تاریخ انتشار: 1395/05/03 17:22
کد خبر: 272148

گفت و گوی داغ با سید مهدی رحمتی / به دشمنانم خسته نباشید می‌گویم

سیدمهدی رحمتی می‌تواند در ‌سال سختی که پیش روی علیرضا منصوریان قرار دارد، کمک حال او باشد.

به گزارش سرویس فوتبال لیگ برتر فرتاک ورزشی،سیدمهدی رحمتی می‌تواند در ‌سال سختی که پیش روی علیرضا منصوریان قرار دارد، کمک حال او باشد.

 

وی به‌رغم تمام اتهاماتی که به او نسبت داده می‌شود در آرامش کامل و با انگیزه بالا در تمرینات استقلال حاضر می‌شود تا بتواند تلخی‌های فصل گذشته را برای هواداران این تیم جبران کند. رحمتی اعتقاد دارد اگر ایده‌های فنی منصوریان در استقلال پیاده شود این تیم فوتبالی زیبا و هجومی را در زمین پیاده خواهد کرد.

 

رحمتی که کمتر حاضر به مصاحبه می‌شود درباره وضع خودش و استقلال صحبت کرده که در ادامه می خوانید:

 

* از شرایط استقلال شروع کنیم. وضع راضی‌کننده است؟

- تا به اینجای کار که همه چیز راضی‌کننده بوده است. باشگاه توانست در فصل نقل و انتقالات عملکرد خوبی داشته باشد و بازیکنانی که مدنظر کادر فنی بود را جذب کند. جو تیم هم خیلی خوب است و بچه‌هایی که تازه اضافه شده‌اند با قدیمی‌ها کنار آمده‌اند. تمرینات خوبی هم داشته‌ایم و مهم‌ترین بخش آماده‌سازی استقلال به بهترین شکل سپری شد. منظورم از مهم‌ترین بخش، تمرینات بدنسازی است که در طول ٢٠‌ سال حضورم در فوتبال ایران بدنسازی به این دشواری و حرفه‌ای را انجام نداده بودم. فکر می‌کنم تقریباً همه بچه‌ها به‌درصدی از آمادگی ایده‌آل رسیده‌اند و با گذشت یکی دو هفته از لیگ به هماهنگی لازم هم دست پیدا می‌کنند.

 

* یکی از مشکلات استقلال در دو هفته ابتدایی لیگ غیبت خودت است. فکر می‌کنی غیبت تو به تیم ضربه می‌زند؟

- استقلال در حال حاضر یکی از دروازه‌بان‌های جوان و مستعد فوتبال ایران را در اختیار دارد. حسینی را سال‌هاست می‌شناسم و می‌دانم که می‌تواند خیال استقلالی‌ها را راحت کند. او باتجربه هم شده و امیدوارم در این دو بازی موفق باشد.

 

* فکر می‌کنی این استقلال بتواند بعد از چند ‌سال توقعات هوادارانش را برآورده کند؟

- مطمئن باشید که امسال سال متفاوتی برای استقلال خواهد بود. اگر ما بتوانیم چیزی را که در این مدت تمرین کرده‌ایم و آنچه که کادر فنی می‌خواهد را در زمین پیاده کنیم فوتبالی زیبا و روان را ارایه خواهیم داد. چیزی هم که از فوتبال زیبا و روان به دست می‌آید نتیجه خوب است. به نظر من امسال ابزار موفقیت برای استقلال فراهم است به شرطی که مردم هم ما را تنها نگذارند و صبور باشند. تیم ما پارسال خیلی جوان بود و امسال همان جوان‌ها باتجربه شده‌اند. بازیکنان بسیار خوبی هم گرفته‌ایم که هر تیمی در لیگ برتر آرزوی داشتن آنها را دارد. در کل شرایط موفق شدن را داریم به شرطی که از طرف مردم هم حمایت شویم.

 

* پارسال هم خیلی به تیم امید داشتی اما استقلال درحالی‌که در دو جام مدعی بود، نتوانست قهرمان شود.

- من پارسال از قهرمانی حرف نزدم. چون می‌دانستم تیم جوانی داریم و همان موقع هم گفتم نباید از این تیم انتظار زیادی داشت. یادم است که خیلی‌ها به استقلال پارسال هیچ امیدی نداشتند و می‌گفتند این تیم حتی مثل فصل قبل ششم هم نمی‌شود اما من مطمئن بودم که می‌توانیم سهمیه آسیا را بگیریم و دیدید که همین‌طور هم شد. با این‌که مشکلات زیادی داشتیم و از اول فصل با اتفاقات زیادی دست و پنجه نرم کردیم اما تا روز آخر هم در لیگ مدعی ماندیم و جام حذفی را هم در ضربات پنالتی از دست دادیم. یادتان نرود ما درحالی در همان جام حذفی نایب قهرمان شدیم که کسی در ابتدای فصل در این جام هم برای ما شانس قهرمانی قایل نبود. ما در فینال ٣ مهره اصلی تیم یعنی سجاد شهباززاده، خسرو حیدری و روزبه چشمی را نداشتیم. اگر این بازیکنان کلیدی را ٣٠‌ درصد تیم بدانید معلوم می‌شود که استقلال در چه شرایطی با ذوب‌آهن بازی کرد. با این حال ما ١٢٠ دقیقه با تیم خوب و قدرتمند ذوب‌آهن پایاپای بازی کردیم و در نهایت همه‌چیز به پنالتی کشید. باز هم خدا را شکر می‌کنم که استقلال بعد از دو‌سال غیبت در آسیا توانست سهمیه بگیرد و به آسیا برگردد.

