان فرهاد کاظمی است مربی که در روز آخر توانست این تیم را در لیگ برتر حفظ کند. مشهدی‌ها در هفته اول میزبان تیمی قدرتمند هستند هرچند ذوب آهن نسبت به فصل گذشته تغییراتی داشته است. ذوبی‌ها دو مهاجم اسمی خود به نام مسعود حسن‌زاده و کاوه رضایی را از دست دادند و  قاسم حدادی‌فر هافبک بازیسازشان را هم به دلیل مصدومیت نمی‌تواند در میادین حاضر شود با این حال شاگردان گل‌محمدی که قهرمان جام حذفی فصل گذشته هستند هنوز هم تیمی خطرناک و قدرتمند هستند که هفته گذشته جام سوپر جام را هم کسب کردند. فرهاد کاظمی هم قطعا از تجربیات فصل گذشته به خوبی استفاده می‌کند و تیمش حریف سرسختی برای ذوب آهن خواهد بود.

صبای قم- صنعت نفت آبادان؛ رونمایی از برزیل!

تیم صبا در روزهای آخر آماده‌سازی تشکیل شد! ابتدا علی دایی قرار بود سرمربی صبا باشد اما اوضاع آشفته باشگاه باعث شد که او و بازیکنانی که به خاطرش به صبا آمدند از این تیم جدا شوند و در نهایت تیم به صمد مرفاوی رسید. از سویی دیگر صنعت نفت آبادان هم که تازه به لیگ برتر صعود کرده هنوز کارت مربیگری‌اش صادر نشده است و نادر دست‌نشان باید برای دریافت کارتش تلاش بیشتری کند و به قول خودش تعهد مضاعف بدهد. نفت آبادان یکی از تیم‌های پرهوادار لیگ شانزدهم خواهد بود و شاید در اولین بازی در قم هم هواداران آبادانی تیم محبوب‌شان را تنها نگذارند و آنها همیشه تیم محبوب‌شان را با شعار« آبادان برزیلته» تشویق می کنند و باید دید برزیل ایرانی در فصل جدید چه ویژگی‌هایی دارد.

استقلال - نفت تهران؛ استارت آبی‌‌پوشان بدون تماشاگر و کاپیتان!

استقلال فصل گذشته تا روزهای آخر مدعی قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی بود اما در نهایت پرویز مظلومی بدون جام ماند تا از استقلال با وجود داشتن قراردادی دوساله کنار گذاشته شود. علیرضا منصوریان سرمربی محبوب هواداران توانست به آرزویش که سرمربیگری در استقلال بود برسد و او از روزی که هدایت آبی‌پوشان را در دست گرفته تلاش کرده شرایط تمرینات استقلال را متفاوت کند.

هواداران زیادی هم در تمرین استقلال حاضر می‌شوند. جذب بازیکنانی مثل بختیار رحمانی، کاوه رضایی، وریا غفوری چهره تیم استقلال را متفاوت کرده است. هواداران استقلال بی‌صبرانه منتظر رونمایی از تیم محبوب‌شان در لیگ شانزدهم هستند اما آنها حق حضور در ورزشگاه آزادی را ندارند و تیم منصوریان در اولین بازی‌اش از داشتن تماشاگر محروم است. سیدمهدی رحمتی کاپیتان استقلال هم از سوی کمیته انضباطی مثل تماشاگرانش محروم شده‌ و باید دید شاگردان منصوریان بدون کاپیتان و بدون تماشاگر مقابل تیم علی دایی چه می‌کنند. نفت هم بعد از حرف و حدیث بسیار برای انتقال امتیازش به ملوان انزلی در نهایت در تهران و لیگ برتر باقی ماند اما حامی مالی این باشگاه دیگر وزارت نفت نیست و بخش خصوصی آن را اداره می‌کند.

برنامه هفته اول لیگ برتر به شرح زیر است:

دوشنبه4 مرداد 95

تراکتورسازی تبریز – استقلال خوزستان – ورزشگاه  و ساعت متعاقبأ اعلام خواهد شد

سیاه‌جامگان مشهد – ذوب آهن اصفهان – ورزشگاه ثامن مشهد ساعت 18:15 

صبای قم – صنعت نفت آبادان – ورزشگاه یادگار امام قم ساعت 20:45

استقلال تهران – نفت تهران – ورزشگاه آزادی تهران ساعت 20:45

سه شنبه5 مرداد95 

سایپاتهران – پرسپولیس تهران – ورزشگاه تختی تهران ساعت 20:45 

گسترش فولاد تبریز – پیکان تهران – ورزشگاه بنیان دیزل تبریز  ساعت 18:15 

فولاد خوزستان – ماشین‌سازی تبریز – ورزشگاه غدیر اهواز ساعت 20:45

فولاد مبارکه سپاهان – پدیده خراسان – ورزشگاه فولاد شهر اصفهان ساعت 20:30

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3z6rda

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کادر فنی استقلال پیگیر مطالبات شان از نفت شدند