تاریخ انتشار: 1395/10/25 13:39
کد خبر: 235976

درباره عضو هیات مدیره استقلال تصمیم می‌گیریم

وزیر ورزش و جوانان پس از افتتاح و بازدید از پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ورزش و تجهیزات ورزشی درباره استعفای کی‌روش و تاکید کرد که قبلا نظرش را در این باره گفته است.
درباره عضو هیات مدیره استقلال تصمیم می‌گیریم

صبح امروز (شنبه) 25 دی ماه پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ورزش و تجهیزات ورزشی با حضور وزیر ورزش و جوانان آغاز به کار کرد. سلطانی فر در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که وضعیت نفر پنجم عضو هیات مدیره استقلال چه زمانی تعیین تکلیف خواهد شد؟ گفت: به زودی در این باره تصمیم می‌گیریم.

 

او هم‌چنین درباره استعفای کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران تاکید کرد که قبلا صحبت‌های خود را در این باره را گفته‌ است.

 

وزیر ورزش هم‌چنین درباره‌ی وضعیت نمایشگاه بین‌المللی بیان‌ کرد: در حال‌ حاضر از نظر تنوع و کیفیت محصولات بیش از آن چیزی بود که من آن را تصور می‌کردم. به ویژه‌ این که ما ملزم و موظف هستیم که برای تحقق مبانی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبری، تولیدات داخلی را حمایت  و به نحوی پشتیبانی کنیم که تولیدات داخلی بتوانند با کیفیت‌تر و گسترده‌تر شوند و همچنین شرایط اشتغال بهتری را در داخل برای قشرهای مختلف تولید کننده به وجود بیاوریم.  در واحدهای تولید کننده به‌ هر حال آن طور که گزارش داده شده، روز به روز کیفیت کالاهای ایرانی در حال افزایش است و بسیاری از آنها در حال رقابت با نمونه‌های خارجی هستند.

 

او در ادامه افزود: خوشبختانه نیازمند واردات کالاهای خارجی نیستیم و امیدواریم که علاوه بر افزایش تولیدات در داخل در بازارهای خارجی نیز حضور و صادرات خوبی داشته باشیم.

 

سلطانی فر درباره اعتماد به تولیدات داخلی نیز در پاسخ به این سوال که اعتماد به تولیدات داخلی باید چگونه باشد، بیان‌ کرد: این که ما حمایت کنیم بحث درستی است و همه باید پشتیبانی لازم را انجام دهند برای حمایت از تولیدات داخلی، تا آنها بتوانند تولیدات بهتری داشته باشند. به‌ هر حال در شرایط پسابرجام هستیم و در آستانه یک سالگی بر جام و شرایط خوبی به وجود آمده است تا ما بتوانیم از فناوری خارجی استفاده کنیم برای افزایش تولیدات داخلی و همچنین حضور در بازارهای بین‌المللی.

 

وزیر ورزش و جوانان درباره تعداد شرکت کننده های حاضر در این نمایشگاه، اظهار کرد: آن طور که به من گزارش داده‌اند 110 شرکت کننده حضور دارند که 90 شرکت کننده داخلی و 20 شرکت کننده خارجی هستند.

 

او در پاسخ به این سوال که ایرباس پس از 36 سال وارد ایران شده و در گذشته ورود ایرباس ممنوع بوده درباره آن چه نظری دارید؟ بیان‌ کرد: تنها بحث ایرباس نبوده هر چند که این خود اتفاق بزر گی بود. ما در بحث ارتباطات مالی و خارجی نیز توانسته‌ایم قدم‌هایی را برداریم و استفاده از منابع خارجی نیز در حال گشایش است. در ورزش نیز فضا برای میزبانی مسابقات بین‌المللی و جهانی نیز فراهم شده و همچنین فضای خوبی فراهم شده است، برای کسب کرسی‌های بیشتر در محافل بین‌المللی تا از حق ورزش، ملت و جوانان دفاع کنیم.

 

سلطانی فر درباره بحث ورود بسیاری از وسایل غیر مجاز ورزشی به داخل کشور، بیان‌ کرد: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این زمینه  فعالیت داشته است که در یک سال گذشته عملکرد خوبی را در کاهش کالای قاچاق از خود بر جای گذاشته است. تصورم بر این است که با افزایش کیفیت کالای داخلی، کالای قاچاق کاهش یابد و شرایطی ایجاد شود که در بازار کالای قاچاقی نداشته باشیم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/39a9eo

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


افتخاری: با هیچ مربی داخلی و خارجی مذاکره نکرده‌ایم