 

* حتما می‌دانی که امسال هم مثل پارسال مورد این اتهام هستی که در کارهای باشگاه دخالت می‌کنی. این موضوع واقعا صحت دارد؟

- بارها گفته‌ام و باز هم تکرار و تأکید می‌کنم که در استقلال یک بازیکن هستم و نه چیزی بیشتر. از کسانی که این موضع را به من نسبت می‌دهند سؤالی دارم که اگر همه تصمیمات استقلال را من می‌گیرم، پس مدیرعامل و معاون و سرپرست و سرمربی چه‌کار می‌کنند؟ واقعاً نمی‌دانم چرا هر اتفاقی در استقلال می‌افتد به من نسبت داده می‌شود. بهتر است دراین‌باره خود مدیرعامل و سرمربی استقلال صحبت کنند که من در این باشگاه فقط بازیکن و کاپیتان هستم. شاید به واسطه کاپیتان بودن شرح وظایفم از بازیکن معمولی بیشتر باشد اما نقشی در تصمیمات باشگاه ندارم.

 

* اما امسال هم مثل پارسال به حضور در نقل و انتقالات باشگاه متهم شدی!

- بله، در حالی من را به آوردن بازیکنانی مثل روزبه چشمی و امین حاج محمدی و میثم مجیدی و جابر انصاری متهم می‌کردند که من نه هم سن و‌ سال آنها بودم و نه هم تیمی. من در استقلال با این بازیکنان آشنا شدم و همان موقع هم گفتم نقشی در آمدن آنها نداشتم. من سال‌هاست با بختیار رحمانی دوست هستم و اگر می‌توانستم نقشی در آمدن او به استقلال داشته باشم حتماً این کار را می‌کردم. دیدید که همه تیم‌های ایران بختیار را می‌خواستند اما او خودش استقلالی بود و دوست داشت به استقلال بیاید. بازیکنانی مثل کاوه رضایی و وریا غفوری هم از بهترین‌های ایران هستند و من اگر می‌توانستم آنها را به استقلال می‌آوردم اما آمدنشان با نظر مستقیم سرمربی و باشگاه بود. الان هم خیلی خوشحالم که چنین تیم خوبی بسته‌ایم.

 

* تو قبلاً با علیرضا منصوریان همبازی بوده‌ای. او را در کسوت سرمربیگری چطور می‌بینی؟

- من در زمان بازیگری منصوریان هم رابطه بسیار خوبی با او داشتم. منصوریان همیشه پیشکسوت و بزرگتر من بوده و برایش احترام زیادی قایل هستم. من به او همیشه به چشم کاپیتان و بزرگ‌تر نگاه کردم و دوستش داشته‌ام. این حس الان بیشتر شده و اطمینان دارم که او می‌تواند در استقلال افتخارات بزرگی را کسب کند چون هم انگیزه و علمش را دارد و هم از خانواده استقلال است. اگر ما بازیکنان بتوانیم آنچه در ذهن منصوریان می‌گذرد را در زمین پیاده کنیم استقلال متفاوت از سال‌های گذشته را خواهید دید.

 

* در این مدت شایعاتی درباره اختلاف تو با منصوریان شنیده می‌شد. خودت بگو اختلافی وجود دارد یا نه؟

- با آمدن منصوریان به استقلال منتظر شنیدن این شایعات بودم. البته اگر یک فرد خارجی هم سرمربی استقلال می‌شد باز هم می‌گفتند با رحمتی مشکل دارد. طبیعی است که گروهی که در سال‌های گذشته به دنبال زدن من بودند، امسال هم همین هدف را دنبال کنند. من به تمام این کارشکنی‌ها و شایعات عادت کرده‌ام و به دشمنانم خسته نباشید می‌گویم. منصوریان باهوش‌تر از این حرف‌هاست که تحت‌تأثیر این جوسازی‌ها قرار بگیرد. همه ما برای استقلال و موفقیت آن تلاش می‌کنیم و تنها هدفمان خوشحال کردن هوادارانی است که بر سر ما منت زیادی دارند.

 

* با هواداران استقلال چه صحبتی داری؟

- تمرکز من روی تمریناتم است تا بتوانم به همراه بقیه اعضای تیم‌سال خوبی را برای هواداران رقم بزنم. به حرف‌ها و شایعات هم اهمیت نمی‌دهم چون هم کادر فنی استقلال و هم هواداران تیم آن‌قدر باهوش و دانا هستند که فرق بین شایعه و حقیقت را بدانند. من از تمام هواداران استقلال بابت اتفاقاتی که در‌سال گذشته افتاد و باعث تکدر خاطرشان شد معذرت‌خواهی می‌کنم و به آنها اطمینان می‌دهم همه اعضای تیم و باشگاه با تمام وجود تلاش می‌کنند و از جان مایه می‌گذارند تا آنها را خوشحال کنند.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45e9wx

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


عذرخواهی مسعود نظرزاده از مردم بوشهر